REIAL DECRET 1666/1980, de 31 de juliol, pel qual s'aproven les normes de traspàs de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya i el funcionament de la Comissió Mixta previstos en la Disposició Transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.

SecciónDiversos
EmisorPresidència del Govern de L'Estat
Rango de LeyReial Decret

La disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei Orgànica 4/1979, de 18 de desembre, determinà les bases per al traspàs de serveis inherents a les competències que segons l'Estatut corresponen a la Generalitat, en les quals es preveu el nomenament d'una Comissió Mixta paritària per fer efectius els esmentats traspassos.

Constituïda aquesta Comissió Mixta dins el termini legal fixat, es fa necessari establir les normes adequades per al seu funcionament i l'exercici de la funció encomanada a aquest òrgan col·legiat, així com fixar la situació dels funcionaris de l'Estat adscrits als serveis que es transfereixen a la Generalitat, situació que serà ulteriorment desplegada per la legislació prevista en el número 1, i en l'apartat 1 d'aquest número, de l'article 10 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.

Aquestes normes, elaborades en el si de la Comissió, han estat acceptades en la seva redacció definitiva pel Ple en la seva sessió celebrada el dia 7 de juliol de 1980, i sembla oportú procedir a llur aprovació mitjançant una norma de rang adient.

En virtut d'això, a proposta del Ministre d'Administració Territorial i prèvia deliberació del Consell de Ministres en la seva sessió del dia trenta-u de juliol de mil nou-cents vuitanta.

Disposo:

Article primer

La Comissió Mixta de Traspassos, constituïda d'acord amb la Disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, ajustarà la seva actuació a aquestes Normes, que formula ella mateixa dintre dels preceptes de la referida Disposició transitòria a les restants normes del citat Estatut.

Article segon

La Comissió Mixta serà composta paritàriament per nou vocals designats pel Govern Central i nou més pel Consell Executiu o Govern de la Generalitat, i serà presidida pel Ministre d'Administració Territorial i per un representant expressament designat per la Generalitat. El primer actuarà com a President i el segon com a Vice-president, i exerciran les funcions inherents als càrrecs esmentats. Tant el President i el Vice-president com els vocals podran ésser substituïts en qualsevol moment pels òrgans que els hagin designats, els quals ho comunicaran immediatament a la Comissió.

Article tercer

La Secretaria de la Comissió serà exercida per un funcionari de l'Estat i un altre de la Generalitat, designats per la Comissió, sobre propostes del President i Vice-president d'aquesta, respectivament. Conjuntament aixecaran actes de les reunions de la Comissió, autoritzades amb llurs signatures i visades per la Presidència, i expediran les certificacions dels acords que hagin d'ésser elevats com a propostes a l'aprovació del Consell de Ministres. El Secretari proposat pel President custodiarà la documentació i atendrà el funcionament intern de la Comissió.

Article quart

La Comissió es reunirà en Ple a Madrid o Barcelona, segons decideixi la Presidència. La convocatòria correspondrà al President, d'acord amb el Vice-president, i serà notificada als vocals amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, llevat dels casos d'urgència lliurement apreciats pel convocant. De cada reunió, se n'aixecarà una acta que contindrà la llista d'assistència i els acords assolits, prescindint de la deliberació, llevat que la Presidència o algun vocal sol·liciti que s'hi inclogui alguna manifestació produïda en el curs de la reunió. Les actes s'estendran per duplicat en interès de la representació de l'Estat i de la Generalitat.

Article cinquè

Correspondrà al Ple aprovat els acords de traspàs dels serveis amb el contingut que es determina més endavant. El Ple prendrà també les altres decisions que corresponguin a la seva competència. En especial, li correspondrà la interpretació i desplegament d'aquestes Normes i resoldre les qüestions que li sotmetin els organismes encarregats de donar compliment als acords de traspàs de serveis i executar-los. Els acords s'adoptaran per consens de les dues representacions, i s'entendrà formalitzada la proposta al Govern quan hi donin llur conformitat expressa el President i el Vice-president de la Comissió.

Article sisè

El Ple de la Comissió podrà designar les Ponències que cregui convenients per a la preparació i estudi dels acords que li correspongui de prendre. Aquestes Ponències seran integrades per un vocal de cada representació i podran requerir l'assistència d'experts de l'Administració Central o de la Generalitat. Els vocals del Govern i de la Generalitat en les Ponències tractaran d'arribar a un acord, i quan l'assoleixin elevaran llur proposta al Ple. Si l'acord resultés impossible, s'elevaran les propostes de cada vocal. En tot cas la proposta o propostes aniran acompanyades dels fonaments que les justifiquin.

Article setè

Cada acord de traspàs de serveis contindrà els següents punts: A.

- Competència de la Generalitat a què correspon, amb citació de les disposicions de l'Estatut de Catalunya que la recullen. B.

- Designació, amb la seva denominació, organització i funcions, dels serveis i institucions que es traspassen. C.

- Inventari detallat dels béns, drets i obligacions de l'Estat que estiguin adscrits a la prestació del servei en el territori de Catalunya o que pertanyin per qualsevol títol a la institució que es traspassa. Els béns, drets i obligacions traspassats a la Generalitat li pertanyeran en les mateixes condicions jurídiques que anteriorment pertanyien a l'Estat. D.

- Relacions nominals del personal adscrit als serveis i institucions que es traspassen, que continguin les dades següents:

  1. Per als funcionaris, el Cos a què pertanyen, la plaça de treball que ocupen, la situació administrativa i llurs retribucions bàsiques i complementàries.

  2. Per al personal contractat en règim de Dret Administratiu, el Cos al qual s'assimilen i llurs retribucions.

  3. Per al personal laboral, la categoria professional i llurs retribucions. E.

- Relació de places de treball vacants dels serveis i institucions que es traspassen, amb indicació del Cos a què estan adscrits i de llur nivell orgànic. F.

- Crèdits pressupostaris de l'exercici actual que s'hagin de transferir a la Generalitat, pels diversos conceptes, com a dotació dels serveis i institucions que es traspassen. Quan en relació amb un servei o activitat perifèrica traspassat sigui possible identificar i donar de baixa en els Pressupostos Generals de l'Estat els crèdits que financiïn l'organització i funcionament centrals amb directa projecció sobre els traspassats, la transferència comprendrà també la part proporcional dels costos imputables a l'activitat central. G.

- Dada o dades d'efectivitat de la transferència dels mitjans personals i materials dels serveis i institucions traspassats.

Article vuitè

L'inventari de la documentació del servei traspassat que hagi de ser lliurada a la Generalitat podrà ésser practicat posteriorment a l'acord del traspàs i serà objecte de l'oportuna acta de lliurament i recepció, autoritzada per les autoritats competents en cada cas. L'Administració de l'Estat lliurarà a la Generalitat la documentació que sigui base per a la prestació del servei i els expedients en tramitació corresponents als serveis traspassats en els quals no hagi recaigut resolució definitiva abans de la data assenyalada en l'acord de la Comissió. No obstant, els recursos administratius contra resolucions de l'Administració de l'Estat es tramitaran i es resoldran pels òrgans d'aquesta Administració. Respecte a la documentació que es trobi arxivada, la Generalitat podrà sol·licitar-ne el lliurament per a la millor prestació del servei. L'Administració de l'Estat la remetrà en el seu original o per còpia, segons ho cregui convenient en cada cas.

Article novè

De cada un dels acords de traspàs de serveis que adopti la Comissió Mixta s'expedirà una certificació en forma, d'acord amb allò que disposa l'article tercer, la qual serà elevada al Govern mitjançant el Ministerio de Administración Territorial, per a la seva aprovació per Reial Decret, en el qual la certificació haurà de figurar com a annex. L'aprovació governamental serà comunicada a la Presidència de la Generalitat, per conducte reglamentari, a fi que aquesta n'ordeni la publicació al Diari Oficial de la Generalitat.

Article desè

Si l'inventari de béns i drets al qual fa referència la lletra C de l'article setè s'incloguessin drets sobre béns de natura immoble inscrivibles al Registre de la Propietat, s'expediran les pertinents certificacions ajustades a les disposicions de la legislació hipotecària.

Article onzè

Els funcionaris de carrera de l'Administració Civil de l'Estat, de la seva Administració institucional i de les Entitats Gestores i Serveis Comuns de la Seguretat Social, adscrits als serveis transferits a la Generalitat, passaran a dependre'n amb les següents peculiaritats:

  1. Quedaran en situació de supernumerari en els Cossos o Escales als quals pertanyin en el moment del traspàs, i tindran dret de preferència permanent per al reingrés en el servei actiu a la localitat on servien quan passaren a aquesta situació. El reingrés al servei actiu en altres localitats quedarà sotmès a les normes que siguin d'aplicació general.

  2. El temps de serveis prestats a la Generalitat els serà computat a tots els efectes en els Cossos o Escales als quals pertanyin en el moment del traspàs; igualment, el temps de serveis acreditats en els Cossos o Escales als quals pertanyin en el moment del traspàs seran computables a tots els efectes en la Generalitat. En cap cas no podrà existir duplicitat en el còmput de serveis.

  3. La Generalitat assumirà les obligacions de l'Estat en matèria de Seguretat Social respecte a aquests funcionaris; en cap cas no podrà existir duplicitat de pensions com a conseqüència dels serveis prestats a l'Estat i a la Generalitat. D'acord amb allò establert a la Disposició transitòria sisena, 5, de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, seran respectats a aquests funcionaris els drets de qualsevol ordre i natura que els corresponguin en el moment del traspàs, àdhuc el de participar en els concursos de trasllat que convoqui l'Estat, en igualtat de condicions que els altres membres del llur Cos o Escala, i podran exercir d'aquesta mena llur dret permanent d'opció. Les dotacions pressupostàries dels funcionaris als quals es refereixen els paràgrafs anteriors seran transferides a la Generalitat i es donaran de baixa als Pressupostos Generals de l'Estat. Als funcionaris interins, personal contractat en règim de Dret Administratiu i personal laboral transferit a la Generalitat, els seran respectats els drets que els corresponguin en el moment de l'adscripció, i entre aquests el de concórrer a torns restringits d'accés a la funció pública. Les dotacions pressupostàries corresponents es donaran de baixa en els Pressupostos Generals de l'Estat. Mentre no es modifiqui la natura jurídica de la prestació de serveis, es mantindrà el règim de Seguretat Social que els fos aplicable en el moment de l'adscripció, amb càrrec a la Generalitat.

Article dotzè

Es procurarà en tots els casos que els traspassos de serveis comprenguin la totalitat de les unitats administratives corresponents als esmentats serveis transferits de l'Administració de l'Estat existents en el territori de Catalunya. Quan això no es pugui assolir legalment, perquè alguna de les funcions de la unitat estigui exceptuada del traspàs, la Comissió, en el seu acord, establirà la necessària adaptació del servei traspassat i la seva coordinació amb els que continuarà prestant l'Administració de l'Estat a fi d'aconseguir el màxim rendiment d'uns i altres, evitant al mateix temps que es dupliquin o interfereixin les activitats respectives. En aquests casos es procurarà igualment no recórrer a la creació de comissions paritàries o altres òrgans de coordinació sinó quan siguin inexcusables o resultin d'alguna disposició de l'Estatut de Catalunya.

Article tretzè

Sense perjudici d'allò disposat a l'apartat F de l'article setè, la Comissió Mixta prevista a la Disposició transitòria tercera, dos, de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya tindrà en compte els costos indirectes dels serveis a efectes de fixar el percentatge de participació previst a l'apartat tres de l'article 44 de l'esmentat Estatut.

Article catorzè

La Comissió mixta procedirà al traspàs dels serveis de l'Estat inherents a les competències que atribueix a la Generalitat l'Estatut de Catalunya amb la màxima celeritat possible i sense interrupció fins a deixar-los completats en el termini més breu. Sense perjudici dels calendaris que pugui establir en cada moment per al millor desenvolupament del seu treball, en el termini de dos anys, a comptar des de la seva constitució, haurà d'acordar formalment el terme dintre el qual haurà de completar la totalitat dels traspassos compresos en la funció que té encomanada, i elevar de seguida aquest acord al Govern Central i al Consell Executiu o Govern de la Generalitat.

Article quinzè

  1. - Reclamar dels diferents Ministeris, Centres, Organismes Autònoms i dependències administratives, per conducte reglamentari, la documentació i els informes necessaris per prendre els acords de traspassos i consignar-hi els punts especificats a l'article setè. 2.

- Delegar en algun dels seus vocals la pràctica de les actuacions o diligències que consideri necessàries per dur a terme la seva comesa.

Article setzè

Una vegada completat el traspàs de la totalitat dels serveis que constitueix la finalitat d'aquesta Comissió Mixta, la Comissió es dissoldrà.

Donat a Palma de Mallorca, el trenta-u de juliol de mil nou-cents vuitanta.

JUAN CARLOS R.

El Ministro de Administración Territorial José Pedro Pérez Llorca

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR