STSJ Galicia 738/2014, 10 de Diciembre de 2014

PonenteMARIA DOLORES RIVERA FRADE
ECLIES:TSJGAL:2014:9250
Número de Recurso15100/2014
ProcedimientoPROCEDIMIENTO ORDINARIO
Número de Resolución738/2014
Fecha de Resolución10 de Diciembre de 2014
EmisorSala de lo Contencioso

T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.4

A CORUÑA

SENTENCIA: 00738/2014

- N11600

PLAZA GALICIA S/N

N.I.G: 15078 45 3 2013 0001107

Procedimiento : PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015100 /2014 PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0000549 /2013

Sobre: ADMINISTRACION TRIBUTARIA Y FINANCIERA

De D./ña. IBERDROLA GENERACION,S.A., SOCIEDAD UNIPERSONAL

LETRADO LUIS MARIA CAZORLA PRIETO

PROCURADOR D./Dª. BEGOÑA MILLAN IRIBARREN

Contra D./Dª. XUNTA SUPERIOR DE FACENDA

LETRADO LETRADO COMUNIDAD(SERVICIO PROVINCIAL)

PROCURADOR D./Dª.

PONENTE: Dª MARIA DOLORES RIVERA FRADE

EN NOMBRE DEL REY

La Sección 004 de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia ha pronunciado la

SENTENCIA

Ilmos./as. Sres./as. D./Dª

JOSE MARIA GOMEZ Y DIAZ CASTROVERDE

JUAN SELLES FERREIRO

FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA

MARIA DOLORES RIVERA FRADE

MARIA DEL CARMEN NUÑEZ FIAÑO

A CORUÑA, diez de diciembre de dos mil catorce.

En el recurso contencioso-administrativo que, con el número 15100/2014, pende de resolución ante esta Sala, interpuesto por IBERDROLA GENERACION, S.A., SOCIEDAD UNIPERSONAL, representada por la procuradora D.ª BEGOÑA MILLAN IRIBARNE, dirigida por el letrado D. LUIS MARIA CAZORLA PRIETO, contra DESESTIMACION PRESUNTA IMPUESTO SOBRE DAÑO MEDIOAMBIENTAL CAUSADO POR DETERMINADOS USOS Y APROVECHAMIENTO DEL AGUA EMBALSADA. Es parte la Administración demandada el TRIBUNAL ECONOMICO-ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA, representado por el ABOGADO DEL ESTADO y la codemandada XUNTA SUPERIOR DE FACENDA representada por el letrado COMUNIDAD (SERVICIO PROVINCIAL).

Es ponente la Ilma. Sra. Dª MARIA DOLORES RIVERA FRADE

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Admitido a trámite el presente recurso contencioso-administrativo, se practicaron las diligencias oportunas y, recibido el expediente, se dio traslado del mismo a la parte recurrente para deducir la oportuna demanda, lo que se hizo a medio de escrito en el que, en síntesis, tras exponer los hechos y fundamentos de Derecho que se estimaron pertinentes, se acabó suplicando que se dictase sentencia declarando no ajustada a Derecho la resolución impugnada en este procedimiento.

SEGUNDO

Conferido traslado a la parte demandada, se solicitó la desestimación del recurso, de conformidad con los hechos y fundamentos de Derecho consignados en la contestación de la demanda.

TERCERO

No habiéndose recibido el asunto a prueba y declarado concluso el debate escrito, quedaron las actuaciones sobre la mesa para resolver.

CUARTO

En la sustanciación del recurso se han observado las prescripciones legales, siendo la cuantía del mismo de 3.424.097,92 euros.

FUNDAMENTOS JURIDICOS
PRIMERO

La entidad "Iberdrola Generación SAU" interpone recurso contencioso-administrativo contra la resolución de la Xunta Superior de Facenda de 31 de marzo de 2014, desestimatoria de la reclamación económico-administrativa promovida contra la desestimación presunta de las solicitudes de rectificación de las declaraciones-autoliquidaciones correspodientes al ejercicio 2011 del impuesto sobre daño medioambiental causado por determinados uso y aprovechamientos del agua embalsada.

En el escrito de demanda la recurrente pide que se promueva la cuestión de inconstitucionalidad respecto de la Ley 15/2008; denunciando la infracción de los principios de generalidad, igualdad, capacidad económica consagrados en el artículo 31.1 CE y finalidad extrafiscal de la mentada Ley 15/2008 y doctrina jurisprudencial del TC sobre el carácter extrafiscal del impuesto examinado, del artículo 6, apartado 2 y 3 LOFCA, así como el artículo 149.1.22ª CE .

Todas las cuestiones planteadas en el presente recurso ha sido resueltas en sentido desfavorable a las pretensiones de la entidad recurrente por este Tribunal en la sentencia recaída en recurso de apelación 15052/2014, cuyos fundamentos de derecho reproducimos e imponen la desestimación del recurso.

Así, dijimos en dicha sentencia:

" 1º) Verbo da non aplicación ó caso de autos da doutrina fixada por esta Sala na sentenza de

30.03.2012 por aplicación do principio do ius superveniens; consonte coa STC 135/2006 : Dende a perspectiva procesual, reiteraremos agora o noso criterio tradicional acerca do canon de axuizamento das cuestións de inconstitucionalidade, que é o seguinte:

"este Tribunal coidou de distinguir entre o recurso e a cuestión de inconstitucionalidade, como manifestacións procesuais distintas, aínda cando cun substrato común, xa que ambas as dúas teñen por obxecto o axuizamento de normas, nun caso mediante a súa impugnación directa e indirecta no outro. Por iso, dise na nosa STC 111/1983 (FJ 2) poderían xustificarse solucións distintas en canto á desaparición da razón do proceso, pois mentres no recurso directo a derrogación, polo común, extinguirá o obxecto, na cuestión de constitucionalidade a solución pode ser outra por canto a validez da norma -aínda derrogada- pode requirir un xuízo de constitucionalidade. En efecto, este pode condicionar a decisión xudicial nun proceso pendente, cun problema vivo e a supervivencia da norma cuestionada aínda que só for para ese particular controversia ( STC 385/1993, do 23 de decembro, FJ 2; en igual sentido, SSTC 28/1997, do 13 de febreiro, FJ 2 ; e 200/2001, do 4 de outubro, FJ 3, entre outras)" ( STC 254/2004, FJ 5).

A STC 178/2004 : Este Tribunal declarou, en efecto, en Sentenzas ditadas para resolver recursos de inconstitucionalidade que "dado que o recurso de inconstitucionalidade ten por obxecto establecer a conformidade coa Constitución dunha determinada legalidade (e o seu mantemento dentro do ordenamento xurídico ou a súa expulsión del), cando o xuízo de constitucionalidade haxa de producirse polo contraste, non só coa Constitución, senón co chamado bloque da constitucionalidade, de acordo co que dispón o art.º 28.1 LOTC ao falar de leis que dentro do marco constitucional se terían ditado para delimitar as competencias do Estado e as diferentes Comunidades Autónomas, é claro que o Tribunal haberá de considerar as leis vixentes e as bases materiais establecidas no momento de formularse o xuízo e ditarse a sentenza" ( STC 137/1986, do 18 de novembro, FJ 4; criterio reiterado polas SSTC 27/1987, do 24 de marzo, FJ 4 ; 154/1988, do 24 de agosto, FJ 3 ; 170/1989, do 19 de outubro, FJ 2 ; e 1/2003, do 16 de xaneiro, FJ 2).

Aínda que o mesmo criterio se utilizase nalgunha ocasión illada por este Tribunal tamén para as cuestións de inconstitucionalidade, a regra xeral debe ser distinta para estas, nas que se utilizará normalmente como canon de axuizamento a lexislación vixente no momento de referencia para a aplicación polo órgano xudicial a quo da norma cuestionada .

No caso presente a discusión cínguese á rectificación das autoliquidacións do Imposto creado na Lei 15/2008 relativas ó ano 2009 e que afectan a varios encoros, polo que o control de constitucionalidade debemolo facer consonte a lexislación vixente no indicado exercicio (Lei 15/2008 e LOFCA) e consonte coa LO 3/2009, Disposición final. Entrada en vigor: A presente Lei Orgánica entrará en vigor o día seguinte ao da súa publicación no «Boletín Oficial do Estado», e producirá efectos dende o 1 de xaneiro de 2009.

O dito obriga a considerar que o control de constitucionalidade debemolo facer consonte coa redacción da LOFCA realizado pola LO 3/2009, o que carreta que sexan de aplicación os principios da sentenza de

30.03.2012, sen prexuízo de desenvolvelos nos FX seguintes.

  1. ) Dado que a impugnación diríxese contra a Lei 15/2008 compre determinar se concorre ou non motivos que xustifiquen suscita-la cuestión de inconstitucionalidade ante o TC, subliñando (...) que o que debemos avalia-la é a constitucionalidade dos preceptos aplicados en relación co caso concreto obxecto de controversia, e non facer un control abstracto de constitucionalidade.

    A Constitución Española outorga ó lexislador plena liberdade para a instauración de medidas preventivas e restauradoras do medio, entre as que se encontran as de natureza tributaria. Neste sentido o T.C. sinalou que «tanto o sistema tributario no seu conxunto coma cada figura tributaria concreta forman parte dos instrumentos de que dispón o Estado para a consecución dos fins económicos e sociais constitucionalmente ordenados» ( STC 37/1987 [RTC 1987). O TC recoñeceu na sentenza 37/1987, do 26 de marzo, que "nin na Constitución nin na LOFCA existe precepto ningún que prohiba ás Comunidades Autónomas actuar a súa potestade tributaria -e en concreto, o seu poder de imposición- en relación coa consecución de obxectivos non fiscais" (FJ 13º). É dicir, o tributo pode non ser só unha fonte de ingresos, un xeito de achegar medios económicos ós entes territoriais para satisfacer as súas necesidades financeiras (fin fiscal), senón que tamén pode responder a políticas sectoriais distintas da puramente recadatoria (fin extrafiscal), isto é, o lexislador pode "configurar o presuposto de feito do tributo tendo en conta consideracións basicamente extrafiscais" ( SSTC 37/1987, do 26 de marzo, FJ 13 ; 197/1992, do 19 de novembro, FJ 6 ; 194/2000, do 19 de xullo, FJ 7 ; e 276/2000, do 16 de novembro, FJ 4).

    A Constitución non obriga a establecer tributos ecolóxicos pero si establece un

    deber de conservación ambiental dos poderes públicos e dos particulares.

    Os tributos ecolóxicos constitúen un incentivo para reducir os niveis de

    contaminación e fomentar condutas acordes coa protección do medio (preventiva e incentivadora), distintos a aqueles en que se determina a distribución dos gastos públicos con arranxo ao principio de capacidade económica.

    Non existindo dúbida posible sobre a competencia da CCAA Galega de crear un imposto ambiental e que este non infrinxe os principios de territorialidade (en relacion co caso obxecto de debate xa coma indica o xuíz de instancia correspondíalle ó recorrente acreditar que algún dos...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
1 sentencias
  • STS 1008/2016, 9 de Mayo de 2016
    • España
    • 9 Mayo 2016
    ...de la Sala de lo Contencioso- Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia en el recurso de dicho orden jurisdiccional núm. 15100/2014, en el que se impugnaba resolución de la Xunta Superior de Facenda de 31 de marzo de 2014, desestimatoria de la reclamación económico-adminis......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR