EDICTO de la Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, sobre conflicto colectivo (exp. 8/2008).

SecciónAdministración de Justicia
EmisorTribunales superiores de justicia
Rango de LeyEdicto

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

EDICTO

de la Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, sobre conflicto colectivo (exp. 8/2008).

En la Demanda de Sala núm. 8/2008 (conflicte col·lectiu), format a instàncies de Federació de Construcció i Fusta de CCOO de Catalunya contra Asociació d'Empresaris de la Fusta de GironA, Unió General de Treballadors, ha sigut Part el Ministerio Fiscal, la Sala Social del Tribunal Superior de Justicia de Catalunya ha dictat la resolució següent:

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA

CATALUNYA

SALA SOCIAL

NIG : 08019 - 34 - 4 - 2008 - 0028387

MDT

IL·LMA. SRA. ASCENSIÓN SOLÉ PUIG

IL·LM. SR. FRANCISCO BOSCH SALAS

IL·LMA. SRA. LIDIA CASTELL VALLDOSERA

Barcelona, vint-i-dos de juliol de dos mil vuit

La Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, formada pels magistrats esmentats més amunt, ha dictat aquesta sentència.

SENTÈNCIA NÚM. 13/2008

En les actuacions 8/2008 iniciades en virtut de demanda d'impugnació de conveni col·lectiu, ha actuat com a ponent la Ilma. Sra. Lidia Castell Valldosera.

FETS PROVATS

  1. - En data 7 de desembre de 2.007 es va publicar en el BOE el III Conveni Col·lectiu estatal de la fusta, que fou subscrit, amb data 11 d'octubre de 2.007, d'una part per la Confederación Española de Empresarios de la Madera (CONFEMADERA), en representació de les empreses del sector i de l'altra per la Federación Estatal de Construcción, Madera y Afines de CC.OO (FECOMA-CC.OO) i per la Federación Estatal del Metal, Construcción y Afines de UGT (MCA-UGT), en representació dels treballadors afectats.

  2. - Al Capítol I del Títol III del Conveni citat anteriorment, es regula la classificació professional amb l'objectiu de substituir els sistemes de classificació basats en categories professionals, per la qual cosa aquests tindran en compte una referència en els grups professionals. (art. 40.1.1.). D'altra banda, la Disposició Transitòria 2ª del Conveni esmentat regula l'adequació del model de classificació professional en els àmbits inferiors i les Disposicions Addicionals 1ª i 2ª estableixen les taules d'equivalència de categories i grups professionals que s'hauran d'aplicar a l'hora de fer el canvi d'un sistema de classificació (categories) a l'altre (grups). La categoria d'oficial administratiu de 1ª està integrada al grup professional cinquè.

  3. - El 7 de març de 2.008 es publicà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el Conveni Col·lectiu de Treball del sector de les indústries de la fusta de la província de Girona, pels anys 2.007-2.011. El citat conveni fou signat, en data 20 de desembre de 2.007, d'una part per l'Associació d'Empresaris de la Fusta i de l'altre, per la Unió General de Treballadors (UGT).

4t.- El Conveni col·lectiu citat anteriorment ha ubicat la categoria professional d'Oficial de 1ª administratiu en el Grup professional quart. Tant en el sector de la fusta, com en el sector de treballs forestals, serradores i magatzems.

5è.- Les parts van intentar el preceptiu intent de conciliació davant el Tribunal Laboral de Catalunya, el qual va finalitzar sense acord.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER. Cal dir, en primer lloc, d'acord amb el que estableix l'article 97.2 de la Llei de Procediment Laboral, que els fets que es declaren provats no han estat controvertits, atès que la qüestió a resoldre és purament jurídica.

SEGON. La part actora impugna per il·legalitat la Disposició Transitòria quarta del Conveni Col·lectiu de la Fusta de Girona per als anys 2007-2011 i les dues taules salarials (la general i la relativa als sectors de treballs forestals, serradores i magatzems), perquè s'ha establert la ubicació de la categoria d'oficial de 1ª administratiu en el grup professional quart, enlloc d'ubicar-la en el grup professional cinquè i això suposa, segons afirma, una vulneració de l'article 84, paràgraf tercer de l'Estatut dels Treballadors, en relació amb els articles 4, 40, Disposició Transitòria 2ª i Disposicions Addicionals 2ª i 3ª del Conveni Col·lectiu estatal del sector, atès que .segons afirma- no és disponible a la negociació del Conveni col·lectiu de Girona, l'estructura del sistema de classificació professional establert al Conveni col·lectiu sectorial estatal.

Tanmateix afirma que aquesta circumstància comporta una vulneració del Conveni col·lectiu sectorial estatal en la mesura que l'adequació del nou model de classificació professional suposa, d'acord amb la seva Disposició Transitòria 2ª, una adaptació del salari del conjunt de l'estructura salarial, de forma que a cada nou grup professional li correspondrà un únic salari garantit, corresponent-li a la negociació de cada àmbit aquesta adaptació retributiva, amb els mínims garantits establerts a la Disposició Transitòria 3ª del Conveni col·lectiu estatal i el fet d'haver desplaçat la categoria d'oficial 1ª administratiu del grup cinquè al grup quart, té per objecte treure del grup cinquè la categoria professional amb el salari més alt i, d'aquesta forma, distorsionar l'adaptació professional i, a l'hora, la salarial, del conjunt...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR