Convenio colectivo - Nylstar SL (Centro de Trabajo de Blanes), Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4050 de 16/01/2004

RESOLUCIÓ TIC/4058/2003, de 27 de novembre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nylstar, SA, de Blanes, per a 2003-2006 (codi de conveni núm. 1700951).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nylstar, SA, de Blanes, subscrit d'una part pels representants de l'empresa i de l'altra pels representants dels treballadors, el dia 5 de setembre de 2003, i de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nylstar, SA (codi de conveni núm. 1700951), de Blanes, per a 2003-2006, al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Subdirecció General.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 27 de novembre de 2003

Montserrat González i Falcó

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Girona

Transcripció del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa Nylstar, SA, de Blanes, per a 2003-2006

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit general

L'àmbit d'aplicació del present Conveni afecta el centre de treball de Blanes de l'empresa Nylstar, SA.

Article 2

Àmbit personal

Queda inclòs en l'àmbit d'aplicació del Conveni la totalitat del personal enquadrat en aquest centre de treball en els nivells relacionats en l'Annex núm. II i els sotscaps que ho desitgin.

Queden exclosos de l'àmbit d'aplicació del present Conveni:

El personal classificat com a caps i aquells sotscaps que no optin per la seva inclusió al Conveni.

Article 3

Vigència i durada

El present Conveni col·lectiu entra en vigor a partir del dia 1 de gener de l'any 2003 i la seva durada és fins al 31 de desembre de l'any 2006 i és prorrogable a partir d'aquesta data, tàcitament any rere any si, en el termini de 3 mesos anteriors a la data de la seva finalització, una de les parts no ha demanat a l'altra la seva revisió o rescissió.

Cas de demanar-se la revisió, qui ho faci ha d'acompanyar un informe raonat dels punts que s'han de revisar.

Article 4

Compensació i absorció

Totes les millores econòmiques que s'estableixin en aquest Conveni han de produir la compensació d'aquelles que, amb caràcter voluntari o pactat o bé per imperatiu legal, jurisprudencial, contenciós o administratiu, contracte individual, usos i costums o bé per qualsevol altra causa hagués concedit l'empresa.

Les condicions pactades constitueixen un tot orgànic i indivisible i, a efectes d'aplicació s'han de considerar globalment i referides a un període anual.

En l'ordre econòmic hom s'ha d'atenir al que s'hagi pactat en cada cas concret amb abstracció dels conceptes econòmics o salarials existents amb anterioritat al Conveni, llur quantia i regulació. Per tant, són compensables tots els plusos, premis, primes o qualsevol altre concepte remuneratiu.

Les millores econòmiques que puguin establir-se en el futur i durant la vigència del present Conveni per disposicions legals les han d'absorbir aquelles que s'hi estableixin si, considerades en el seu conjunt, no superessin el nivell total d'aquest.

Article 5

Garantia personal

S'han de respectar les condicions personals que, amb caràcter global, siguin més beneficioses, tret de les quantitats no subjectes a actualització, derivades de l'estudi realitzat per la Comissió de Valoració de Llocs de Treball creada a aquest efecte.

El complement personal derivat de canvis organitzatius no ha d'estar subjecte a bloqueig, tret dels casos personals establerts en l'acord d'aplicació; però sí que pot ser absorbit i compensat en futures revisions.

Article 6

Drets del Comitè d'Empresa

S'expliciten en els punts següents:

  1. Rebre informació, que se'ls ha de facilitar semestralment, almenys, sobre l'evolució general del sector econòmic al qual pertany l'empresa, sobre la situació de producció i vendes de l'entitat, sobre el seu programa de producció i l'evolució probable de l'ocupació de Nyslstar, SA.

  2. Conèixer el balanç i el compte de resultats de Nylstar, SA.

  3. Rebre informació de Nylstar, SA, amb caràcter previ a l'execució de les decisions adoptades, sobre les qüestions següents:

    Reestructuracions de plantilla

    Plans de formació professional de l'empresa

    Models de contracte de treball escrits, així com els documents relatius a la finalització de la relació laboral

    Totes les sancions imposades per faltes molt greus

    Almenys trimestralment, les estadístiques sobre l'índex d'absentisme i les seves causes, els accidents laborals, les malalties professionals i les hores extraordinàries

  4. Vigilar i vetllar per el bon funcionament del servei de menjadors, neteja i ordre de Nylstar, SA.

    Article 7

    Drets de la Comissió Paritària

    Per a la vigilància i el compliment de tot el que s'estableixi en el present Conveni, es crea una Comissió Paritària que ha d'estar integrada com a màxim per 5 representants nomenats per la Direcció i 5 treballadors/ores designats pel Comitè de l'Empresa d'entre els negociadors del Conveni col·lectiu. Els anteriors ho han de ser en qualitat de titulars i s'ha d'anomenar el nombre de suplents necessaris per tal de cobrir les vacants dels titulars.

    La Comissió ha d'estar assistida per un secretari/ària proposat per la Direcció que, sense veu ni vot, ha d'aixecar l'acta de les reunions que es duguin a terme.

    La composició de la Comissió queda reflectida en l'Annex núm. I.

    La Comissió ha d'atendre qualsevol reclamació derivada de la interpretació i aplicació del Conveni que no hagi estat solucionada prèviament per la Direcció.

    La Comissió Paritària s'ha de reunir a petició de qualsevol de les parts mitjançant el secretari/ària.

    Les parts afectades tenen dret a recórrer contra les decisions de la Comissió davant dels organismes legals competents.

    Capítol 2

    Règim de treball

    Article 8

    Organització del treball

    L'organització de la feina en totes i cadascuna de les seccions i dependències del centre de treball és facultat exclusiva de la Direcció. De les seves possibles variacions s'ha d'informar prèviament al Comitè d'Empresa, per tal que aquest informi i sigui escoltat abans de la seva aplicació.

    Article 9

    Mobilitat funcional i flexibilitat horària

    Per tal de fer front adequadament a les fluctuacions de demanda típiques del mercat tèxtil, s'acorda afavorir la mobilitat funcional i la flexibilitat laboral amb les mesures següents:

    1. Tot el personal d'una mateixa secció haurà de treballar en qualssevol dels llocs de treball que el seu encarregat o cap immediat li assigni durant la seva jornada laboral. En casos excepcionals pot treballar en aquells llocs en els quals estigui capacitat.

    2. Es poden realitzar canvis de torn entre el personal d'una mateixa secció, sempre que això es comuniqui amb antelació al grup de descans. En situacions excepcionals, es pot escurçar aquest període de preavís, amb acord previ amb els treballadors/ores afectats.

    3. Es poden dur a terme canvis definitius de personal entre seccions, amb un preavís de 5 dies laborals com a mínim, però sense modificar les condicions de treball, tret que situacions organitzatives ho fessin necessari, en aquest cas, això s'ha de tractar prèviament en la Comissió Paritària.

    4. La Direcció i el Comitè d'Empresa acorden que, si la situació del mercat ho requereix, s'han d'estudiar modificacions en el calendari laboral vigent que permetin una millor adaptació del personal a aquesta situació.

      Article 10

      Vies de reclamació o informació

      Tots els treballadors/ores poden adreçar les seves consultes, informes, queixes o reclamacions a llur encarregat/ada o cap immediatament superior, a la Direcció de Recursos Humans o a qualsevol representant sindical, si ho considerés oportú. La Direcció de Recursos Humans ha de resoldre, i donar-ne compte a l'interessat/ada o a la representació sindical tramitadora.

      Quan un treballador/a sigui requerit per la Direcció de Recursos Humans per tractar o ésser informat de qualsevol qüestió, si el treballador/a ho sol·licita, s'ha de demanar a un representant sindical que hi estigui present.

      Article 11

      Classificació i qualificació professional

      S'ha d'aplicar la classificació professional derivada de l'estudi de valoració de llocs de treball.

      Totes 2 parts mantenen el compromís d'assolir una major estabilitat entre els diferents nivells i una millor utilització del personal per aplicació de la seva rotació entre llocs de treball o seccions.

      Article 12

      En el cas que un treballador/a realitzi diverses tasques pròpies de diferents nivells professionals, s'ha de classificar d'acord amb l'activitat del nivell de superior qualificació i ha de percebre el salari que s'assigni a aquest nivell.

      Són merament informatives les diferents tasques pròpies de cada ofici i nivell, ja que tot treballador/a de la indústria està obligat a executar totes les tasques i operacions que li encarreguin els seus superiors dintre de la tasca general pròpia de la seva competència professional, entre les quals s'inclouen la neteja del seu lloc de treball. S'entén per lloc de treball les màquines i/o els equips que li siguin assignats durant la jornada, així com l'entorn afectat per la seva activitat professional.

      Article 13

      Per a tot canvi de lloc de treball, l'empresa ha de valorar els conceptes d'antiguitat, formació professional i mèrits personals que escaiguin, més els informes raonats que pugui aportar el Comitè, que n'ha d'estar prèviament informat.

      Quan el treballador/a dugui a terme feines corresponents a nivells superiors, un cop superat el període de formació adequat al lloc i la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR