STSJ Galicia 378/2016, 18 de Julio de 2016

PonenteFERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA
ECLIES:TSJGAL:2016:5891
Número de Recurso15632/2015
ProcedimientoPROCEDIMIENTO ORDINARIO
Número de Resolución378/2016
Fecha de Resolución18 de Julio de 2016
EmisorSala de lo Contencioso

T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.4

A CORUÑA

SENTENCIA: 00378/2016

- N11600

PLAZA GALICIA S/N

N.I.G: 15030 33 3 2015 0001293

Procedimiento : PO PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015632 /2015 /

Sobre: ADMINISTRACION TRIBUTARIA Y FINANCIERA

De D./ña. Carlos Alberto

ABOGADO BLANCA FARIÑA LOPEZ

PROCURADOR D./Dª. EDUARDO PARDO COLLANTES

Contra D./Dª. TRIBUNAL ECONOMICO-ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA

ABOGADO ABOGADO DEL ESTADO

PROCURADOR D./Dª.

RELATOR: D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA

NO NOME DE EL-REI

A Sección 004 da Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia pronunciou a

SENTENZA

Ilmos./as. Sres./as. D./Dª

FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA

MARIA DOLORES RIVERA FRADE

MARIA DEL CARMEN NÚÑEZ FIAÑO

A Coruña, dezaoito de xullo dous mil dezaseis.

No recurso contencioso-administrativo que, co número 15632/2015, pende de resolución ante esta Sala, presentado por Dº Carlos Alberto, representado polo procurador Dº Pardo Collantes, dirixido polo letrado Dª Fariña López, contra o acordo de 15.05.2015 do TEAR . É parte a Administración demandada o TEAR, representado polo letrado do Estado .

É relator o Ilmo. Sr. D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA.

ANTECEDENTES DE FEITO PRIMEIRO. - Admitiuse a trámite o recurso, e practicáronse as dilixencias oportunas, presentado o recorrente a súa demanda, na que solicitou que se acollera integramente o recurso.

SEGUNDO

Conferido traslado á parte demandada, solicitouse a desestimación do recurso, de conformidade cos feitos e fundamentos de dereito consignados na contestación da demanda.

TERCEIRO

Recibíndose o asunto a proba e declarado concluso o debate escrito, quedaron as actuacións sobre a mesa para resolver.

CUARTO

Na sustanciación do recurso observáronse as prescricións legais, sendo a súa contía 106.461,82 euros EUROS.

FUNDAMENTOS XURIDICOS

PRIMEIRO

O acto que se recorre é o acordo de 15.05.2015 do TEAR que rexeita a reclamación económico administrativa contra a liquidación e sanción IRPF anos 2008/09.

Tralo procedemento de inspección múdanlle os resultados por: a) ganancia patrimonial pola venda dun inmoble mal calculada, b) non lle admiten gastos de carácter particular nin o 5% por provisión de gastos de difícil xustificación, e c) aplicanlle o réxime de estimación indirecta para o cálculo dos rendementos do negocio de expendeduría de tabaco.

Segundo resulta do expediente, o declarante está de alta nos epígrafes do IAE núm. 646.1 ( comercio polo miúdo de tabacos en expendiduría ) e 511 ( axente comercial ); no primeiro negocio vende tamén prensa e outros artigos e realiza fotocopias.

Verbo da actividade de axente comercial acéptanlle as cantidades declaradas e marxes aplicados.

Verbo do negocio de tabaco, o recorrente declara unhas ganancias que supoñen o 0,19% ano 2008 e

2.13% ano 2009 sobre as compras, en tanto que a inspección, que parte do marxe de venda que establece a Lei 13/1998 ( 8,5% ) e das cantidades ( as que admite ) declaradas coma gasto e coma compras, obtén unha porcentaxe do 4,48% ano 2008 e do 5,32% no ano 2009.

Verbo das outras vendas: prensa, fotocopias, outros artigos, admite as cantidades contabilizadas e aplica os marxes que declara o contribuinte.

SEGUNDO

O recorrente non pon en cuestión a regularización practicada pola ganancia patrimonial - nin tampouco que non procedía deduclo 5% en concepto de provisión e gastos de difícil xustificación - e cingue o debate ós rendementos que a inspección determina derivados da actividade de venda de tabaco, en concreto, a existencia ou non de razóns para aplícalo réxime de estimación indirecta.

O artigo 53.1 c Lei 58/2003 considera de aplicación o réxime de estimación indirecta cando exista un INCUMPRIMENTO SUBSTANCIAL DAS OBRIGAS CONTABLES OU REXISTRAIS, precepto que desenvolve o artigo 193 RD 1065/2007 que reflicte no número 4.6 coma un dos subsupostos: cando a incongruencia probada entre as operacións contabilizadas ou rexistradas e as que deberon resultar do conxunto das adquisicións, gastos ou outros aspectos da actividade permita presumir, de acordo co art. 108.2 Lei 58/2003 que a contabilidade ou os libros rexistro son incorrectos.

No informe xuntado co acta a inspección xustifica a aplicación do réxime do artigo 53 LXT pola concorrencia do suposto do artigo 193.4.e RD 1065/2007, xa que tendo en conta a cifra de consumos mailo marxe legal ( do tabaco e o manifestado nas otras vendas ) as vendas declaradas non coinciden coas calculadas.

Partían, coma elemento de sospeita, de que o marxe neto das expendedurías de tabaco é do 9%, en tanto que o recorrente declara un 0,19% no ano 2008 e o 2.13% no ano 2009.

Analizada a documentación contable xuntada, en concreto as vendas do libro diario, e aplicándolle o marxe legal da Lei 13/1998 ás vendas de tabaco e efectos timbrados e o declarado polo propio contribuinte ós outros productos, determinaron uns ingresos íntegros distintos ós declarados.

O resulta final da aplicación do réxime afecta, no substancial, á determinación dos ingresos íntegros ( no ano 2008 as diferencias son de 58.627 euros e de 47.873,07 euros no ano 2009 ) e incidentalmente no total dos gastos aceptados.

O recorrente discrepa de que esta circunstancia fose motivo dabondo para aplícalo réxime de estimación indirecta; antes de entrar a avaliar este motivo é obrigado subliñar que o recorrente ( tal e coma tamén fixo en vía administrativa e económico administartiva ) non é quen de dar unha explicación razoable de porque as vendas aplicoulle un marxe distinto do legal cando é o fabricante quen determina os prezos ( art. 4.dos Lei 13/1998 ), polo que, realmente, non pon en cuestión a cantidade que a inspección determina coma ingresos íntegros, limitándose a unha defensa formal: tipo de réxime de estimación aplicado.

Se ben é certo que hai que ter en conta, tal e como recordan os tribunais, que a estimación indirecta é un método excepcional e subsidiario que se aplica cando as anomalías contables sustanciales imposibiliten chegar a un coñecemento exacto dos datos necesarios para a estimación completa da base imponible ( STSX Navarra de 18 de abril 2002 [JT 2002, 637] ) e se mailo incumprimento sustancial de obrigas contables existe a posibilidade de determinación da base polo réxime de estimación directa a través dos datos comprobados, non procederá, polo tanto, a aplicación do réxime de estimación indirecta. Tribunal Supremo Sentenza de 18 outubro 2012 (RJ 2013, 1488), e que, en todo caso, o incumprimento das obrigas contables ten que ser sustancial ( STSJXValencia de 2 de febreiro 2001 [JT 2001, 1523] y STSX Asturias de 27 de decembro 2001 [JT 2002, 101] ),no caso presente e coma se indicou, aplicouse a previsión do artigo 193.4.e RD 1065/2007 - non se pon en cuestión a súa legalidade- que require para aplícalo sistema de estimación indirecta a INCONGRUENCIA PROBADA entre as operacións contabilizadas e as que deberían resultar do conxunto de adquisicións, gastos e outros aspectos.

Dita falta de congruencia está acreditada no acta da inspección - e informe xuntado- e resulta de confrontalas vendas de tabaco co marxe legal aplicable ( e de asumilas vendas doutros productos co marxe declarado polo recorrente ), sen que, coma se indica, o recorrente sexa quen de dar unha explicación razoable do porqué da discrepancia.

Concorren, polo tanto, tódolos elementos esixidos polo artigo citado e, en consecuencia, está correctamente aplicado o réxime de estimación indirecta.

A Ley 34/2015, de 21 de septiembre (RCL 2015, 1427), de modificación parcial de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre (RCL 2003, 2945), General Tributaria aclara y precisa determinados aspectos de esta materia ( que xa aceptaba a xurisprudenza ) . De tal modo que se señalan las fuentes de las que pueden proceder los datos a utilizar en la estimación indirecta: de los signos, índices y módulos si el obligado pudo haberse aplicado el método de estimación objetiva, de la propia empresa, de estudios estadísticos o de una muestra efectuada por la Inspección.

Asimismo se precisa que la estimación indirecta puede aplicarse solo a las ventas e ingresos, o solo a las compras y gastos, o a ambos simultáneamente, atendiendo a los datos ocultados o inexistentes.

Esto é o que acontece no caso presente o que carreta que rexeitémolo recurso neste punto.

TERCEIRO

Outra das discrepancias abrangue ós gastos que non admite a Inspeccion: a) comidas, b) vehículo,c) teléfono do domicilio particular... e o respecto concordamos coa inspección en que non se acredita a relación dos mesmos coa xeración de ingresos da actividade.

Verbo das comidas non é suficiente a simple alegación de que falarmos de atención a clientes sen maiores precisións, e verbo do vehículo a falta de contabilización impide consideralo afecto á actividade (en grao ningún) e, consecuentemente, aceptar que poida deducir coma gasto os consumos de combustible, seguro, reparacións ....tampouco resulta afectado o domicilio á actividade o que impide deducir coma gasto os do teléfono.

Verbo da sanción son varias as cuestións sucitadas

-EXPEDIENTE SEPARADO. O recorrente considera que non se cumpre esta esixencia cando a instructora do expediente é a mesma inspectora que no expediente de liquidación.

Como recolle a STSX Castela-León de 420/2013:

la STS de 15 de septiembre de 2011 ( RJ 2011, 7095 ) (recurso 1258/09 ), en interpretación de los preceptos que resultan aplicables a la cuestión que nos ocupa, señaló que... " En segundo lugar, también debe rechazarse la pretensión de la entidad de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR