DECRET 118/2005, de 14 de juny, de reestructuració de la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Governacio i Administracions Publiques |
Rango de Ley | Decret |
DECRET 118/2005, de 14 de juny, de reestructuració de la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques.
Mitjançant el Decret 32/2002, de 5 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Relacions Institucionals, es va estructurar la Direcció General d'Administració Local.
Recentment, s'ha encarregat al Consorci Administració Oberta i Electrònica de Catalunya la gestió de les funcions relatives a la introducció i utilització de les noves tecnologies per part de les administracions locals, atès que és dins aquest Consorci on es poden prestar aquestes funcions amb més eficàcia i eficiència. Aquest canvi en les tasques de la Direcció General d'Administració Local comporta també un canvi organitzatiu.
A més a més, s'ha considerat convenient aprofitar aquesta nova reestructuració per simplificar l'organització de la Direcció General suprimint una subdirecció, i per reunificar per subdireccions generals les funcions de caràcter econòmic, d'una banda, i les de caràcter més jurídic, de l'altra.
En conseqüència, a proposta del conseller de Governació i Administracions Públiques i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Direcció General d'Administració Local
1.1 Correspon a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques les funcions següents:
-
Establir les directrius en relació amb la cooperació i l'assistència als ens locals per part de l'Administració de la Generalitat.
-
Vetllar per la participació dels ens locals en les polítiques públiques de la Generalitat de Catalunya.
-
Dirigir l'elaboració i la gestió dels programes de cooperació i finançament local.
-
Proposar les mesures escaients d'assistència als ens locals en els supòsits de danys catastròfics.
-
Establir les directrius sobre assistència jurídica i econòmica als ens locals.
-
Impulsar la tramitació dels expedients relatius a les alteracions de les demarcacions territorials i ordenar la realització d'estudis sobre la matèria.
-
Donar conformitat a l'adopció dels símbols dels ens locals.
-
Exercir les competències en matèria de personal d'Administració local atribuïdes a la Generalitat que no siguin competència de la persona titular del Departament.
-
Mantenir les relacions de caràcter polític i administratiu entre la Generalitat i el Consell General d'Aran.
-
Impulsar l'anàlisi i l'estudi de les matèries relacionades amb l'Administració local de Catalunya.
-
Qualsevol altra funció que li assigni la normativa vigent.
1.2 La Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques s'estructura en els òrgans següents:
-
La Subdirecció General de Cooperació Local.
-
La Subdirecció General d'Assistència Jurídica i Règim Local.
Subdirecció General de Cooperació Local
2.1 Correspon a la Subdirecció General de Cooperació Local l'exercici de les funcions següents:
-
Impulsar i proposar programes de cooperació local.
-
Coordinar i gestionar els plans i els programes d'inversions locals.
-
Coordinar i gestionar els ajuts extraordinaris als ens locals i els expedients de danys catastròfics.
-
Exercir la Secretaria de la Comissió de Cooperació Local de Catalunya.
-
Exercir la Secretaria de la Subcomissió de Cooperació i Règim Econòmic de la Comissió de Govern Local de Catalunya.
-
Vetllar per l'aplicació correcta de la normativa vigent en matèria d'hisendes locals i prestar l'assessorament oportú en matèria econòmica, financera i comptable.
-
Qualsevol altra funció que li encomani la persona titular de la Direcció General.
2.2 La Subdirecció General de Cooperació Local s'estructura en els serveis següents:
-
Servei de Gestió dels Fons de Cooperació i Estructurals.
-
Servei de Cooperació Econòmica Local.
-
Servei d'Hisendes Locals i Anàlisi Pressupostària.
Servei dels Fons de Cooperació i Estructurals
3.1 Correspon al Servei de Gestió dels Fons de Cooperació i Estructurals les funcions següents:
-
Realitzar les propostes de distribució i gestionar el Fons de cooperació local de Catalunya.
-
Proposar la selecció i gestionar, d'acord amb les directrius de la Unió Europea, els projectes locals susceptibles de rebre fons estructurals europeus.
-
Realitzar estudis de cooperació financera al món local.
-
Coordinar l'Enquesta d'infraestructures i equipaments locals.
3.2 Del Servei de Gestió dels Fons de Cooperació i Estructurals depèn la Secció de Fons Estructurals.
3.3 A la Secció de Fons Estructurals li corresponen les funcions següents:
-
Tramitar els expedients dels fons estructurals, així com portar-ne el control i el seguiment i reprogramar-los.
-
Assessorar els ens locals sobre les subvencions de fons estructurals.
Servei de Cooperació Econòmica Local
4.1 Correspon al Servei de Cooperació Econòmica Local les funcions següents:
-
Coordinar territorialment el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya (PUOSC).
-
Gestionar el PUOSC.
-
Tramitar els ajuts extraordinaris...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba