STSJ Galicia 378/2016, 18 de Julio de 2016
Ponente | FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA |
ECLI | ES:TSJGAL:2016:5891 |
Número de Recurso | 15632/2015 |
Procedimiento | PROCEDIMIENTO ORDINARIO |
Número de Resolución | 378/2016 |
Fecha de Resolución | 18 de Julio de 2016 |
Emisor | Sala de lo Contencioso |
T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.4
A CORUÑA
SENTENCIA: 00378/2016
- N11600
PLAZA GALICIA S/N
N.I.G: 15030 33 3 2015 0001293
Procedimiento : PO PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015632 /2015 /
Sobre: ADMINISTRACION TRIBUTARIA Y FINANCIERA
De D./ña. Carlos Alberto
ABOGADO BLANCA FARIÑA LOPEZ
PROCURADOR D./Dª. EDUARDO PARDO COLLANTES
Contra D./Dª. TRIBUNAL ECONOMICO-ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA
ABOGADO ABOGADO DEL ESTADO
PROCURADOR D./Dª.
RELATOR: D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA
NO NOME DE EL-REI
A Sección 004 da Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia pronunciou a
SENTENZA
Ilmos./as. Sres./as. D./Dª
FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA
MARIA DOLORES RIVERA FRADE
MARIA DEL CARMEN NÚÑEZ FIAÑO
A Coruña, dezaoito de xullo dous mil dezaseis.
No recurso contencioso-administrativo que, co número 15632/2015, pende de resolución ante esta Sala, presentado por Dº Carlos Alberto, representado polo procurador Dº Pardo Collantes, dirixido polo letrado Dª Fariña López, contra o acordo de 15.05.2015 do TEAR . É parte a Administración demandada o TEAR, representado polo letrado do Estado .
É relator o Ilmo. Sr. D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA.
ANTECEDENTES DE FEITO PRIMEIRO. - Admitiuse a trámite o recurso, e practicáronse as dilixencias oportunas, presentado o recorrente a súa demanda, na que solicitou que se acollera integramente o recurso.
Conferido traslado á parte demandada, solicitouse a desestimación do recurso, de conformidade cos feitos e fundamentos de dereito consignados na contestación da demanda.
Recibíndose o asunto a proba e declarado concluso o debate escrito, quedaron as actuacións sobre a mesa para resolver.
Na sustanciación do recurso observáronse as prescricións legais, sendo a súa contía 106.461,82 euros EUROS.
FUNDAMENTOS XURIDICOS
O acto que se recorre é o acordo de 15.05.2015 do TEAR que rexeita a reclamación económico administrativa contra a liquidación e sanción IRPF anos 2008/09.
Tralo procedemento de inspección múdanlle os resultados por: a) ganancia patrimonial pola venda dun inmoble mal calculada, b) non lle admiten gastos de carácter particular nin o 5% por provisión de gastos de difícil xustificación, e c) aplicanlle o réxime de estimación indirecta para o cálculo dos rendementos do negocio de expendeduría de tabaco.
Segundo resulta do expediente, o declarante está de alta nos epígrafes do IAE núm. 646.1 ( comercio polo miúdo de tabacos en expendiduría ) e 511 ( axente comercial ); no primeiro negocio vende tamén prensa e outros artigos e realiza fotocopias.
Verbo da actividade de axente comercial acéptanlle as cantidades declaradas e marxes aplicados.
Verbo do negocio de tabaco, o recorrente declara unhas ganancias que supoñen o 0,19% ano 2008 e
2.13% ano 2009 sobre as compras, en tanto que a inspección, que parte do marxe de venda que establece a Lei 13/1998 ( 8,5% ) e das cantidades ( as que admite ) declaradas coma gasto e coma compras, obtén unha porcentaxe do 4,48% ano 2008 e do 5,32% no ano 2009.
Verbo das outras vendas: prensa, fotocopias, outros artigos, admite as cantidades contabilizadas e aplica os marxes que declara o contribuinte.
O recorrente non pon en cuestión a regularización practicada pola ganancia patrimonial - nin tampouco que non procedía deduclo 5% en concepto de provisión e gastos de difícil xustificación - e cingue o debate ós rendementos que a inspección determina derivados da actividade de venda de tabaco, en concreto, a existencia ou non de razóns para aplícalo réxime de estimación indirecta.
O artigo 53.1 c Lei 58/2003 considera de aplicación o réxime de estimación indirecta cando exista un INCUMPRIMENTO SUBSTANCIAL DAS OBRIGAS CONTABLES OU REXISTRAIS, precepto que desenvolve o artigo 193 RD 1065/2007 que reflicte no número 4.6 coma un dos subsupostos: cando a incongruencia probada entre as operacións contabilizadas ou rexistradas e as que deberon resultar do conxunto das adquisicións, gastos ou outros aspectos da actividade permita presumir, de acordo co art. 108.2 Lei 58/2003 que a contabilidade ou os libros rexistro son incorrectos.
No informe xuntado co acta a inspección xustifica a aplicación do réxime do artigo 53 LXT pola concorrencia do suposto do artigo 193.4.e RD 1065/2007, xa que tendo en conta a cifra de consumos mailo marxe legal ( do tabaco e o manifestado nas otras vendas ) as vendas declaradas non coinciden coas calculadas.
Partían, coma elemento de sospeita, de que o marxe neto das expendedurías de tabaco é do 9%, en tanto que o recorrente declara un 0,19% no ano 2008 e o 2.13% no ano 2009.
Analizada a documentación contable xuntada, en concreto as vendas do libro diario, e aplicándolle o marxe legal da Lei 13/1998 ás vendas de tabaco e efectos timbrados e o declarado polo propio contribuinte ós outros productos, determinaron uns ingresos íntegros distintos ós declarados.
O resulta final da aplicación do réxime afecta, no substancial, á determinación dos ingresos íntegros ( no ano 2008 as diferencias son de 58.627 euros e de 47.873,07 euros no ano 2009 ) e incidentalmente no total dos gastos aceptados.
O recorrente discrepa de que esta circunstancia fose motivo dabondo para aplícalo réxime de estimación indirecta; antes de entrar a avaliar este motivo é obrigado subliñar que o recorrente ( tal e coma tamén fixo en vía administrativa e económico administartiva ) non é quen de dar unha explicación razoable de porque as vendas aplicoulle un marxe distinto do legal cando é o fabricante quen determina os prezos ( art. 4.dos Lei 13/1998 ), polo que, realmente, non pon en cuestión a cantidade que a inspección determina coma ingresos íntegros, limitándose a unha defensa formal: tipo de réxime de estimación aplicado.
Se ben é certo que hai que ter en conta, tal e como recordan os tribunais, que a estimación indirecta é un método excepcional e subsidiario que se aplica cando as anomalías contables sustanciales imposibiliten chegar a un coñecemento exacto dos datos necesarios para a estimación completa da base imponible ( STSX Navarra de 18 de abril 2002 [JT 2002, 637] ) e se mailo incumprimento sustancial de obrigas contables existe a posibilidade de determinación da base polo réxime de estimación directa a través dos datos comprobados, non procederá, polo tanto, a aplicación do réxime de estimación indirecta. Tribunal Supremo Sentenza de 18 outubro 2012 (RJ 2013, 1488), e que, en todo caso, o incumprimento das obrigas contables ten que ser sustancial ( STSJXValencia de 2 de febreiro 2001 [JT 2001, 1523] y STSX Asturias de 27 de decembro 2001 [JT 2002, 101] ),no caso presente e coma se indicou, aplicouse a previsión do artigo 193.4.e RD 1065/2007 - non se pon en cuestión a súa legalidade- que require para aplícalo sistema de estimación indirecta a INCONGRUENCIA PROBADA entre as operacións contabilizadas e as que deberían resultar do conxunto de adquisicións, gastos e outros aspectos.
Dita falta de congruencia está acreditada no acta da inspección - e informe xuntado- e resulta de confrontalas vendas de tabaco co marxe legal aplicable ( e de asumilas vendas doutros productos co marxe declarado polo recorrente ), sen que, coma se indica, o recorrente sexa quen de dar unha explicación razoable do porqué da discrepancia.
Concorren, polo tanto, tódolos elementos esixidos polo artigo citado e, en consecuencia, está correctamente aplicado o réxime de estimación indirecta.
A Ley 34/2015, de 21 de septiembre (RCL 2015, 1427), de modificación parcial de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre (RCL 2003, 2945), General Tributaria aclara y precisa determinados aspectos de esta materia ( que xa aceptaba a xurisprudenza ) . De tal modo que se señalan las fuentes de las que pueden proceder los datos a utilizar en la estimación indirecta: de los signos, índices y módulos si el obligado pudo haberse aplicado el método de estimación objetiva, de la propia empresa, de estudios estadísticos o de una muestra efectuada por la Inspección.
Asimismo se precisa que la estimación indirecta puede aplicarse solo a las ventas e ingresos, o solo a las compras y gastos, o a ambos simultáneamente, atendiendo a los datos ocultados o inexistentes.
Esto é o que acontece no caso presente o que carreta que rexeitémolo recurso neste punto.
Outra das discrepancias abrangue ós gastos que non admite a Inspeccion: a) comidas, b) vehículo,c) teléfono do domicilio particular... e o respecto concordamos coa inspección en que non se acredita a relación dos mesmos coa xeración de ingresos da actividade.
Verbo das comidas non é suficiente a simple alegación de que falarmos de atención a clientes sen maiores precisións, e verbo do vehículo a falta de contabilización impide consideralo afecto á actividade (en grao ningún) e, consecuentemente, aceptar que poida deducir coma gasto os consumos de combustible, seguro, reparacións ....tampouco resulta afectado o domicilio á actividade o que impide deducir coma gasto os do teléfono.
Verbo da sanción son varias as cuestións sucitadas
-EXPEDIENTE SEPARADO. O recorrente considera que non se cumpre esta esixencia cando a instructora do expediente é a mesma inspectora que no expediente de liquidación.
Como recolle a STSX Castela-León de 420/2013:
la STS de 15 de septiembre de 2011 ( RJ 2011, 7095 ) (recurso 1258/09 ), en interpretación de los preceptos que resultan aplicables a la cuestión que nos ocupa, señaló que... " En segundo lugar, también debe rechazarse la pretensión de la entidad de...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba