DECRET 171/2010, de 16 de novembre, del registre de delegats i delegades de prevenció.

Fecha de Entrada en Vigor16 de Diciembre de 2010
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyDecret

DECRET

171/2010, de 16 de novembre, del registre de delegats i delegades de prevenció.

La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, defineix els delegats i delegades de prevenció com a representants dels treballadors i treballadores amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscos en el treball i regula, en el seu article 35 i en la disposició addicional quarta, el mecanisme per a la seva elecció. Aquesta Llei també regula les competències i les facultats d'aquests delegats de prevenció així com la seva participació en la prevenció de riscos en el treball.

L'article 7.1 d'aquesta mateixa Llei recull les actuacions de les administracions públiques competents en matèria laboral en relació amb la prevenció de riscos laborals, entre les quals destaquen les funcions de promoció de la prevenció i del control del compliment de la normativa corresponent.

L'article 170 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya estableix que correspon a la Generalitat la competència executiva en matèria de treball i relacions laborals i, concretament, la lletra g) de l'apartat 1 recull la prevenció de riscos laborals i la seguretat i salut en el treball.

Aquestes competències les té atribuïdes el departament competent en matèria de treball i, concretament, la Direcció General de Relacions Laborals, d'acord amb l'article 14 del Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball.

El Decret 399/2004, de 5 d'octubre, va crear el registre de delegats i delegades de prevenció i el de comitès de seguretat i salut com a instruments organitzatius que van permetre obtenir, en cada àmbit territorial de Catalunya, la informació detallada sobre els delegats i delegades de prevenció, i dels comitès de seguretat i salut laboral, que recull la Llei 31/1995, de 8 de novembre, esmentada.

Aquest Decret també regula el procediment de dipòsit i registre de les comunicacions de designació de delegats i delegades de prevenció i de constitució dels comitès de seguretat i salut.

Transcorreguts més de cinc anys de l'aplicació pràctica del Decret, i en base a l'experiència i la valoració de les unitats administratives encarregades de la gestió dels registres, s'ha considerat necessari revisar-ne el contingut i adequar-lo a les necessitats detectades, per tal de millorar l'efectivitat de la funció que ha de complir aquest registre. Concretament, s'ha detectat la necessitat de suprimir el registre dels comitès de seguretat i salut laboral, atès que l'experiència ha posat de manifest la manca d'operativitat i agilitat d'aquest registre, tenint en compte que la informació que hi consta no resulta útil ni tampoc és una informació sol·licitada per les possibles persones interessades, fet que està suposant menyscabar l'eficàcia i el bon funcionament del registre dels delegats i delegades de prevenció.

La supressió del registre de constitució dels comitès de seguretat i salut laboral és una modificació que s'emmarca dins dels objectius transversals assumits pel departament competent en matèria de treball a l'Estratègia Catalana de Seguretat i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR