DECRET 107/2005, de 31 de maig, de creació del Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

DECRET 107/2005, de 31 de maig, de creació del Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya.

Mitjançant el Decret 323/1998, d'1 de desembre, es va crear el Registre de Licitadors de la Generalitat de Catalunya amb la finalitat fonamental de simplificar els tràmits d'acreditació de la personalitat jurídica i de la capacitat d'obrar de les empreses en els procediments d'adjudicació dels contractes administratius. L'empresa que s'inscrivia en el Registre de Licitadors, tant si era una persona física com si era una persona jurídica, només havia de presentar la documentació acreditativa una vegada, ja que en fer-ho se li lliurava un certificat d'inscripció que recollia les dades més significatives. Així s'evitava la presentació dels mateixos documents per a cadascuna de les licitacions públiques en les quals participava.

La publicació del Decret 96/2004, de 20 de gener, pel qual es regula la utilització de mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en la contractació de l'Administració de la Generalitat, crea el marc jurídic perquè els procediments de licitació i d'adjudicació de contractes públics es realitzin amb mitjans electrònics. En concret, l'article 5.2 d'aquest Decret preveu dos aspectes: el primer, que el Registre de Licitadors de la Generalitat de Catalunya utilitzi mitjans electrònics a l'hora de facilitar als òrgans de contractació i a les meses de contractació la informació registral de les empreses inscrites; el segon, l'accés telemàtic a la documentació dipositada que les empreses licitadores han acreditat i actualitzat.

El Decret materialitza aquesta previsió i regula el funcionament del Registre Electrònic d'Empreses Licitadores. La utilització de mitjans electrònics, i especialment d'Internet, canvia radicalment el sistema d'informació de les dades registrals, ja que elimina la necessitat que les empreses inscrites hagin d'aportar el certificat d'inscripció en cadascuna de les licitacions i permet que les meses de contractació i els òrgans de contractació accedeixin directament, per via telemàtica i de forma segura, a les dades i els documents. També s'habilita la possibilitat que les empreses inscrites tinguin accés electrònic directe a les seves dades registrals.

El Registre neix amb la voluntat de ser un instrument de suport en l'àmbit de la contractació electrònica de les administracions públiques, per la qual cosa s'amplia significativament la informació sobre les empreses inscrites. Per això, s'hi faran constar, entre altres, dades sobre la solvència econòmica i financera i tècnica o professional.

L'accés electrònic a les dades registrals permetrà, a més, que els òrgans de contractació de la Generalitat de Catalunya tinguin a l'abast una base de dades d'empreses per consultar, tant en la tramitació de procediments negociats sense publicitat o contractes menors, com per implementar-ne d'altres al si de la contractació, com ara l'assoliment d'objectius socials o el foment de la participació de la petita i mitjana empresa.

Així mateix, cal destacar la voluntat que altres administracions públiques catalanes puguin accedir a la informació que conté el Registre Electrònic d'Empreses Licitadores, amb la garantia que es respectaran en tot moment els drets reconeguts a les persones físiques de protecció de les seves dades personals.

En virtut d'això, d'acord amb el contingut del dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller d'Economia i Finances, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Creació del Registre Electrònic d'Empreses Licitadores i especificació de les finalitats

  1. Es crea el Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya. La Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, adscrita al Departament d'Economia i Finances, gestionarà aquest Registre.

  2. Les finalitats del Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya són:

2.1 Facilitar la concurrència de les empreses i agilitar les actuacions de les administracions públiques catalanes en els procediments d'adjudicació contractual.

2.2 Facilitar el procés d'invitació o selecció d'empreses en els procediments negociats i contractes menors oferint als òrgans de contractació la informació agregada de les empreses inscrites.

Article 2

Naturalesa jurídica i funcions

  1. El Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya té caràcter públic. Les empreses tenen accés a les dades registrals en els termes que estableix l'article 37 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; això, sens perjudici del que estableix l'article 12 del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, sobre el caràcter confidencial de les dades facilitades per l'empresa per acreditar la solvència econòmica i financera i tècnica o professional.

  2. Les dades de caràcter personal que conté el Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya gaudeixen de la protecció i les garanties que estableix la legislació vigent en aquesta matèria.

  3. La inscripció en el Registre és voluntària i gratuïta i, per tant, no constitueix cap requisit necessari per poder participar en els procediments de contractació pública ni està sotmesa a cap taxa ni preu públic.

  4. El Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya té les funcions següents:

Inscriure les empreses que ho sol·licitin i assignar-los un número registral.

Arxivar en suport electrònic i preservar i custodiar la documentació registral.

Facilitar, tant als òrgans de contractació com a les meses de contractació de les administracions públiques catalanes, l'accés electrònic segur a les dades i els documents dipositats en el Registre.

Facilitar a les empreses inscrites l'accés electrònic segur a les seves respectives dades registrals.

Requerir l'actualització periòdica de les dades registrals a les empreses inscrites.

Anotar les empreses que els òrgans competents han declarat en situació de prohibició per contractar amb les administracions públiques.

Article 3

Accés electrònic dels òrgans de contractació i de les meses de contractació

  1. El Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya s'identificarà mitjançant els corresponents certificats electrònics i garantirà la confidencialitat en l'accés segur a les dades registrals.

  2. Tant els òrgans de contractació com les meses de contractació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya tindran accés segur per via telemàtica a les dades registrals i als documents que es detallen en els annexos 1 i 2. La informació registral de l'empresa es facilitarà amb signatura electrònica reconeguda i segell de temps de la consulta.

  3. Els secretaris o les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR