DECRET 262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

La Llei 15/1990, de 9 de juliol, d’ordenació sanitària de Catalunya, modificada per la Llei 11/1995, de 29 de setembre, configura un sistema sanitari que, vertebrat a través del Servei Català de la Salut, atribueix al Departament de Sanitat i Seguretat Social les funcions de determinació dels criteris, les directrius i les prioritats de les polítiques sanitàries i també les de control, inspecció i avaluació de les activitats del Servei Català de la Salut.

L’estructura actual del Departament de Sanitat i Seguretat Social està definida, bàsicament, en el Decret 132/1994, de 30 de maig, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social (DOGC núm. 1907, de 10.6.1994), que adaptà la seva organització al model d’ordenació sanitària establert legalment.

L’evolució experimentada pel sistema sanitari al llarg d’aquests deu anys, tant pel que fa a les eines de gestió de què disposa per assegurar la prestació dels serveis sanitaris a la població de Catalunya, com pel que fa al seu finançament, condiciona una estructura caracteritzada per l’aprofundiment en la separació entre finançament, assegurament i provisió de serveis.

En aquest context, el Departament de Sanitat i Seguretat Social reforça el seu paper de finançador i responsable d’establir el marc de referència per a totes les actuacions públiques en l’àmbit de la salut, evolució que necessàriament s’ha de reflectir en la seva estructura, amb la creació de noves unitats que han de permetre l’execució de les polítiques lligades a aquesta finalitat, i la reordenació i la definició de les competències i les funcions dels seus òrgans.

Aquest Decret pretén recollir, per un principi d’economia normativa, en una única disposició, l’estructura de les unitats departamentals centrals, ara objecte d’una regulació dispersa, que es deroga.

Aquesta reestructuració afecta diverses unitats directives. D’una banda, a la Secretaria General es crea la Direcció de Serveis, figura prevista a la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat, que assumint la direcció i la coordinació de les tasques de gestió administratives ha de contribuir a reforçar el caràcter del secretari general com a segona autoritat del Departament. Així mateix, és aconsellable que en determinades polítiques de rellevant incidència organitzativa i assistencial s’estableixin criteris que facilitin la coordinació d’actuacions, funció que assumeix, també, la Direcció de Serveis.

Així mateix, la Direcció General de Recursos Sanitaris es dota d'aquelles unitats necessàries per poder desenvolupar, a més de les funcions atribuïdes actualment, les competències d’ordenació de l’atenció farmacèutica, i d’avaluació i inspecció dels recursos sanitaris, per tal de vetllar per a la seva adequació als objectius de la política sanitària.

La Direcció General de Salut Pública també incrementa les seves competències pel que fa a l’impuls i a la coordinació de les propostes d’activitats en l’àmbit de la salut dirigides a promoure una millor qualitat de vida i a oferir serveis més eficaços a la població, mitjançant la formulació els criteris generals de la planificació sanitària.

D’altra banda, la consolidació de la política de lluita contra les drogodependències i la sida endegada en aquests anys pel Departament, fa convenient la creació d’una unitat amb rang orgànic suficient, la Direcció General de Drogodependències i Sida, com a òrgan de direcció, planificació, coordinació i execució de les polítiques de la Generalitat de Catalunya, en la lluita contra aquestes malalties.

Alhora, la complexitat de les actuacions que ha de dirigir el titular del Departament, a causa de la multiplicitat d’entitats i òrgans que en depenen i la rellevància de l’impacte de les polítiques sanitàries en els ciutadans, fa necessari reforçar els òrgans d’assistència i suport al conseller, amb la creació d’un Gabinet Tècnic i d’Informació.

De conformitat amb el que s’ha exposat, atès el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Sanitat i Seguretat Social, i amb la deliberació prèvia del govern,

Decreto:

Capítol 1

Organització general del Departament

Article 1

El Departament de Sanitat i Seguretat Social, en l’àmbit central, s’estructura en els òrgans següents:

Secretaria General.

Direcció General de Recursos Sanitaris.

Direcció General de Salut Pública.

Direcció General de Drogodependències i Sida.

En l’àmbit territorial, el Departament s’estructura en les delegacions territorials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

Article 2

Són adscrites al Departament de Sanitat i Seguretat Social les entitats següents:

Servei Català de la Salut.

Institut Català de la Salut.

Institut d’Estudis de la Salut.

Capítol 2

Òrgans d’assistència i suport al conseller

Article 3

El conseller de Sanitat i Seguretat Social té com a òrgans d’assistència el Consell de Direcció, el Gabinet del Conseller i el Gabinet Tècnic i d’Informació.

Article 4

El Consell de Direcció és presidit pel conseller i el componen, a més, el secretari general, els directors generals, el director del Servei Català de la Salut, el gerent de l’Institut Català de la Salut i el director de l’Institut d’Estudis de la Salut, com també la resta de persones que el conseller designi.

Té com a funció assistir el conseller en l’elaboració de les polítiques del Departament i el seguiment de l’execució d’aquestes polítiques.

Article 5

5.1 Sota la dependència directa del titular del Departament, correspon al Gabinet del Conseller la coordinació de les funcions pròpies de les oficines en què aquest s’estructura, així com les altres funcions que el conseller li encomani.

Del Gabinet del Conseller en depenen:

a) La Secretaria del Conseller que té les funcions d’assistència i suport al cap del Gabinet del Conseller, de coordinació de les actuacions intradepartamentals que s’articulin des del Gabinet del Conseller i de les actuacions interdepartamentals que afectin l’àmbit sanitari, així com d’impuls i seguiment de l’activitat del Gabinet del Conseller.

b) L’Oficina de Relacions Institucionals que té les funcions de seguiment i preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya en el que pertoca al Departament de Sanitat i Seguretat Social, així com el seguiment de l’activitat parlamentària de les Corts Generals i d’altres comunitats autònomes en tots els assumptes que interessin al Departament, i el seguiment i la preparació, si escau, dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges.

c) L’Oficina de Protocol que té les funcions de relació amb el Servei de Protocol de la Presidència, i de coordinació de les activitats relacionades amb el protocol dels actes públics organitzats pel Departament i d’aquells on aquest participa.

5.2 El cap del Gabinet del Conseller, i els caps de la Secretaria del Conseller i de les oficines en què s’estructura l’esmentat Gabinet, són càrrecs eventuals i els és d’aplicació el règim jurídic propi d’aquest personal.

Article 6

6.1 Sota la dependència directa del titular del Departament, correspon al Gabinet Tècnic i d’Informació la coordinació de les funcions pròpies de les oficines en què aquest s’estructura, així com aquelles altres funcions que el conseller li encomani.

Del Gabinet Tècnic i d’Informació en depenen:

a) L’Oficina de Premsa i Comunicació que té les funcions de planificació i execució, a través de diferents canals de comunicació, de les activitats de difusió de les actuacions del Departament, de gestió de les relacions amb els mitjans de comunicació, d’atenció i canalització, si escau, de les sol·licituds d’informació dels mitjans de comunicació, de preparació de notes de premsa, de direcció i supervisió de reportatges i articles de fons sobre temes relacionats amb el Departament, de preparació d’entrevistes i rodes de premsa i de recollida d’informació de diferents mitjans de comunicació i de valoració del ressò i l’impacte en els mitjans de les actuacions empreses pel Departament.

b) L’Oficina de Suport Tècnic que té les funcions de gestió i tractament de la informació que afecta l’àmbit sanitari, tant nacional com internacional, de preparació d’informes i estudis tècnics per a la presa de decisions i de suport a la preparació d’intervencions i comunicacions quan així sigui requerit pel titular del Departament.

6.2 El cap del Gabinet Tècnic i d’Informació i els caps de les unitats en què aquest s’estructura són càrrecs eventuals i els és d’aplicació el règim jurídic propi d’aquest personal.

Capítol 3

Secretaria General

Article 7

7.1 El secretari general, com a segona autoritat del Departament, assumeix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i les que li encomani el conseller.

7.2 Per a l’exercici de les seves funcions, la Secretaria General s’estructura en els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR