Convenio colectivo - Personal laboral de l'Ajuntament de la Fatarella, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4021 de 01/12/2003

RESOLUCIÓ TIC/3641/2003, d'1 de setembre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Fatarella per al període 2002-2004 (codi de conveni núm. TE-4/2003).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Fatarella per al període 2002-2004, subscrit per les parts negociadores en data 28 d'abril de 2003, i presentat per les mateixes parts el 19 de maig de 2003, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Fatarella per al període 2002-2004 (codi de conveni núm. TE-4/2003), al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació de les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tortosa, 1 de setembre de 2003

Joaquim Ferràs i Prats

Subdirector general d'Afers Laborals

i d'Ocupació de les Terres de l'Ebre en funcions

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Fatarella per al període 2002-2004

Article 1. Disposicions generals

  1. Aquest pacte té com a objectiu principal, que ha de presidir la seva interpretació i aplicació, la unificació de les condicions de treball i la uniformitat en les retribucions del personal laboral al servei de l'Ajuntament de la Fatarella, per tal de donar un tractament uniforme i igualitari a l'actual multiplicitat de reglamentacions aplicables, i atenent la diversitat d'activitats existents, la peculiaritat de servei públic de l'Administració municipal i la condició de petit municipi rural de la Fatarella.

  2. Les normes que hi són contingudes regulen les relacions laborals entre l'Ajuntament i el personal al seu servei amb caràcter preferent i prioritari. Amb caràcter supletori, i en allò no previst i/o contemplat expressament, s'aplicarà l'Estatut dels Treballadors o normativa que el modifiqui i/o substitueixi, la resta de disposicions laborals de caràcter general, les d'aplicació a l'Administració Local i, en definitiva, qualsevol altra que hi sigui pertinent.

  3. Aquest pacte deixa sense efectes qualsevol altre pacte anterior, ja sigui individual o col·lectiu.

  4. Serà nul qualsevol pacte o acord unilateral fora de les disposicions d'aquest Conveni i del seu àmbit d'aplicació.

    Article 2. Àmbit funcional

  5. Aquest pacte serà d'aplicació a tot el personal laboral, qualsevol que sigui la seva modalitat contractual, al servei de l'Ajuntament de la Fatarella.

  6. En queden expressament exclosos: el personal eventual i/o temporal que ocupi càrrecs de confiança o assessorament especial (i, en concret, l'adscrit al servei de promoció socioeconòmica en les seves categories de nivell superior); el personal contractat per a escoles-taller o finalitats semblants, sempre i quan en els corresponents contractes no es pacti la seva aplicació; i el personal docent adscrit al servei municipal de l'Escola Municipal de Música.

    Article 3. Àmbit temporal

  7. Aquest pacte tindrà efectes des del dia 1 de gener del 2002, independentment de la seva entrada en vigor derivada de la firma per ambdues parts, aprovació per l'òrgan municipal competent i publicació reglamentària. La seva vigència s'estendrà per un període de tres anys, finalitzant, doncs, el dia 31 de desembre de 2004.

  8. Aquest pacte restarà automàticament prorrogat per períodes anuals en el cas de no ser objecte de denúncia per alguna de les parts. La denúncia haurà de comunicar-se per escrit amb un antelació mínima de dos mesos de la seva data d'acabament o de la de qualsevol de les seves pròrrogues.

    Article 4. Comissió Mixta de seguiment i vigilància

  9. Dins dels trenta dies següents a l'entrada en vigor d'aquest Conveni, es constituirà la Comissió Mixta de seguiment i vigilància, que estarà formada per dos representants de l'Ajuntament i dos del personal municipal.

  10. La Comissió Mixta tindrà les funcions de seguiment, vigilància i interpretació del Conveni, així com de resoldre i arbitrar els conflictes que puguin sorgir i d'informar sobre els assumptes expressament contemplats en aquest redactat i altres que li puguin ser sotmesos.

  11. Els seus acords tindran plena validesa en l'àmbit d'aquest Conveni, i en tots els aspectes formals es regirà per la normativa aplicable al funcionament dels òrgans col·legiats.

  12. La Comissió es reunirà, prèvia convocatòria de l'Alcaldia o qui delegui, com a mínim un cop l'any (durant el primer trimestre) i sempre que ho sol·liciti alguna de les parts.

    Article 5. Organització del treball

  13. L'organització del treball és facultat exclusiva de l'Ajuntament, així com l'adopció de les mesures que cregui adients per al control horari i d'assistència, l'exigència d'una activitat i rendiments normals per a cada lloc de treball i la fixació de paràmetres raonables de la qualitat en la feina, així com la distribució horària i funcional de la jornada de treball en allò no expressament previst.

  14. La mobilitat funcional i redistribució del personal en els diferents serveis municipals, en el seu cas, es farà sempre de manera racional i atenent únicament les estrictes necessitats del servei. L'Ajuntament respectarà en tot moment les titulacions i categories adquirides, els nivells professionals i les tasques pròpies de cadascun d'ells.

  15. Totes les mesures, acords i decisions que prengui l'Ajuntament en base als anteriors conceptes d'aquest article, hauran de ser comunicats, prèviament a la seva efectiva aplicació, en sessió de la Comissió Mixta. L'Ajuntament procurarà el consens amb els treballadors, respectant al màxim els usos existents i les situacions familiars concretes dels afectats.

    Article 6. Classificació professional

  16. Els diferents llocs de treball afectats per aquest Conveni es classificaran en: grups professionals, categories professionals i nivells professionals i/o retributius.

  17. Els grups professionals agrupen el personal en relació amb els nivells de responsabilitat, qualificació i formació professional i, en el seu cas, titulació docent que s'exigeixen per a la realització de les respectives tasques i funcions laborals. Són el següents:

    . Grup B. Tècnics mitjans, amb nivell acadèmic de diplomatura universitària, formació professional de tercer grau o equivalent o capacitació provada en relació amb el lloc de treball, llevat dels supòsits en què normativa superior exigeixi la titulació corresponent.

    . Grup C. Tècnic, especialistes, comandaments intermedis i personal especialitzat, amb nivell d'estudis mitjans (batxillerat, FP de 2n. grau o equivalent) o capacitació provada en relació amb el lloc de treball, llevat dels supòsits en què normativa superior exigeixi la titulació corresponent.

    . Grup D. Tècnics i personal auxiliars amb formació acadèmica de graduat escolar, FP de 1r. grau o equivalent que inclou també el personal de serveis auxiliars sense necessitat d'especialització ni qualificació professional concretes.

    . Grup E. En general, la resta de personal no qualificat i no inclòs en el grup anterior.

  18. Les categories professionals classifiquen, dins de cada grup professional, els diferents llocs de treball atenent els diferents continguts i especialitzacions professionals. Cada categoria professional té assignada un nivell professional, que determina els nivells retributius (detallat a l'annex 2) i d'organització jeràrquica (a efectes, entre d'altres i si s'escau, d'allò determinat als articles 7 i 8 posteriors). A l'Annex 1 a aquest Conveni, es detallen les categories professionals, amb indicació del grup a que pertanyen, el nivell assignat i una breu ressenya de les tasques que li són pròpies.

    Article 7. Feines de categoria superior

  19. En cas de necessitat, i de forma excepcional i temporal, l'Ajuntament podrà destinar els treballadors a realitzar feines de nivell superior.

  20. Durant el temps que es desenvolupin aquestes feines, el treballador percebrà les retribucions corresponents al nivell superior, les quals en cap cas es consolidaran un cop s'acabi la substitució o les tasques d'aquest nivell superior. Aquests drets econòmics no seran d'aplicació en els casos de substitució accidental derivats de les vacances anuals i festes retribuïdes del personal.

    Article 8. Feines de categoria inferior

  21. Només en casos excepcionalment motivats, i d'urgència i necessitat raonades, l'Ajuntament podrà destinar els seus treballadors a realitzar feines de nivell inferior.

  22. Sempre amb el consentiment previ i preceptiu del treballador afectat, i amb el coneixement de la Comissió Mixta, aquests treballs de nivell inferior desenvolupats en cap cas suposaran, per al treballador afectat, pèrdua de retribucions ni acumulació en el temps superior a dos mesos l'any.

    Article 9. Compensació de treballs extraordinaris i urgents

  23. L'Ajuntament no abonarà, com a norma general, retribucions per hores extraordinàries, les quals les parts signants es comprometen a evitar la seva realització continuada o habitual.

  24. No obstant, i atenent el caràcter de servei públic i la peculiaritat del Municipi, l'Ajuntament podrà cridar els seus treballadors per executar, fora d'horari, tasques o treballs de raonada urgència i excepció. Així mateix, els treballadors vindran obligats a realitzar les seves tasques pròpies, si fos necessari, en dates, actes o esdeveniments tradicionals o d'especial rellevància: festes majors, festa de l'oli, inauguracions i actes oficials, etcètera.

  25. Aquests treballs extraordinaris i excepcionals, que no es retribuiran econòmicament, seran compensats amb períodes de descans equivalents segons la següent escala:

    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR