Convenio colectivo - Elaboració i venda de pastisseria, confiteria, brioixeria i rebosteria de les comarques, Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3937 de 31/07/2003

RESOLUCIÓ TIC/2336/2003, d'11 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector d'elaboració i venda de pastisseria, confiteria, brioixeria i rebosteria de les comarques de Lleida per al període de l'1.1.2001 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 2500125).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector d'elaboració i venda de pastisseria, confiteria, brioixeria i rebosteria de les comarques de Lleida per al període de l'1.1.2001 al 31.12.2003, subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 4 de juny de 2003, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector d'elaboració i venda de pastisseria, confiteria, brioixeria i rebosteria de les comarques de Lleida per al període de l'1.1.2001 al 31.12.2003 al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 11 de juny de 2003

Anna Miranda i Torres

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Lleida en funcions

Transcripció literal del text signat pe les parts

CONVENI

col·lectiu d'àmbit provincial per a les activitats d'elaboració i venda de pastisseria, confiteria i rebosteria de la província de Lleida per al període 2001-2002-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial

Aquest Conveni serà aplicable a tots els centres de treball ubicats a la província de Lleida.

Així mateix, l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni queda obert a qualsevol adhesió per part dels empresaris i treballadors d'altres províncies a través de les seves representacions legals.

Les parts signants es declaren favorables a impulsar un Conveni Col·lectiu en l'àmbit de Catalunya, sempre que participin en la Comissió Negociadora del mateix i, en tot cas, es respectin les peculiaritats de les províncies o comarques.

Article 2

Àmbit funcional

Els acords d'aquest Conveni seran aplicables a les empreses que es dediquin a l'elaboració i venda de pastisseria, confiteria i rebosteria dins de la província de Lleida, independentment del domicili social d'aquestes o dels seus titulars.

En el cas que el Conveni Col·lectiu de Catalunya per a les activitats de bombons i xocolates recollís en el seu àmbit territorial la província de Lleida, automàticament quedarien excloses d'aquest Conveni.

Article 3

Àmbit personal

Queden compresos dins l'àmbit d'aquest conveni tots els treballadors/es de les empreses afectades pel mateix, excepte els exclosos o afectats en les seves relacions laborals especials per disposicions legals de caràcter general.

Article 4

Àmbit temporal

Amb independència de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat, el present conveni iniciarà la seva vigència l'1 de gener de 2001, amb una durada de 3 anys per al període comprès entre la data esmentada i el 31 de desembre de 2003, Si les parts no el denuncien, es prorrogarà d'any en any per tàcita reconducció.

Els endarreriments que puguin existir a partir de l'1 de gener de 2001, s'abonaran en una sola vegada a partir del mes següent a la seva publicació al DOG.

A la finalització d'aquest Conveni, i mentre no se'n negociï un de nou, quedaran vigents amb el mateix contingut que en el conveni anterior tant les clàusules normatives com les obligacionals.

Article 5

Denúncia i revisió del conveni

La denúncia del present Conveni haurà de realitzar-se, almenys, amb dos mesos d'antelació a la seva finalització o pròrrogues en curs.

Haurà de fer-se per escrit i adreçada al gremi i associació d'empresaris del sector o als sindicats de treballadors degudament legitimats. Així mateix, s'haurà de comunicar al Servei Territorial de Treball de la Generalitat.

Article 6

Compensació, absorció i condicions més beneficioses

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i per a la seva aplicació seran considerades globalment.

Totes les millores econòmiques i de treball que s'implantin en virtut del present Conveni seran compensables i absorbibles amb les millores i augments que existeixin en cada empresa, exceptuant el de l'antiguitat consolidada.

Les disposicions legals que en un futur suposin una variació econòmica en tots o alguns dels conceptes retributius existents o que suposin la creació d'altres de nous, únicament tindran eficàcia pràctica quan considerades en la seva totalitat superin el nivell d'aquest Conveni. En cas contrari, es consideraran absorbides per les millores pactades.

Es respectaran les garanties personals que, en concepte de percepcions de qualsevol classe en el seu conjunt, siguin més beneficioses que les fixades en el present Conveni, mantenint-se estrictament ad personam.

Pel que fa a la resta, les condicions gaudides pels treballadors s'entendran unificades per les normes d'aquest Conveni.

Article 7

Comissió paritària

A la publicació d'aquest Conveni, es crearà una Comissió Paritària del Conveni, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

Les funcions d'aquesta Comissió seran les següents:

a) Interpretació del text del Conveni.

b) Arbitratge dels qüestions sotmeses a la seva consideració per les parts o en els supòsits previstos concretament en el present Conveni.

c) Vigilància del compliment dels pactes.

d) Estudi de l'avaluació de les relacions entre les parts contractants.

e) Aquelles altres activitats que tendeixin a la major eficàcia dels relacions entre les parts.

La Comissió estarà composta per un president, un secretari i quatre vocals, en representació igual d'empresaris i treballadors, així com dels respectius assessors. El president, que també ho serà de la Comissió Deliberadora del Conveni, assistirà a les sessions, amb veu però sense vot, igual que els assessors.

Les parts pactants del present Conveni han de donar compte a la Comissió Paritària d'aquells dubtes, discrepàncies i conflictes que es puguin produir com a conseqüència de la interpretació del Conveni, a fi que la Comissió emeti dictamen o actuï de forma reglamentària.

Les resolucions de la Comissió Paritària hauran de ser emeses als sol·licitants en un termini màxim de quinze dies a partir de la data de la seva recepció o consulta.

S'estableix com a domicili de la Comissió Paritària el de Comissions Obreres (CCOO), situat a Lleida, a l'av. Blondel, 35.

Capítol 2

Classificació i definició del personal

Article 8

Classificació del personal al servei de l'empresa

Les classificacions del personal d'aquest Conveni son merament enunciatives i no suposen l'obligació de tenir previstos tots els grups enunciats, com tampoc les categories professionals en què es divideixen, si les necessitats i el volum de l'empresa no ho requereixen.

El personal que presti els seus serveis a l'empresa es classificarà tenint en compte les funcions que realitza en un dels següents grups:

  1. Personal administratiu

  2. Personal mercantil

  3. Personal d'obrador

Grup I. Personal administratiu

. Oficial de 1a administratiu/va

És l'empleat/a amb un servei determinat al seu càrrec que, amb iniciativa i responsabilitat restringida, amb empleats o sense a les seves ordres, executa les següents tasques: funcions de cobrament i pagament, dependent directament d'un caixer o cap desenvolupant la seva feina com a ajudant o auxiliar d'aquest, sense tenir signatura ni fiança; factures i càlculs d'aquestes, sempre que sigui responsable d'aquesta missió, càlcul d'estadística, transcripció dels comptes corrents, diari, major, corresponsals, redacció de correspondència amb iniciativa pròpia, liquidacions i càlculs dels nòmines de salari, sous i operacions anàlogues. S'inclou en aquesta categoria els taquimecanògrafs en un idioma estranger.

. Oficial de 2a administratiu/va

És l'empleat/a amb iniciativa restringida i amb subordinació a cap o oficials de 1a, si n'hi hagués, que efectua operacions auxiliars de comptabilitat i coadjuvants de les mateixes, organització d'arxius i fitxers, correspondència sense iniciativa i la resta de treballs semblants. En aquesta categoria s'inclouran els taquimecanògrafs en idioma espanyol.

. Auxiliar administratiu

És l'empleat/a que, sense iniciativa pròpia, es dedica dins de l'oficina a operacions elementals administratives i en general a les purament mecàniques i inherents al treball. Aquesta categoria integra els telefonistes i mecanògrafs.

Grup II. Personal mercantil

. Dependent/a

És el treballador/a que efectua les vendes dels productes que elaboren a l'obrador, mirant de conservar-los amb la netedat necessària per al seu perfecte estat higiènic i de presentació i atendre totes les funcions derivades de la seva missió.

. Xofer de repartiment

És el treballador/a que, tenint el seu càrrec un vehicle d'empresa, distribueix els productes elaborats a l'obrador, des del lloc de fabricació fins a les sucursals i despatxos, i que cobra, si escau, l'import dels articles transportats si així es determina.

. Ajudant

És el treballador/a que ajuda en la realització de les tasques encomanades als oficials de 1a i de 2a, i que està capacitat per substituir aquests últims en cas d'absències, mentre duri la seva situació laboral en aquesta categoria.

. Mosso/a especialitzat/a

És el treballador/a que té al seu càrrec la realització de funcions completes i determinades que, no constituint pròpiament ofici, exigeixen no obstant això una certa pràctica, especialitat o atenció.

. Mosso/a neteja

És el treballador/a que s'ocupa de la neteja del centre de treball i les seves dependències.

Grup III. Personal d'obrador

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR