SAP Pontevedra 292/2011, 20 de Octubre de 2011

JurisdicciónEspaña
Fecha20 Octubre 2011
Número de resolución292/2011

AUD.PROVINCIAL SECCION N. 2

PONTEVEDRA

SENTENCIA: 00292/2011

AUD.PROVINCIAL SECCION N. 2 de PONTEVEDRA

2252C1E1

Domicilio: ROSALIA DE CASTRO NÚM. 5

Telf: 986.80.51.19

Fax: 986.80.51.14

Modelo: 213100

N.I.G.: 36038 51 2 2010 0002358

ROLLO: RP APELACION PROCTO. ABREVIADO 0000079 /2011 P

Juzgado procedencia: XDO. DO PENAL N. 3 de PONTEVEDRA

Procedimiento de origen: PROCEDIMIENTO ABREVIADO 0000215 /2010

RECURRENTE: Antonia, Leopoldo

Procurador/a: OLGA CASABLANCA GARCIA, NURIA SANABRIA DELGADO

Letrado/a: SALOME PEREIRA PEREIRA, EDELMIRO PEREZ GONZALEZ

RECURRIDO/A: MINISTERIO FISCAL FISCAL

SENTENZA Nº 292

==========================================================

ILMOS/AS SR./SRAS

Presidente:

D. JOSÉ JUAN BARREIRO PRADO

Maxistradas

Dª ROSARIO CIMADEVILA CEA

Dª MATILDE ETHELDREDA GARCIA BREA (Suplente)

==========================================================

En PONTEVEDRA, a vinte de outubro de 2011.

VISTO, por esta Sección 002 desta Audiencia Provincial o recurso de apelación interposto polas Procuradoras dona OLGA CASABLANCA GARCIA e dona NURIA SANABRIA DELGADO, en representación de Antonia, Leopoldo, contra Sentenza ditada no procedemeento PA: 215/2010 do XDO. do PENAL nº: 3 ; foron parte, como apelante os citados recorrentes e como apelado o MINISTERIO FISCAL, foi Ponente a Maxistrada Ilma. Sra. dona MATILDE ETHELDREDA GARCIA BREA.

ANTECEDENTES DE FEITO

Primeiro

O Xulgado do Penal núm. 3 de Pontevedra ditou unha sentenza con data do 15 de decembro de 2010, na que constan como feitos probados:

Que el acusado, Leopoldo, mayor de edad, con antecedentes penales no computables a efectos de reincidencia, el 23 de enero de 2008 presentó a través de su representación procesal, un escrito ante el Juzgado de Instrucción Número Dos de Porriño, en el que señalaba que un documento de fecha 10 de enero de 2002 presentado en el seno del juicio de faltas 379/01 se había incorporado una firma asociada a su persona, añadiendo que ninguna de las firmas del documento habían sido estampadas por el mismo. Esta denuncia dió lugar a las diligencias previas 790/05 del Juzgado de Instrucción nº Uno de Porriño incoadas por auto de fecha 13 de julio de 2005 en cuyo seno afirmó el acusado en su declaración en sede judicial de fecha 26 de octubre de 2005, sospechar que Antonia había simulado su firma. Por auto de fecha 14 de septiembre de 2007, declarado firme el 23 de octubre de 2007, el Juzgado de Instrucción Número Uno de Porriño acordó el sobreseimiento libre de las actuaciones en atención al resultado de las diligencias practicadas, fundamentalmente por la declaración judicial del testigo Pablo Jesús quien afirmó que el documento le fue entregado por el acusado, quien cree que lo firmó a su vista, y por el resultado de la prueba pericial caligráfica que concluye que la firma dubitada cuya falsificación el acusado había denunciado corresponde al mismo.

Segundo

Na devandita sentenza, a parte dispositiva é do seguinte teor literal:

"Que debo CONDENAR Y CONDENO a Leopoldo como autor penalmente responsable de un delito de acusación y denuncia falsa, sin la concurrencia de circunstancias modificativas de la responsabilidad criminal, a la pena de multa de dieciséis meses a razón de seis euros diarios con la responsabilidad personal subsidiaria del artículo 53 del Código Penal en caso de impago, absolviéndole de los demás hechos de los que se le acusaba. Con imposición de 1/3 de las costas causadas, declarando las demás de oficio

Terceiro

As representacións procesuais de dona Antonia, e de don Leopoldo, formularon respectivamente, en tempo e forma, cadanseus recursos de apelación, os cales foron admitidos en ambos os efectos, dándose traslado deles ás demais partes e ao Ministerio Fiscal, que presentou un escrito de oposición fronte a eles, do mesmo xeito que a acusación particular, e o acusado en relación cos recursos de adverso.

Cuarto

Remitidas as actuacións a esta Audiencia Provincial, e unha vez recibidas, formouse o correspondente rolo, mediante quenda asignouse o relator, e sinalouse día para a deliberación e resolución.

Derradeiro.- No desenvolvemento do presente recurso observáronse as prescricións legais.

FEITOS PROBADOS

Acéptase o relato de feitos probados da sentenza contra a que se apela, o cal se dá aquí por reproducido.

FUNDAMENTOS DE DEREITO

Primeiro

A sentenza contra a que se apela condena polo delito de acusación e denuncia falsa ( art. 456.1.2º CP ) a don Leopoldo, e imponlle unha multa de seis euros diarios durante dezaseis meses. Pola contra, o absolve dos delitos de inxurias e calumnias. Razóase na sentenza que se absolve do delito de calumnias porque xa se lle condena por ese mesmo feito ao ser "calificada de falsificadora"; ademais, trátase de imputacións xenéricas ou vagas, cando o delito de calumnias esixe que recaian sobre un feito inequívoco, concreto e determinado, preciso na súa significación e catalogable criminalmente. Polo que respecta ao delito de inxurias, estímase na devandita resolución que non teñen a condición de "obxectivamente inxuriosas" nin transcendencia penal, dadas as circunstancias concorrentes entre ambas as dúas partes, e así recolle que o acusado e a vítima estiveron con anterioridade unidos por un vínculo sentimental, e que están inmersos en numerosos litixios, derivados de que tiñan negocios en común.

Segundo

Contra a citada sentenza formularon recurso de apelación tanto a acusación particular como o condenado. O Ministerio Fiscal mostrouse de acordo con ela.

Invoca a acusación particular o erro na valoración da proba. No seu recurso de apelación, dona Antonia...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
1 sentencias
  • AAP Girona 727/2019, 5 de Noviembre de 2019
    • España
    • 5 Noviembre 2019
    ...castigar al acusado por injurias y calumnias que ya han sido valoradas en el delito de acusación y denuncia falsa ( SAP de Pontevedra, Sección 2ª, de 20-10-2011, SAP de Barcelona de 20-4-2012 y SAP de Madrid, Sección 23ª, de En el caso de autos constatamos que resulta plenamente aplicable l......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR