STSJ Cataluña 1/2015, 8 de Enero de 2015

PonenteEDUARDO PARICIO RALLO
ECLIES:TSJCAT:2015:3263
Número de Recurso283/2012
ProcedimientoRECURSO ORDINARIO (LEY 1998)
Número de Resolución1/2015
Fecha de Resolución 8 de Enero de 2015
EmisorSala de lo Contencioso

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA

SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA

SECCIÓ CINQUENA

Recurs Ordinari núm. 283/2012

SENTÈNCIA Núm. 1/2015

Il·lms. Srs.:

President

Sr. Alberto Andrés Pereira

Magistrats

Sr. José Manuel Soler Bigas

Sra. Ana Rubira Moreno

Sr. Eduard Paricio Rallo

Barcelona, a 8 de gener de 2015

LA SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA (SECCIÓ CINQUENA), ha pronunciat la següent sentència en el recurs contenciós administratiu núm. 283/2012, interposat pel COL·LEGI D'AGENTS DE LA PROPIETAT IMMOBILIÀRIA DE BARCELONA I PROVÍNCIA, representat per la Procuradora Sra. ESTIBALIZ RODRÍGUEZ ORTIZ DE ZARATE i dirigit per la Lletrada Sra. MONTSERRAT JUNYENT MARTIN, contra l' AUTORITAT CATALANA DE LA COMPETÈNCIA, representada pel LLETRAT DE LA GENERALITAT.

Ha estat ponent el Magistrat Il·lm. Sr. Eduard Paricio Rallo, que expressa el parer de la Sala.

ANTECEDENTS DE FET

PRIMER

En data 19 de setembre de 2012 la representació de la part actora va presentar en la secretaria d'aquesta Sala escrit d'interposició del present recurs, adreçat contra la resolució dictada en data 25 de juliol de 2012 pel Tribunal Català de Defensa de la Competència de l'Autoritat Catalana de la Competència en el expedient sancionador núm. 25/2010.

SEGON

El Col·legi recurrent va presentar en data 3 de gener de 2013 escrit de demanda mitjançant el qual va demanar sentència que es tingui per formulat en temps i forma recurs contenciós administratiu contra la resolució esmentada per la qual s'imposa una multa coercitiva de 120.000 euros.

Hom fonamenta el recurs en els següents motius:

A/ El fet que les disposicions qüestionades per la resolució impugnada van quedar derogades per la normativa general que s'ha anat dictant, específicament per la Llei 7/97, el Reial Decret Llei 4/2000, la Llei 10/03, la Llei 7/06 d'exercici de les professions titulades, la Llei 18/07 del dret a l'habitatge, el Reial Decret 1294/07 i el Decret 12/10; B/ Que el Col·legi no ha aplicat els preceptes controvertits, com ara la col·legiació obligatòria, les restriccions a l'exercici professional mitjançant societats o l'habilitació d'agents d'altres circumscripcions;

C/ L'il·lícit aplicat requereix comprovar la incidència que la conducta sancionada te en el mercat ( STS de 18 de maig de 2009, recurs núm. 716/07 ), sense que la resolució impugnada determini el pes del col·legi o els col·legiats en el mercat;

D/ Que l'actora no exerceix una fiscalització dels despatxos professionals sinó que es limita a recaptar la informació dels mateixos, informació que d'altra banda és necessària per a la constitució de l'assegurança professional, sempre d'acord amb allò previst a la Llei del dret a l'habitatge;

E/ Que al regulació dels noms comercials te una finalitat de protecció dels usuaris;

F/ El fet que els honoraris van passar a ser orientatius desprès de les Lleis òmnibus;

G/ Que la regulació dels contractes d'encàrrec te cobertura en la Llei del dret a l'habitatge;

H/ Pel que fa al torn de valoracions, la imposició d'un requeriment de formació i reciclatge troba al seva justificació en la protecció dels usuaris, sense perjudici que aquest requeriment s'ha deixat sense efectes, i que la remissió de llistes de col· legiats als òrgans jurisdiccionals te la seva base en l'article 341 de la Llei

d'Enjudiciament Civil, com ha reconegut el Tribunal Suprem en sentència de 21 de setembre de 2011 . Hom afegeix que el Col· legi no ha exigit els visats referits als informes dels perits judicials, essent així que en aquests casos la seva funció es limita a validar la col·legiació del perit.

TERCER

Per la seva part, la representació de l'Administració demandada va formular contestació a la demanda en què, d'acord amb els fets i fonaments al·legats, va demanar que es declari la inadmissibilitat d'aquest recurs o, en tot cas, la seva desestimació.

QUART

Mitjançant resolució de data 7 de maig de 2013 es va fixar la quantia d'aquest procés com indeterminada. Acte seguit, es va admetre i practicar la prova proposada per les parts amb el resultat que consta als actes. Posteriorment, actora i demandada van formular conclusions.

CINQUÈ

Mitjançant provisió de data 27 de novembre de 2014 i d'acord amb allò previst a l' article 33.2 de la Llei jurisdiccional es va plantejar a les parts un possible nou motiu de recurs referit a l'eventual manca de competència del Tribunal Català de la Competència per sancionar o efectuar requeriments respecte normes administratives. L'Administració s'hi va manifestar en el sentit d'oposar-s'hi al nou motiu, mentre que l'actora es manifesta en sentit favorable.

SISÈ

Finalment, es va assenyalar dia i hora per a la votació i resolució, diligència que va tenir lloc en la data fixada.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER

La representació de l'Administració demandada planteja una al·legació preliminar d'inadmissibilitat d'aquest recurs per defectes en la formulació de la demanda; concretament perquè l'actora no va precisar a la demanda la pretensió que formula ni va formular els fonaments de dret, amb infracció dels articles 31, 33 i 56 de la Llei jurisdiccional .

Certament l'escrit de demanda formulat per la representació del Col·legi recurrent no respecta els requeriments legals establerts a l' article 56 de la Llei jurisdiccional . En efecte, l'escrit no inclou cap informació a l'apartat de fonaments de dret i, d'altra banda, la pretensió es limita a una única petició consistent en què es tingui per formulat en temps i forma recurs contenciós administratiu contra la resolució de data 25 de juliol de 2012 per la qual s'imposa una multa coercitiva de 120.000 euros, sense plantejar cap de les pretensions...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
1 sentencias
  • STS 1361/2017, 27 de Julio de 2017
    • España
    • Tribunal Supremo, sala tercera, (Contencioso Administrativo)
    • 27 Julio 2017
    ...del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña en fecha 8 de enero de 2015 en el recurso contencioso-administrativo número 283/2012 . Es parte recurrida el Colegio Oficial de Agentes de la Propiedad Inmobiliaria de Barcelona y Provincia, representado por la procuradora D.ª María Jesús Gonzál......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR