STSJ Galicia 93/2018, 7 de Marzo de 2018
Ponente | FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA |
ECLI | ES:TSJGAL:2018:721 |
Número de Recurso | 4395/2016 |
Procedimiento | Procedimiento ordinario |
Número de Resolución | 93/2018 |
Fecha de Resolución | 7 de Marzo de 2018 |
Emisor | Sala de lo Contencioso |
T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.2
A CORUÑA
SENTENCIA: 00093/2018
T.S.J.GALICIA CON/AD SEC.2ª
A CORUÑA
RELATOR: D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA
RECURSO NUMERO: PROCEDEMENTO ORDINARIO núm. 4395/2016
RECORRENTE: Dª María Dolores
ADMINISTRACION DEMANDADA: CONCELLO DE PORTO DO SON/CONSELLERÍA DE MEDIO AMBIENTE E POLÍTICA TERRITORIAL
NO NOME DE EL-REI
A Sección 002 da Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia pronunciou a
SENTENZA
Ilmos./as. Sres./as. D./Dª
MARIA AZUCENA RECIO GONZÁLEZ- PTE
FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA (R )
JULIO CESAR DÍAZ CASALES
CARMEN NÚÑEZ FIAÑO ( R )
A CORUÑA, 07 de marzo de dous mil dezaoito.
No recurso contencioso-administrativo que, co número 4395/2016, presentado por Dª María Dolores, representado polo procurador Sr. Rodríguez Siaba, dirixido polo letrado Dº Gándara Moure, contra a Orde de 28.04.2016 da CONSELLERÍA DE MEDIO AMBIENTE E POLÍTICA TERRITORIAL . É parte a Administración demandada o CONCELLO DE PORTO DO SON, representado polo procurador Sra. Casal Barbeito e asistido do letrado Sra. Losa García e a CONSELLERÍA DE MEDIO AMBIENTE E POLÍTICA TERRITORIAL, representado polo letrado da Xunta.
É relator o Ilmo. Sr. D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA .
ANTECEDENTES DE FEITO
Admitiuse a trámite o recurso, e practicáronse as dilixencias oportunas, presentado o recorrente a súa demanda, na que solicitou que se acollera integramente o recurso.
Conferido traslado á parte demandada, solicitouse a desestimación do recurso, de conformidade cos feitos e fundamentos de dereito consignados na contestación da demanda.
Recibíndose o asunto a proba e declarado concluso o debate escrito, quedaron as actuacións sobre a mesa para resolver.
Na sustanciación do recurso observáronse as prescricións legais, sendo a súa contía indeterminada .
FUNDAMENTOS XURIDICOS
O acto que se recorre é a Orde de 28.04.2016 da CONSELLERÍA DE MEDIO AMBIENTE E POLÍTICA TERRITORIAL que aproba definitivamente o PXOM de Porto do Son, aínda que, na realidade o que é obxxecto de controversia é a calificación atribuida á propiedade co número catastral NUM000 : sistema xeral de zona verde e espacio libre ZL-114.
A recorrente alega que nas NNSS de no 1004 a parcela estaba calificada como SOLO URBANO dentro da unidade de actuación 9.
Na aprobación inicial do PXOM - 27.02.2012- a calificación era de SOLO URBANO CONSOLIDADO -Ordenanza 5.
O letrado da Xunta complementa este relato facendo constar que a parcela non contaba con rede de sumidoiros ( o que impedía cualificalo como solo urbano consolidado edificable ) e que a cronoloxía foi: a) no documento remitido á Xunta para informe previo á aprobación inicial a finca estaba clasificado como solo urbano non consolidado formando parte do área APR-2-04; b) aprobación inicial e provisional: solo urbano consolidado-Ordenanza 5; c) denegación da aprobación definitiva pola Xunta con informe negativo sobre o área APR-2-04; d) nova aprobación provisional calificando como sistema xeral de zona verde e espacio libre ZL-114.
O letrado do Concello ratifica dito relato.
A recorrente fundamenta a súa pretensión en: a) nulidade da aprobación definitiva por ausencia do informe previsto no art. 35.2 Lei 09/2014, b) modificación da calificación da finca sen motivar, c) infracción do principio de igualdade e interedicción da arbitrariedade e d) incoherencia e irracionalidade do planeamento.
O letrado da Xunta rebate as súas pretensións: a) o informe pediuse, b) existe motivación do cambio, c) o Plan de Ordenación do Litoral consideraba a finca coma solo urbano non consolidado da unidade de actuación UA9, dentro do área de mellora ambiental e paisaxistica - art.12-, próxima á liña de dominio público e afectada pola servidume de protección, e esto impedia a edificación; a esto engade que a colocación dos sistemas xerais non é fiscalizable e c) non existe discriminación: non se indica o termo de comparación.
O letrado do Concello alega: a) consta a remisión da solicitude; b) a modificación da calificación foi consecuencia do informe da Xunta e non se trata dunha modificación substancial e c) non se vulnera o principio de igualdade.
Verbo da 1ª cuestión ; figura achegado polo Concello - documentos 1-2 xuntados coa contestación á demandaque se remitiu a solicitude do informe sectorial previsto no art. 26.2 Lei 32/2003 á Delegación do Goberno da Coruña-Área de Industria e Enerxía e que tivo entrada o 02.04.2012, sen que se formulara o informe no prazo legal, o que autorizaba a seguir coa tramitación do expediente.
A propia recorrente desiste deste motivo.
Verbo dos demais ; partirmos de varios datos indubidable: a) a propiedade discutida nunca tivo - ata a aprobación do PXOM - o caracter de solo urbano consolidado o carecer de rede de sumidoiros ( non estarmos, polo tanto, dacordo co criterio do perito de que a existenza dun colector na vía pública a 30 mts é suficiente a estes efectos ) e de beirarrúas, e, asemade, a súa configuración fai difícil asumir que estea insirido na malla urbana ( está illado das outras vivendas ), b) estaba afectado polo plan de protección do litoral e c) a variación na calificación da finca nos sucesivos trámites do PXOM foi consecuencia do informe da Xunta.
Tal e como alega o letrado da Xunta e do Concello, o Plan de Protección do Litoral ( Decreto 20/2011 ) aprobado cando a NNSS de Porto do Son cualificaba o terreo coma urbanizable, cualifica o núcleo de Porto do Son coma núcleo de identidade de litoral e establece coma principios - art. 42 - configurar unha fachada marítima de calidade, asegurando unha servidume de tránsito contínua .. conservar os elementos naturais que marcan a fachada marítima .....
A finca discutida estaba comprendida dentro do área de mellora ambiental e paisaxística e se rexe polos principios establecidos no art. 36 e sometida ós usos previstos no art. 46 a 55, dentro dos que, só se admite
coma excepcional o crecemento urbanístico. Coma regra xeral só as edificacións tradicionais e as edificacións vencelladas á explotación agraria son permitidas.
Mailo pretendido pola recorrente a vivenda da súa propiedade non pode cualificarse de tradicional, ó tratarse dunha construcción illada moderrna ( 29 anos ), polo que non entra dentro das autorizables.Así o recoñece o propio perito da parte aínda que sinale que os materiais utilizados ( valo de pedras e tellado de tellas ) se son tradicionais.
A esto engadimos que a propiedade linda coa zona de dominio público e está - a vivenda- dentro da zona de servidume ( aínda que sexa minimamente ) - folio 5 da contestación do letrado da Xunta.
Destas circunstancias derívase que non resulta comprensible a cualificación outorgada polo PXOM da finca coma SUC.
Mailo dito esta é unha realidade que non é obxecto de discusión - a Consellería deu a súa aprobación ó PXOMe a controversia é se o planificador podía ou non establecer nesa parcela un sistema xeral/zona verde. De ser a resposta positiva a clasificación do solo beneficiaríalle ó aumentalo valor ós efectos da expropiación.
Estas variacións son comúns e non afectan á validez do PXOM; coma dixemos na Sentenza 245/2013 : No procedemento de aprobación do plan xeral -tramitación do plan-, a Lei, cumpridos pola Administración municipal os trámites de información pública, audiencia dos municipios limítrofes, petición de informes sectoriais e dos servizos técnicos e xurídicos municipais, contempla a aprobación provisional coas modificacións que fosen pertinentes, e, sometido o plan ao órgano autonómico competente, a aprobación definitiva coas modificacións que proceda introducir como consecuencia das deficiencias sinaladas; aínda antes, a Lei contempla, cumprido pola Administración municipal o trámite de petición de informe ao conselleiro competente en materia de urbanismo e ordenación do territorio, a aprobación inicial do plan formulado polo Concello - artigo 85 da Lei 9/2002, do 30 de decembro ( LG 2002, 377 ), de ordenación urbanística e protección do medio rural de Galicia-. É así que caben, así a todo son o resultado da tramitación e son válidas na medida que obedezan a ela, modificacións sucesivas ata a aprobación definitiva. En tal sentido, a Sala Terceira, sección 5ª, do Tribunal Supremo, na súa sentenza do 7 de xaneiro de 2011 ( RJ 2011, 63), ditada no recurso 4025/2006, ten declarado que "o procedemento para a aprobación das modificacións do plan permite introducir cambios sucesivos ata que recaia a aprobación definitiva sempre que se cumpran os trámites establecidos legalmente, de maneira que o mero feito dun cambio de criterio nas aprobacións provisional e definitiva respecto do aprobado inicialmente, non é razón para tachar de arbitrario devandito cambio, pois o realmente decisivo é se se respectou o procedemento e se a determinación, definitivamente aprobada, resulta razoable atendidas as circunstancias".
Verbo da cualificación da propiedade como sistema xeral de zona verde e espacio libre ZL-114.
Partirmos de que como ten declarado o Tribunal Supremo na súa sentenza do 19...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba