DECRET 648/2006, de 27 de desembre, pel qual s'estableix el procediment de tramesa telemàtica d'informació sobre les dades de transcendència tributària de determinats documents autoritzats a les notaries de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

648/2006, de 27 de desembre, pel qual s'estableix el procediment de tramesa telemàtica d'informació sobre les dades de transcendència tributària de determinats documents autoritzats a les notaries de Catalunya.

L'Administració de la Generalitat de Catalunya es troba immersa en un procés de modernització, amb la incorporació de les noves tecnologies en l'àmbit de la gestió tributària. Aquesta voluntat d'actualització dels procediments administratius ja va quedar de manifest a l'article 32 de la Llei 31/2002, de 30 de desembre, de mesures fiscals i administratives, pel qual el Departament d'Economia i Finances es comprometia a promoure la presentació per via telemàtica de declaracions, escriptures públiques i altres documents relatius a la gestió tributària.

Fent-se ressò d'aquest manament, l'article 15 de la Llei 7/2004, de 16 de juliol, de mesures fiscals i administratives, va establir l'obligació dels notaris d'enviar per via telemàtica les escriptures públiques formalitzades per ells que continguin actes subjectes a l'impost sobre successions i donacions i sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. Continuant amb aquest procés, la disposició addicional 2 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre, de mesures financeres, disposa l'obligació dels notaris de trametre, per via telemàtica, una declaració informativa resum de l'escriptura, en els termes i les condicions que s'estableixin reglamentàriament.

Per tot l'exposat, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller d'Economia i Finances i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article únic

Procediment de tramesa per via telemàtica d'informació sobre les dades de transcendència tributària de determinats documents autoritzats a les notaries de Catalunya

.1 Els notaris i les notàries amb destinació a Catalunya han d'enviar la declaració informativa resum de les escriptures públiques a què es refereix l'article 15 de la Llei 7/2004, de 16 de juliol, de mesures fiscals i administratives, al sistema informàtic de la Direcció General de Tributs dintre del termini de deu dies naturals comptats a partir del de formalització de l'escriptura pública a què fa referència i, en qualsevol cas, sempre abans de l'acabament del termini de presentació de l'impost de què es tracti.

.2 Els notaris i les notàries amb destinació a Catalunya han de tenir a disposició de l'Administració tributària de la Generalitat de Catalunya la còpia...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR