DECRET 118/2005, de 14 de juny, de reestructuració de la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET 118/2005, de 14 de juny, de reestructuració de la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques.

Mitjançant el Decret 32/2002, de 5 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Relacions Institucionals, es va estructurar la Direcció General d'Administració Local.

Recentment, s'ha encarregat al Consorci Administració Oberta i Electrònica de Catalunya la gestió de les funcions relatives a la introducció i utilització de les noves tecnologies per part de les administracions locals, atès que és dins aquest Consorci on es poden prestar aquestes funcions amb més eficàcia i eficiència. Aquest canvi en les tasques de la Direcció General d'Administració Local comporta també un canvi organitzatiu.

A més a més, s'ha considerat convenient aprofitar aquesta nova reestructuració per simplificar l'organització de la Direcció General suprimint una subdirecció, i per reunificar per subdireccions generals les funcions de caràcter econòmic, d'una banda, i les de caràcter més jurídic, de l'altra.

En conseqüència, a proposta del conseller de Governació i Administracions Públiques i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Direcció General d'Administració Local

1.1 Correspon a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques les funcions següents:

  1. Establir les directrius en relació amb la cooperació i l'assistència als ens locals per part de l'Administració de la Generalitat.

  2. Vetllar per la participació dels ens locals en les polítiques públiques de la Generalitat de Catalunya.

  3. Dirigir l'elaboració i la gestió dels programes de cooperació i finançament local.

  4. Proposar les mesures escaients d'assistència als ens locals en els supòsits de danys catastròfics.

  5. Establir les directrius sobre assistència jurídica i econòmica als ens locals.

  6. Impulsar la tramitació dels expedients relatius a les alteracions de les demarcacions territorials i ordenar la realització d'estudis sobre la matèria.

  7. Donar conformitat a l'adopció dels símbols dels ens locals.

  8. Exercir les competències en matèria de personal d'Administració local atribuïdes a la Generalitat que no siguin competència de la persona titular del Departament.

  9. Mantenir les relacions de caràcter polític i administratiu entre la Generalitat i el Consell General d'Aran.

  10. Impulsar l'anàlisi i l'estudi de les matèries relacionades amb l'Administració local de Catalunya.

  11. Qualsevol altra funció que li assigni la normativa vigent.

    1.2 La Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques s'estructura en els òrgans següents:

  12. La Subdirecció General de Cooperació Local.

  13. La Subdirecció General d'Assistència Jurídica i Règim Local.

Article 2

Subdirecció General de Cooperació Local

2.1 Correspon a la Subdirecció General de Cooperació Local l'exercici de les funcions següents:

  1. Impulsar i proposar programes de cooperació local.

  2. Coordinar i gestionar els plans i els programes d'inversions locals.

  3. Coordinar i gestionar els ajuts extraordinaris als ens locals i els expedients de danys catastròfics.

  4. Exercir la Secretaria de la Comissió de Cooperació Local de Catalunya.

  5. Exercir la Secretaria de la Subcomissió de Cooperació i Règim Econòmic de la Comissió de Govern Local de Catalunya.

  6. Vetllar per l'aplicació correcta de la normativa vigent en matèria d'hisendes locals i prestar l'assessorament oportú en matèria econòmica, financera i comptable.

  7. Qualsevol altra funció que li encomani la persona titular de la Direcció General.

    2.2 La Subdirecció General de Cooperació Local s'estructura en els serveis següents:

  8. Servei de Gestió dels Fons de Cooperació i Estructurals.

  9. Servei de Cooperació Econòmica Local.

  10. Servei d'Hisendes Locals i Anàlisi Pressupostària.

Article 3

Servei dels Fons de Cooperació i Estructurals

3.1 Correspon al Servei de Gestió dels Fons de Cooperació i Estructurals les funcions següents:

  1. Realitzar les propostes de distribució i gestionar el Fons de cooperació local de Catalunya.

  2. Proposar la selecció i gestionar, d'acord amb les directrius de la Unió Europea, els projectes locals susceptibles de rebre fons estructurals europeus.

  3. Realitzar estudis de cooperació financera al món local.

  4. Coordinar l'Enquesta d'infraestructures i equipaments locals.

    3.2 Del Servei de Gestió dels Fons de Cooperació i Estructurals depèn la Secció de Fons Estructurals.

    3.3 A la Secció de Fons Estructurals li corresponen les funcions següents:

  5. Tramitar els expedients dels fons estructurals, així com portar-ne el control i el seguiment i reprogramar-los.

  6. Assessorar els ens locals sobre les subvencions de fons estructurals.

Article 4

Servei de Cooperació Econòmica Local

4.1 Correspon al Servei de Cooperació Econòmica Local les funcions següents:

  1. Coordinar territorialment el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya (PUOSC).

  2. Gestionar el PUOSC.

  3. Tramitar els ajuts extraordinaris...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR