STSJ Islas Baleares 110/2016, 9 de Marzo de 2016

PonenteGABRIEL FIOL GOMILA
ECLIES:TSJBAL:2016:200
Número de Recurso331/2015
ProcedimientoRECURSO DE APELACIóN
Número de Resolución110/2016
Fecha de Resolución 9 de Marzo de 2016
EmisorSala de lo Contencioso

T.S.J.ILLES BALEARS SALA CON/AD

PALMA DE MALLORCA

SENTENCIA: 00110/2016

APEL·LACIÓ

Rotlle Sala núm. 331 de 2015

Actuacions Jutjat núm. 3 PA 255/2014

SENTÈNCIA núm. 110

Il·lès. Srs.

PRESIDENT:

Gabriel Fiol Gomila.

MAGISTRATS:

Pablo Delfont Maza.

Carmen Frigola Castillón.

Palma, a 9 de març de 2016

------------------------- VISTES per la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de

les Illes Balears el Rotlle d'apel·lació número 331 de 2015, dimanant de les actuacions número 255/2014 del Jutjat Contenciós Administratiu número 3 dels de Palma, tramitades pel procediment abreujat, seguit entre parts, d'una, com a apel·lant, l'Administració General de l'Estat, representada i dirigida pel seu lletrat i com a apel·lada el Sr. Imanol, nacional de Senegal, representat per la procuradora Sra. Cristina Font i assistida de la lletrada Sra. Angélica Cutini.

L'objecte del recurs és la resolució dictada el 22 de juliol de 2014 per la Delegació del Govern en Illes Balears la qual va desestimar el recurs de reposició aixecat pel Don. Imanol, nacional de Senegal, contra anterior del dia 6 de maig de 2014 en què se'l va denegar la sol·licitud de modificació de situació d'autorització de residència per circumstàncies excepcionals a la d'autorització de residència inicial i de treball per compte propi.

La quantia es fixà en indeterminada.

El procediment seguit ha estat el previst a la Llei Jurisdiccional 29/1998.

L'Il·lm. Sr. Gabriel Fiol Gomila, en qualitat de Magistrat ponent expressà el parer de la Sala.

= ANTECEDENTS DE FET =

1r. - El Jutjat número 3 de l'Ordre Contenciós Administratiu dels de Palma, el dia 24 de juny de 2015, dictà la sentència núm. 288 on va estimar el recurs contenciós. 2n. - Interposat el recurs d'apel·lació per part de la representació de la part demandada, en el termini prefixat en la Llei Jurisdiccional de 1998, se li donà el tràmit processal adequat, oposant-se al mateix la direcció lletrada de la part actora.

3r .- Per provisió s'assenyalà, per a la votació i decisió, el dia 16 de febrer de 2016.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER

S'accepten els raonaments jurídics que empra la sentència d'instància i la decisió a la qual arriba.

Sentència, la número 288 de 2015 dictada pel Jutjat núm. 3 dels contenciosos de Palma, que va estimar el recurs contenciós anul·lant les resolucions administratives per la seva inadequació a l'Ordenament jurídic.

Hem assenyalat a l'encapçalament, que la revisió jurisdiccional ho era de la resolució dictada el 22 de juliol de 2014 per la Delegació del Govern en Illes Balears la qual va desestimar el recurs de reposició aixecat pel Don. Imanol, nacional de Senegal, contra anterior del dia 6 de maig de 2014 en què se'l va denegar la sol·licitud de modificació de situació d'autorització de residència per circumstàncies excepcionals a la d'autorització de residència inicial i de treball per compte propi.

El debat a la instància es va resoldre des de la perspectiva a l'aplicació en el cas de la figura del silenci administratiu de caràcter positiu.

El 2n dels fonaments de dret de l'al·ludida assenyala:

" La Ley Orgánica 4/2000 en su Disposición adicional Primera establece que: " 2. Las solicitudes de prórroga de la autorización de residencia, la renovación de la autorización de trabajo, así como las solicitudes de autorización de residencia de larga duración que se formulen por los interesados a tenor de lo dispuesto en la presente Ley Orgánica se resolverán y notificarán en el plazo máximo de tres meses contados a partir del día siguiente al de la fecha en que hayan tenido entrada en el registro del órgano competente para tramitarlas. Transcurrido dicho plazo sin que la Administración haya dado respuesta expresa, se entenderá que la prórroga o renovación han sido concedidas".

Se debe señalar que la figura del silencio positivo resulta de plena aplicación a las situaciones de modificación de residencia, no pudiendo considerarse como autorización inicial por cuanto el recurrente ya disponía de una previa autorización de residencia.

En este sentido, la Sala de lo Contencioso-Administrativo de Madrid ha señalado en Sentencia de 10 de julio de 2014, "Pues bien, la Sala en relación con el sentido de la ausencia de notificación de la resolución en plazo de tres meses entiende que la voluntad del legislador es clara respecto de las diferentes consecuencias del silencio administrativo en el plazo establecido según se trate de una solicitud...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR