SAP Pontevedra 42/2014, 11 de Marzo de 2014

PonenteJOSE JUAN RAMON BARREIRO PRADO
ECLIES:APPO:2014:1268
Número de Recurso186/2014
ProcedimientoPENAL - APELACION PROCEDIMIENTO ABREVIADO
Número de Resolución42/2014
Fecha de Resolución11 de Marzo de 2014
EmisorAudiencia Provincial - Pontevedra, Sección 2ª

AUD.PROVINCIAL SECCION N. 2

PONTEVEDRA

SENTENCIA: 00042/2014

AUD.PROVINCIAL SECCION N. 2 de PONTEVEDRA

Domicilio: ROSALIA DE CASTRO NÚM. 5

Telf: 986.80.51.19

Fax: 986.80.51.14

Modelo: 213100

N.I.G.: 36039 41 2 2010 0005405

ROLLO: APELACION PROCTO. ABREVIADO 0000186 /2014-M

Juzgado procedencia: XDO. DO PENAL N.1 de PONTEVEDRA

Procedimiento de origen: PROCEDIMIENTO ABREVIADO 0000330 /2013

RECURRENTE: Leandro

Procurador/a: ROCIO COCHON CASTRO

Letrado/a: MARIA ALICIA NOVOA VALCARCEL

RECURRIDO/A: MINISTERIO FISCAL FISCAL

Procurador/a:

Letrado/a:

RP Nº 186/14-M

SENTENZA NÚM. 42

==========================================================

MAXISTRADOS/AS:

Ilmo. Sr. don José Juan Barreiro Prado, presidente

Ilma. Sra. dona Rosa del Carmen Collazo Lugo

Ilma. Sra. dona Rosario Cimadevila Cea

==========================================================

Pontevedra, once de marzo de dous mil catorce.

Visto, pola Sección Segundo desta Audiencia Provincial, na causa instruída co número 186/14, o recurso de apelación interposto pola procuradora dona Rocio Cochon Castro, en representación de Leandro, contra a sentenza ditada polo Xulgado do Penal núm. 1 de Pontevedra. Constituíronse como partes o mencionado recorrente e o Ministerio Fiscal, na representación que lle é propia, e actuou como relator o maxistrado don José Juan Barreiro Prado.

ANTECEDENTES DE FEITO

Primeiro

No acto do xuízo oral de referencia ditouse unha sentenza con data do 19 de novembro de 2013, cuxa parte dispositiva é do teor literal seguinte:

QUE DEBO CONDENAR Y CONDENO a D. Leandro, como autor criminalmente responsable de un DELITO DE OBSTRUCCIÓN A LA JUSTICIA, a las penas de DOS AÑOS Y SEIS MESES DE PRISIÓN, con la accesoria de inhabilitación especial para el ejercicio del derecho de sufragio pasivo durante el tiempo de la condena, y QUINCE MESES DE MULTA con una cuota diaria de TRES EUROS, haciendo un total de MIL TRESCIENTOS CINCUENTA EUROS (1.350 euros), apercibiéndole de que en caso de impago quedará sujeto a una responsabilidad personal subsidiaria de un día de privación de libertad por cada dos cuotas diarias de multa no satisfechas, condenándole asimismo al abono de las costas del juicio.

Firme la presente resolución, dedúzcase testimonio de los folios útiles procedimiento, del CD de grabación del juicio, del acta y de la presente resolución y remítase el mismo al Juzgado de Guardia por si los tres testigos hubieran incurrido en delito de falso testimonio en causa criminal.

E, como feitos probados, recóllense expresamente os da sentenza contra a que se apela:

ÚNICO.- Probado y así se declara que el día 7 de junio de 2010, Pedro Jesús, por aquel entonces menor de edad, acudió acompañado por su madre a las dependencias de la Policía Local de O Porriño, donde manifestó que Enrique y Gonzalo habían cogido esa noche mangueras de tendido eléctrico de un inmueble de la CALLE000 de dicha Localidad. A raíz de tales manifestaciones, Enrique y Gonzalo fueron detenidos y puestos a disposición judicial, ingresando ambos en el Centro Penitenciario de A Lama al haberse acordado su prisión provisional.

El acusado Leandro, mayor de edad y con antecedentes penales no computables por esta causa, padre de Enrique, después de que Pedro Jesús hiciera en Comisaría manifestaciones antes dichas, acudió a su domicilio y le dijo a su madre que si le pasaba algo a su hijo, no sabía lo que le iba a hacer al suyo, afirmando igualmente que le iba a dar una paliza a su hijo Pedro Jesús .

Una vez que Pedro Jesús tuvo conocimiento por medio de su madre de las advertencias hechas por el acusado y por temor a ellas, en la exploración que como menor de edad se le hizo en el Juzgado de Instrucción nº 2 de O Porriño el día 14 de julio de 2010, afirmó que no recordaba nada, que se lo había inventado todo y que no recordaba nada porque estaba borracho.

El día 30 de noviembre de 2010, Pedro Jesús prestó declaración como testigo en el acto de juicio oral celebrado en el Juzgado de lo Penal nº 2 de Pontevedra, en el que Enrique y Gonzalo estaban acusados por los hechos acaecidos el día 7 de junio. En dicha declaración, insistiendo en el cambio de postura fruto de las advertencias realizadas en su día por el acusado, manifestó que Enrique y Gonzalo no habían sido los autores del robo.

Segundo

Contra a devandita sentenza, a representación procesual do recorrente interpuxo un recurso de apelación, que formalizou expondo as alegacións que constan no seu escrito, o cal está unido ás actuacións.

Terceiro

Logo de trasladarlle o escrito de formalización do recurso ao Ministerio Fiscal e ás outras partes, presentouse un escrito de impugnación baseándose en que a sentenza obxecto de recurso se axusta plenamente a dereito e solicitouse a súa confirmación.

Cuarto

O xulgado do penal referido anteriormente remitiu a este Tribunal os autos orixinais con todos os escritos presentados e, tras seren recibidos, pasaron ao maxistrado relator para resolver.

FEITOS PROBADOS

Aceptamos e damos por reproducidos os feitos que se declaran probados na sentenza obxecto de recurso.

FUNDAMENTOS XURÍDICOS

Primeiro

O acusado, Leandro, resultou condenado na instancia como autor responsable dun delito de obstrución á xustiza, previsto e penado no artigo 464 do Código penal . Contra a sentenza da instancia que así o condenou formula agora un recurso de apelación perante esta alzada na procura da súa absolución con todos os pronunciamentos favorables. De xeito subsidiario solicita a revogación parcial da sentenza contra a que apela no sentido de excluír o tipo cualificado do parágrafo segundo do artigo 464.1 do Código penal e a aplicación da circunstancia atenuante do artigo 21.6ª do mesmo texto legal . O fiscal oponse a que acollamos a impugnación así formulada.

Segundo

Ao abeiro do artigo 790.2 da Lei de axuizamento criminal, alega o apelante...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR