RESOLUCIÓN ECO/2381/2015, de 26 de octubre, por la que se aprueban las bases y se abre la convocatoria para la concesión de ayudas para la elaboración de estudios para profundizar en los resultados del Estudio de Empleadores 2014.

SecciónDisposiciones Generales
EmisorDepartamento de Economía y Conocimiento
Rango de LeyResolución

De conformitat amb el que disposa el capítol 9 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, en relació amb el règim jurídic de les subvencions i transferències de la Generalitat de Catalunya;

Atesa la Resolució UNI/72/2006, de 17 de gener, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir la concessió d’ajuts convocades per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya);

Atès que l’article 9.1.l) dels Estatuts d’AQU Catalunya, aprovats per Decret 93/2003, d’1 d’abril, disposa que correspon al Consell de Direcció aprovar les convocatòries de les subvencions que atorgui AQU Catalunya, així com les seves convocatòries i resolucions;

Atès que les facultats per aprovar les convocatòries i resolucions de les subvencions d’AQU Catalunya han estat delegades, per acord del Consell de Direcció d’AQU Catalunya del dia 1 de desembre de 2005, al director de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya,

RESOLC:

Article 1

Aprovar les bases reguladores i obrir la convocatòria d’ajuts de recerca que AQU Catalunya, en col·laboració amb l’Obra Social “la Caixa”, estan impulsant per al finançament de projectes orientats a l’elaboració d’estudis amb l’objectiu d’aprofundir en els resultats obtinguts en les enquestes dutes a terme al llarg del l’Estudi d’Ocupadors, les condicions dels quals figuren en l’annex d’aquesta Resolució.

Article 2

Destinar a aquesta convocatòria l'import global de 50.000 euros, que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària D/4490001/4220 del pressupost d’AQU Catalunya de l’any 2015.

Article 3

Un cop resolta aquesta convocatòria, en cas que no s’hagi esgotat l’import màxim fixat a l’article 2, o bé en cas que es generin romanents derivats de les renúncies o les revocacions dels ajuts concedits, es poden assignar nous atorgaments a les sol·licituds estimades finalment, a conseqüència de la interposició d’un recurs administratiu o contenciós administratiu, o bé a les sol·licituds denegades que hagin quedat en llista de reserva, sempre que hagin assolit la qualificació tècnica necessària i que les actuacions es puguin dur a terme en els terminis que estableixen aquestes bases.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta Resolució no exhaureix la via administrativa, i s'hi pot interposar un recurs d’alçada davant del president de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà del dia de la publicació de la resolució al DOGC, d’acord amb el que estableix l’article 21.2 de la Llei 15/2015, del 21 de juliol, de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.

Barcelona, 26 d’octubre de 2015

P. d. del Consell de Direcció d’AQU Catalunya (Resolució 18/01/06, DOGC núm.4559)

Martí Casadesús Fa

Director d’AQU Catalunya

ANNEX

  1. Introducció

    Des de l’any 2001, AQU Catalunya en col·laboració amb les universitats catalanes realitza estudis triennals que analitzen la inserció laboral dels seus graduats als tres anys de la finalització dels seus estudis. En aquests estudis els graduats valoren l’adequació de la seva formació des de la perspectiva del seu lloc de treball.

    Entre el 2014 i el 2015 AQU Catalunya ha dut a terme el projecte “La inserció laboral dels graduats universitaris des de la perspectiva dels ocupadors” que pretén recollir la percepció dels ocupadors sobre les competències i la formació de la població recent graduada a Catalunya i que compta amb la col·laboració del Departament d’Economia i Coneixement, del Departament d’Empresa i Ocupació, del Departament de Salut, del Departament d’Ensenyament i del Departament de Governació i Relacions Institucionals, competent en matèria de Funció Pública, i de l’Obra Social “la Caixa”.

    Aquest projecte està estructurat en tres fases:

    La primera és una fase quantitativa, en la qual s’han realitzat quatre enquestes d’opinió a col·lectius diferents: a empreses; a tots els directors dels centres de primària i secundària de Catalunya; als responsables de la contractació del sector salut; i als responsables de la Funció Pública.

    La segona fase és qualitativa, s’aprofundeix a través de focus grups en els resultats de les enquestes i es proposen possibles actuacions.

    I la tercera, i darrera fase, és la convocatòria d’ajuts de recerca. Les bases de dades que són objecte de recerca d’aquesta convocatòria són les següents:

    1. Enquesta a empreses privades

    2. Enquesta centres educatius de primària i secundària

    3. Enquesta sector salut (Medicina i Infermeria)

    Les dades tècniques de les enquestes objecte d’anàlisi són les següents:

    Població Mostra Resposta Error mostral
    Empreses privades 16.757 1.325 7,91% 2,6%
    Ensenyament 2.822 281 10,0% 5,7%
    Salut: Infermeria 520 112 21,5% 8,4%
    Salut: Medicina 606 90 14,8% 9,7%
  2. Objecte

    L’objecte d’aquesta convocatòria és aprofundir en el coneixement de l’adequació de la formació universitària a partir de les bases de dades disponibles a AQU Catalunya, des de la perspectiva dels ocupadors i definir actuacions concretes que permetin millorar els ensenyaments universitaris.

    Les propostes d’estudis de recerca es poden desenvolupar sobre les bases de dades següents:

    1. Una base de dades, constituïda per empreses de l’àmbit privat, denominada “ocupadors privats” que recull informació sobre la seva satisfacció amb les competències dels recent graduats universitaris (sense concretar per titulació).

    2. Una base de dades, constituïda per centres educatius, que recull informació sobre la satisfacció amb les competències dels recent graduats en el Grau de Mestres i en el Màster Universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, denominada “centres educatius”.

    3. Dues bases de dades dirigides a centres sanitaris, que recullen informació sobre la satisfacció dels responsables o directors de serveis amb les competències dels graduats en Medicina i del Grau en Infermeria, denominades “ocupadors infermeria” i “ocupadors medicina”.

    Els estudis han de tenir per objectiu aprofundir en els resultats obtinguts i publicats per AQU Catalunya i han d’endinsar-se en elements relacionats amb la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR