50/2019 FORU AGINDUA, ekainaren 20koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, honako hauei lotutako araudia garatzen duena: “Bestelako gastuak” eta “Langile osagarriak” moduluen justifikazioa, irakasleen hautaketa, eta Nafarroako Foru Komunitateko ikastetxe itunduek Hezkuntza Departamentuari jakinarazi beharreko hezkuntza arloko informazioa.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

ZIOEN AZALPENA

Hezkuntzarako Eskubidea arautzen duen uztailaren 3ko 8/1985 Lege Organikoak, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoak eta Hezkuntzaren Kalitatea Hobetzeko abenduaren 9ko 8/2013 Lege Organikoak hezkuntza itunak arautzen dituzte. Halaber, Hezkuntza Itunei buruzko Arauen Erregelamendua onesten duen abenduaren 14ko 416/1992 Foru Dekretuak itunen eremuetako batzuk garatzen ditu.

Foru agindu honen xedeak hezkuntza itunen eremuetako batzuk arautzea eta hezkuntza itundua finantzatzen duten funts publikoen kudeaketan gardentasun handiagoa bilatzen laguntzea da.

Foru aginduak atariko titulua eta hiru titulu gehiago ditu, araututako hiru eremuei dagozkienak.

  1. tituluak arauak ezartzen ditu ikastetxe itunduek “Bestelako gastuak” eta “Langile osagarriak” moduluei dagozkien zenbatekoak justifikatzeko. Arau garapenik ez egoteak nolabaiteko anabasa sorrarazi du, ez baitago argi zer gastu hartu behar den modulu horien bidez finantza daitezkeen gastutzat. Kontuen Ganberak ere horren berri eman du “Funts publikoekin finantzatutako ikastetxe pribatuetako irakaskuntza ez-unibertsitarioari buruzko fiskalizazio-txostena (2012-2016)” dokumentuan, eta gomendatu du “xehetasun handiagoz zehaztea zer gastu finantza daitekeen itunen moduluko ‘Bestelako gastuak’ atalean”.

    Foru agindu honetan garatzen den araudiak, “Bestelako gastuak” eta “Langile osagarriak” moduluei egotz dakizkiekeen gastuak zehazteaz gain, modulu horiei egotzi ezin zaizkien gastuak finkatzen ditu. Era berean, justifikazio prozedura bat ezartzen du, eta eskatutako informazioa aurkezteko epeak adierazten. Amaitzeko, ikastetxeek justifikazio gisa aurkeztu behar duten egiaztagiriaren eredua eransten da. Aipatu diren bi moduluen bidez jasotzen diren funtsen helburuari buruzko informazio zehatza du egiaztagiri horrek.

    Hezkuntza administrazioaren aurreko justifikazio horren asmoa ez da ikastetxearen kontabilitate orokorra ikuskatzea, ikastetxe itunduetarako funts publikoen behar bezalako kontrola gauzatzea baizik. Nolanahi ere, eskola kontseiluaren eskumenak errespetatu nahi ditu, urteko kontuak emateko agiria onesteko orduan.

    Kontuen Ganberak “ikastetxe itunduen lagin batean aurkeztutako ziurtagirien euskarriak eta justifikazioak urtero berrikusteko” egin duen gomendioari jarraikiz, foru agindu honek berariaz jasotzen du berrikuspen hori.

  2. tituluak ikastetxe itunduetan irakasleak hautatzeko prozedurari buruzko arauak garatzen ditu. Zehatz-mehatz, foru agindu honek “Nafarroako ikastetxe itunduetako irakasleen lanpostu hutsak betetzeko prozedurak aplikatzeko baldintzak” ezartzen ditu, Hezkuntzarako Eskubidea arautzen duen Lege Organikoaren 60.5 artikuluaren arabera, irakasleen kontratazioetan publizitatea, gardentasuna eta objektibotasuna eraginkortasunez kontrolatu ahal izateko.

    Amaitzeko, III. tituluak Nafarroako hezkuntza itunduko patronalen eta Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuaren arteko hitzarmenaren edukia jasotzen du, ikastetxeek hezkuntza administrazioari EDUCA plataformaren bidez jakinarazi beharreko informazioari buruzkoa dena. 2019ko otsailaren 15eko hitzarmen berri horrek 2011ko otsailaren 23koa ordezten du, eta honako hauek adierazten ditu: ikastetxeei eskatzen zaien informazio eguneratua, informazioa EDUCAn erregistratzeko epeak, eta hezkuntza arloko informazioa kudeatzeko prozeduran esku hartzen duten alderdiek beren gain hartzen dituzten konpromisoak.

    Foru agindu honek inplikatutako eragileen parte-hartzea izan du (patronala eta sindikatuak), eta Nafarroako Eskola Kontseiluaren aldeko txostena jaso du.

    Horrenbestez, abenduaren 3ko 14/2004 Foru Legearen 41.1 artikuluak ematen dizkidan eskudantziak erabiliz,

    AGINTZEN DUT:

    ATARIKO TITULUA

    1. artikulua. Xedea eta aplikazio-eremua.

    Foru agindu hau Nafarroako ikastetxe itundu guztiei aplikatuko zaie, “Bestelako gastuak” eta “Langile osagarriak” moduluen justifikazioari, irakasleen hautaketari, eta hezkuntza arloko informazioa EDUCA plataformaren bidez kudeatzeari dagokienez.

  3. TITULUA

    “Bestelako gastuak” eta “Langile osagarriak” moduluen justifikazioa

    1. artikulua. Ikastetxe itunduetako eskola kontseiluek kontuak emateko onetsi beharreko agiriaren eredua.

      Ikastetxe itunduetako eskola kontseiluek ikastetxeen titularrek aurkezten dituzten kontuen onespena ziurtatuko dute foru agindu honen I. eranskineko kontuak onesteko agiriaren ereduaren bidez. Egiaztagiri horrekin batera bi eranskin daude (A eta B), “Bestelako gastuak” moduluaren eta “Langile osagarriak” moduluaren justifikazioa biltzen dutenak, hurrenez hurren. Azken eranskin hori hezkuntza bereziko unitate itunduak dituzten ikastetxeek bakarrik bete beharko dute.

      A eta B eranskinek, biek, honako hauek bilduko dituzte:

      “Diru-sarreren egoera-orria”, Administrazioak ikastetxeari ordaindutako diru kopurua jasotzen duena; eta “Gastuen egoera-orria”, aurreko puntuko diru-sarreren helburua justifikatuko duena. Kontuak emateko agiriaren ereduak xehetasun edo azalpen handiagoa eskatzen du kontzeptu batzuetarako, kontzeptu horiek finantzatu diren eskola jarduerarekin harremanik duten ala ez behar bezala baloratzeari begira.

      Goi mailako heziketa zikloetan, itun berezi partzialak direnez, Nafarroako Aurrekontu Orokorren legeek ikastetxeei aukera ematen diete irakaskuntza horietako ikasleei hilean diru kopuru batzuk kobratzeko; diru kopuru horien muga Nafarroako Aurrekontu Orokorren legeetan beretan ezarria dago. Kasu horietan, A eranskineko diru-sarreren egoera-orriak ikasleek ordaindutako diru kopuruak gehituko ditu, modu osagarrian. Diru kopuru horiek behar bezala xehatuko dira, alde hauek zehaztuta: hileko prezioa, ikasleen kopurua eta sortutako hilabeteen kopurua.

    2. artikulua. Gastu egozgarriak.

      Hezkuntza itunak finantzatzeko jasotzen diren funtsen helburua frogatzeko asmoz, gastu gisa zenbatuko dira, ezarritako epean egiteaz gain, finantzatutako jardueraren izaerarekin zalantzarik gabe bat datozenak.

      A.–“Bestelako gastuak” modulua.

      Ikastetxeek “Bestelako gastuak” kontzeptupean jasotzen dituzten diru kopuruak jarraian zehazten den gastu tipologiari aplikatu beharko zaizkio. Horiek sailkatzeko, kontuan hartu da Kontabilitate Plan Orokorraren kontuen egitura, ikastetxeek informazioa modu errazagoan presta dezaten; eta ikastetxeen gastuen egoera-orrien ereduak ere hartu dira kontuan, datuen alderagarritasuna ahalbidetzeko.

      Nolanahi ere, itundu gabeko irakaskuntzako mailetako unitateei edo, ikastetxean garatu arren, modulu horren barruan finantzatu ezin diren beste jarduera batzuei dagokien zati proportzionala kendu behar da. Horri dagokionez, ikastetxeko eskola kontseiluak jakin behar du zein den/diren gastu horiek hainbanatzeko erabili den/diren formula/formulak, eta hori/horiek gehitu eta azaldu beharko du/ditu kontuak onesteko ziurtagirian.

      –Zuzendaritzako eta/edo pedagogiako eginkizuna.

      HLOren arabera, ikastetxearen titularrak irakaskuntzaz kanpoko zuzendaritza figurak izendatzen ahalko ditu. Horretarako, Hezkuntza Departamentuari hauek jakinaraziko dizkio: izendapena, ikastetxeko erregelamenduaren arabera lanpostu horrek duen izena, eta zuzendaritzako eta/edo pedagogiako kargua gauzatzeko diru kopurua. Diru kopuru horiek ikastetxeari ordainduko zaizkio zuzenean, hilean bitan “Bestelako gastuak” kontzeptuari lotuta egiten diren likidazioen barnean, aurrekontuen legeetan zehaztutako zenbatekoa emanda.

      Kargu kopurua eta kargu motak ikastetxe bakoitzaren egituraren baitan egonen dira, haren barne araubidearen...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR