Convenio colectivo - Hermes Comunicacions, SA, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3966 de 12/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2671/2003, de 30 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hermes Comunicacions, SA, per als anys 2002-2005 (codi de conveni núm. 7901432).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hermes Comunicacions, SA, per als anys 2002-2005 (codi de conveni núm. 7901432), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors els dies 6 de febrer de 2003 i 8 d'abril de 2003, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hermes Comunicacions, SA (codi de conveni núm. 7901432), per als anys 2002-2005 al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, previ compliment dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 30 d'abril de 2003

Jaume Abat i Dinarès

Director general de Relacions Laborals

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Hermes Comunicacions, SA, per als anys 2002-2005

Conveni Grup El Punt

2002-2005

Capítol 1

Àmbit i vigència

Article 1

Àmbit funcional

Aquest conveni col·lectiu regula les relacions laborals del Grup El Punt, format per les empreses següents: Hermes Comunicacions, SA; Club del Subscriptor, SA; Promocions i Distribucions de Premsa, SL; Digipunt, SL; Central de Serveis per a Mitjans de Comunicació, SL, i Comit Premsa BCN, SL. Si es creen noves societats dins el Grup El Punt, es regularan per aquest conveni.

Article 2

Àmbit personal

Es regiran per aquest conveni tots els treballadors que prestin serveis al Grup El Punt, en qualsevol de les seves funcions.

En queden expressament exclosos:

  1. Consellers, personal d'alta direcció, personal directiu i assessors.

  2. Professionals liberals vinculats per contractes civils de prestació de serveis.

  3. Els corresponsals i col·laboradors que tinguin formalitzat un contracte civil.

  4. Els col·laboradors a peça.

    Article 3

    Àmbit territorial

    L'àmbit geogràfic comprèn tots els centres de treball del grup existents a Catalunya.

    Article 4

    Vigència, duració, rescissió i pròrroga

    El present conveni tindrà una durada de quatre anys, comptadors a partir del primer de gener del 2002. Quedarà prorrogat automàticament tant en les seves clàusules normatives com en les obligacionals a partir de la data d'acabament si no ha estat denunciat per qualsevol de les dues parts, amb una antelació mínima de dos mesos, davant dels Serveis Territorials de Treball, és a dir, abans de l'1 de novembre del 2005.

    Si cap de les dues parts no el denuncia amb l'antelació mínima, es considerarà prorrogat d'any en any. Un cop denunciat el conveni i obert el procés de negociació, el conveni denunciat també es considerarà prorrogat automàticament tant en les clàusules normatives com en les obligacionals fins que s'arribi a un nou conveni.

    Article 5

    Garantia personal

    Es respectaran les situacions personals que excedeixin del conveni, i es mantindran estrictament ad personam quan resultin més beneficioses per al treballador. L'ad personam es revaloritzarà en els mateixos termes exposats en l'article 27 del present conveni.

    Capítol 2

    Organització del treball

    Article 6

    L'organització del treball

    L'organització del treball correspon a la direcció. Els treballadors, mitjançant els seus representants, delegats de personal, comitè d'empresa o seccions sindicals, tindran dret a la supervisió de la gestió. Per això la direcció informarà els representants dels treballadors de les evolucions pressupostàries i de les modificacions que es produeixin en l'organització de l'empresa, amb caràcter previ i documentat.

    Article 7

    Formació professional

    L'empresa i els treballadors tindran cura, de manera continuada, de l'actualització dels coneixements del personal, ja que entenen que la formació del personal és una responsabilitat compartida. Anualment, i conjuntament amb els pressupostos, empresa i representants dels treballadors elaboraran un pla de formació.

    Capítol 3

    Contractació, proves i plantilla

    Article 8

    Plantilla

    El mes de desembre, l'empresa entregarà als representants dels treballadors de les empreses del Grup El Punt la llista de llocs de treball previstos per a l'any següent, i de cada lloc n'especificarà l'horari, la jornada específica, el treballador que l'ocupa i la categoria laboral d'aquest treballador.

    Article 9

    Contractes de formació

    Podran concertar-se contractes de formació per a treballadors majors de 16 anys i menors de 21 i/o que s'iniciïn en la feina per a la qual se'ls contracta. Quan es requereixi legalment, s'exigirà el consentiment o l'autorització dels pares o representants legals dels treballadors. Aquest contracte es formalitzarà sempre per escrit, i s'hi farà constar la durada, la jornada laboral, la retribució corresponent o convinguda i el tipus de formació que cal realitzar. La durada màxima del contracte per formació laboral serà de tres anys. L'aprenent dedicarà a la feina el 85% de la seva jornada i, sobre aquest percentatge, del salari mínim interprofessional, el primer any en cobrarà el 85%, el segon el 95% i el tercer any el 110%. Qualsevol aprenent que arribi al tercer any de treball a l'empresa tindrà automàticament un contracte indefinit. Empresa i treballadors acorden que qualsevol contracte de formació que s'hagi de fer l'aprovaran conjuntament les dues parts.

    La formació laboral podrà realitzar-se a la mateixa empresa, o bé en centres autoritzats, i la formació teòrica ha d'alternar-se amb la feina.

    Article 10

    Contractes en pràctiques

    Aquelles persones que tinguin una titulació universitària o de formació professional podran concertar un contracte de treball en pràctiques, per tal de perfeccionar els seus coneixements i adequar-los al nivell dels estudis cursats. El contracte de treball en pràctiques es formalitzarà sempre per escrit i expressarà la titulació del treballador, condicions de treball, duració i objecte de les pràctiques. La duració del contracte no serà superior a dos anys. A l'acabament del contracte en pràctiques, l'empresa lliurarà un certificat en el qual consti la durada, característiques de les pràctiques efectuades i el grau assolit.

    La retribució del treballador en pràctiques serà del 65% de l'establerta en el conveni col·lectiu per la categoria corresponent durant el primer any de les pràctiques; i del 80% el segon any. En el cas de la redacció, es podran contractar en règim de pràctiques estudiants de Ciències de la Informació o de qualsevol altra carrera que vulguin dedicar-se al periodisme.

    Article 11

    Contractes a temps parcial

    Podran concertar-se contractes a temps parcial sense cap mínim d'hores setmanals ni mensuals per a tasques de repartiment. En els altres casos de contractes a temps parcial, empreses i comitè decidiran el límit mínim d'hores de comú acord. El salari serà proporcional a les hores treballades.

    Article 12

    Períodes de prova

    Podrà concertar-se per escrit un període de prova, que en cap cas no podrà excedir de sis mesos per als tècnics titulats ni de dos mesos per a la resta de treballadors.

    Durant el període de prova, el treballador tindrà els drets i les obligacions inherents al seu lloc de treball i categoria professional.

    La resolució de la relació laboral es podrà produir a instància de qualsevol de les parts en aquest període, sense previ avís i sense que cap de les dues parts tingui dret a indemnització.

    Capítol 4

    Mobilitat geogràfica i funcional

    Article 13

    Trasllats, canvis de lloc de treball i permutes

    Trasllats individuals. Els trasllats de personal podran efectuar-se:

  5. Perquè ho sol·liciti l'interessat

  6. Per acord entre empresa i treballador

  7. Per necessitats del servei

  8. Per permutes

    Quan el trasllat es faci a sol·licitud de l'interessat, prèvia acceptació de l'empresa, aquest no tindrà dret a indemnització per les despeses que origini el canvi.

    Si el trasllat es fa de mutu acord entre l'empresa i el treballador, se seguiran les condicions establertes per escrit entre ambdues parts sense perjudici de les reconegudes legalment.

    Permutes

    Els treballadors destinats a altres localitats, dins de les empreses del grup, que pertanyen a la mateixa categoria, grup i subgrup podran concertar la permuta dels seus respectius llocs, condicionada al que l'empresa decideixi en cada cas, tenint en compte les necessitats del servei, l'aptitud d'ambdós permutants per a la nova destinació i altres circumstàncies que trobi dignes d'apreciar.

    Trasllats col·lectius

    Quan per necessitats econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció justificades es pretengui traslladar un grup de treballadors o la totalitat de la plantilla, se seguirà allò que disposa l'Estatut dels treballadors pel que fa a la tramitació o terminis.

    En qualsevol cas, el comitè o els delegats seran informats de qualsevol permuta i/o trasllat, amb caràcter previ (7 dies) a la comunicació al treballador i emetrà un informe.

    Capítol 5

    Jornada de treball, horaris i vacances

    Article 14

    Calendari laboral

    Anualment s'elaborarà, entre les empreses i la representació legal dels treballadors, el calendari laboral, tenint en compte les limitacions fixades per aquest conveni col·lectiu. S'ha d'exposar un exemplar d'aquest calendari en un lloc visible de cada centre de treball, abans de l'1 de gener de cada any.

    Article 15

    Jornada de treball

    La jornada laboral de tot el personal afectat per aquest conveni serà de 36 hores setmanals repartides en cinc dies, excepte en els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR