Convenio colectivo - Sentry, Compañía Especializada de Control y Servicios, SL, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3939 de 04/08/2003

RESOLUCIÓ TIC/2364/2003, de 24 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball d'àmbit de Catalunya de l'empresa Sentry, Compañía Especializada de Control y Servicios, SL, per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 7901922).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball d'àmbit de Catalunya de l'empresa Sentry, Compañía Especializada de Control y Servicios, SL, per als anys 2002 i 2003, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors els dies 14 de juny i 31 de juliol de 2002, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball d'àmbit de Catalunya de l'empresa Sentry, Compañía Especializada de Control y Servicios, SL, per als anys 2002 i 2003 al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 24 de gener de 2003

Jaume Abat i Dinarès

Director general de Relacions Laborals

Traducció del text original signat per les parts

4t CONVENI

col·lectiu de l'empresa Sentry Compañía Especializada de Control y Servicios, SL, per als anys 2002 i 2003

Capítol 1

Àmbit de l'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

Aquest conveni regularà les relacions laborals del personal que treballa per a l'empresa Sentry Compañía Especializada de Control y Servicios, SL, i que forma part de l'àmbit territorial del conveni.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni serà aplicable a tots els centres de treball que l'empresa tingui a la ciutat de Barcelona, a la seva província i comunitat (autonomia).

Article 3

Àmbit funcional

Aquest Conveni s'aplica als treballadors que pertanyen a la plantilla de l'empresa SENTRY, Compañía Especializada De Control y Servicios, SL, independentment de la funció que hi exerceixin.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor i té efectes econòmics a partir del dia 1 de gener de 2002. La seva vigència s'estén fins al dia 31 de desembre de 2003, i es prorroga d'un any a l'altre per reconducció tàcita si cap de les parts no el denuncia d'acord amb les condicions de l'article següent.

Article 5

Denúncia i pròrroga

5.1 Qualsevol de les parts pot demanar una revisió del Conveni, formulant-ne la denúncia davant l'autoritat laboral competent, seguint el procediment legalment establert amb 2 mesos d'anticipació al venciment del termini de vigència, o de qualsevol de les seves pròrrogues.

En el termini màxim d'un mes des de la presentació de la denúncia cal lliurar un projecte raonat sobre els motius de la denúncia i els punts que s'han de deliberar. Les deliberacions s'han d'iniciar al cap de 15 dies hàbils de la presentació d'aquest projecte.

5.2. Una vegada iniciades les negociacions per a la revisió del Conveni, les parts han de procurar que s'acompleixin amb l'antelació i la continuïtat necessàries per permetre l'examen exhaustiu i la solució puntual dels problemes plantejats.

5.3. En cas que no hi hagi denúncia, s'entén que el Conveni es prorroga automàticament per anys naturals. En aquest cas, tots els conceptes econòmics s'han d'incrementar aplicant-los l'índex de preus al consum corresponent a l'any anterior per a tot l'Estat espanyol, sempre segons les dades definitives facilitades per l'Institut Nacional d'Estadística o l'organisme que, si s'escau, el substitueixi.

Capítol 2

Compensació, garantia personal i absorció

Article 6

Compensació

6.1. En matèria de compensació cal atenir-se al que disposen les normes legals aplicables al cas, sens perjudici d'allò que aquest Conveni determini amb caràcter específic i d'una manera concreta.

6.2. Les condicions pactades en aquest Conveni són compensables i absorbibles respecte dels augments concedits voluntàriament o a compte de conveni que s'han estat aplicant fins a la data d'entrada en vigor del Conveni.

Article 7

Absorció

7.1. Les futures disposicions legals o convencionals que impliquin una variació econòmica en tots o qualsevol dels conceptes retributius vigents, o que suposin la creació de nous conceptes, únicament tindran eficàcia pràctica si, considerats globalment, i en còmput anual, superen el nivell total del Conveni. Altrament, s'entenen absorbits per les millores pactades en el Conveni.

7.2. En aquest cas, la Comissió paritària, sens perjudici del que estableix el paràgraf anterior, haurà de procedir a adaptar els nous conceptes a les clàusules d'aquest Conveni.

Article 8

Garantia "ad personam"

Cal respectar i mantenir amb caràcter estrictament "ad personam" les situacions i les condicions personals que en conjunt, i des del punt de vista de la percepció, siguin més beneficioses que les que es fixen en aquest Conveni.

Capítol 3

Respecte al convingut

Article 9

Abast i vinculació a la totalitat

Les representacions de l'empresa i els treballadors convenen que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible. Consegüentment, el Conveni s'ha de considerar nul i sense eficàcia amb caràcter general en cas que l'autoritat competent, en l'exercici de les facultats que li són pròpies, no l'aprovi totalment.

Capítol 4

Comissió paritària

Article 10

Interpretació del Conveni

Es crea la Comissió paritària del Conveni com a organisme d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment, sens perjudici de la posterior competència dels organismes administratius o contenciosos en la matèria.

Article 11

Composició

11.1. La Comissió paritària és integrada per 6 vocals, i hi ha representació igual en els vocals: 3 per part de l'empresa, i 3 per part dels treballadors.

11.2. Els vocals són escollits per les representacions de l'empresa i els treballadors respectivament, preferentment entre els qui hagin estat vocals de la Comissió deliberadora.

11.3. Els assessors, si n'hi ha, són lliurement escollits i designats pels vocals de cada part.

11.4. La Comissió paritària pot utilitzar els serveis d'assessors permanentment o d'una manera ocasional en totes les matèries que siguin competència seva.

Article 12

Competència de la Comissió paritària

12.1. Les funcions específiques de la Comissió paritària són les següents:

  1. La interpretació autèntica del Conveni.

  2. L'arbitratge de les qüestions o els problemes sotmesos a consideració seva per les parts, o en els casos previstos concretament en aquest text.

  3. Intervenir en els conflictes col·lectius en la forma i amb els límits que determina la llei.

  4. Vigilar el compliment del que s'ha pactat.

    Article 13

    Funcionament de la Comissió paritària

    13.1. La reunió de la Comissió paritària pot ser convocada per 2 o més dels seus components. A aquest efecte, la part convocant ho ha de comunicar a tots els components mitjançant una carta certificada amb acusament de recepció almenys amb 7 dies d'antelació i consignant-hi els assumptes per tractar.

    13.2. Perquè les reunions siguin vàlides cal que hi assisteixin com a mínim 2 vocals de cada representació.

    13.3. Cada representació (empresa i treballadors) ha de prendre la seva decisió per majoria simple.

    Article 14

    Domicili de la Comissió paritària

    La Comissió paritària estableix el seu domicili al mateix domicili de l'empresa. Tanmateix, pot reunir-se o actuar en qualsevol altra seu, amb l'acord previ de la Comissió per majoria absoluta.

    Article 15

    Presentació de qüestions a la Comissió

    Les dues parts convenen a fer avinents a la Comissió paritària tots els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que, si s'escau, es produeixin a conseqüència de la interpretació i l'aplicació del Conveni perquè la Comissió n'emeti dictamen i actuï segons la manera prevista reglamentàriament abans del plantejament dels diferents tràmits o demandes davant les jurisdiccions competents.

    Capítol 5

    Organització de la feina

    Article 16

    Facultats i responsabilitats

    L'organització de la feina, d'acord amb les normes de l'article següent, és facultat privativa de l'empresa, a través dels seus òrgans de direcció.

    Article 17

    Normes per al seu desenvolupament

    L'organització de la feina comprèn, a títol merament orientatiu, les normes següents:

  5. L'adjudicació d'una tasca específica, necessària per a la plena activitat del treballador.

  6. L'exigència d'una activitat i un rendiment normals per a cada productor i, en general, per a tot el personal de l'empresa.

  7. La fixació de l'índex de qualitat admissible en la realització de la feina.

  8. La mobilitat i la redistribució del personal d'una manera racional, compatible amb la dispersió dels centres de treball i les estrictes necessitats del servei.

    Capítol 6

    Prestació de la feina

    Article 18

    Execució de tasques

    El treballador està obligat a executar diligentment tots els treballs i les operacions que li indiquin els seus superiors, en l'àmbit de les tasques generals pròpies de la seva categoria i la seva competència professional. Si observa qualsevol entorpiment per executar la seva feina, o qualsevol falta o defecte en el material o en els instruments, està obligat a informar-ne l'empresa immediatament.

    Article 19

    Seguretat i higiene

    19.1. L'empresa està obligada a posar a l'abast de tots els treballadors els mitjans necessaris perquè aquests puguin executar la seva feina en unes condicions òptimes d'activitat, higiene i seguretat. L'empresa ha de gestionar que les entitats que contractin els seus serveis posin a l'abast dels seus treballadors elements i mitjans complementaris eficaços perquè executin la seva activitat en les condicions de seguretat, rendiment i higiene...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR