ORDRE TRI/212/2005, de 27 d'abril, reguladora dels programes de millora de la qualificació professional.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball i Industria
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRI/212/2005, de 27 d'abril, reguladora dels programes de millora de la qualificació professional.

Amb el Tractat d'Amsterdam, l'any 1998 s'institucionalitza l'Estratègia Europea per a l'Ocupació, que té com a objectius estratègics la plena ocupació de qualitat i la millora de la competitivitat de l'economia europea en el marc de l'economia global. Per a la consecució d'aquests objectius, l'Estratègia Europea per a l'Ocupació havia de descansar sobre una estructura de tres pilars bàsics d'actuació: la creació d'ocupació i la prevenció de la desocupació; l'adaptació del món empresarial i laboral a un entorn productiu canviant i el desplegament de mesures específiques adreçades als col·lectius amb major risc d'exclusió social.

Des de l'aprovació d'aquest marc d'actuació, la Unió Europea ha anat avançant en l'establiment i definició d'un marc d'actuació comú a tots els estats membres en relació a les polítiques d'ocupació que intenta respondre de forma equilibrada a la necessitat d'augmentar la competitivitat de les nostre economies, alhora que es desenvolupen mesures d'integració social per als col·lectius amb major risc d'exclusió, encarant aquests reptes des d'una estratègia proactiva.

La Cimera de Lisboa, celebrada l'any 2000, instaura una nova fórmula estratègica per assolir els objectius d'ocupació per al 2010. Dins d'aquesta nova estratègia, cal destacar la necessitat que els estats membres desenvolupin actuacions orientades a garantir l'aprenentatge permanent al llarg de la vida de tots els ciutadans.

La Llei del SOC, la creació del Consell de la Formació Professional i, posteriorment, el Decret 176/2003, de 8 de juliol, de creació de l'Institut Català de les Qualificacions Professionals, defineixen els principis i l'estructura institucional segons els quals a Catalunya es podrà garantir als ciutadans l'aprenentatge al llarg de la vida.

L'adequació dels perfils professionals dels ciutadans i ciutadanes a les demandes d'una estructura econòmica canviant passa, necessàriament, per l'ordenació i l'estructuració d'un sistema de capacitació professional comú a tots els sistemes de formació professional existents, que ha d'assolir la integració dels sistemes de formació professional ocupacional.

L'element comú d'aquesta estructura integradora de la formació professional és la definició d'un catàleg de qualificacions que permeti l'acreditació de l'adquisició de competències professionals mitjançant un procés formatiu, acompanyat d'un sistema d'avaluació i acreditació de les mateixes.

D'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, modificat per la Llei 12/2004, de 27 de desembre, i l'Ordre TAS/816/2005, de 12 de març, per la qual s'adeqüen al règim jurídic establert a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

Un cop consultats els agents socials representats al Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya i al Consell de Direcció del Servei d'Ocupació de Catalunya, amb l'informe previ de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada del Departament de Treball i Indústria, a proposta del director del Servei d'Ocupació de Catalunya i es ús de les facultats que em són conferides d'acord amb l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

TÍTOL I

Disposicions generals

Article 1

Objecte

L'objecte d'aquesta Ordre és regular la gestió dels programes dirigits a la millora de la qualificació dels treballadors i aprovar les bases reguladores de les subvencions destinades a impulsar el desplegament dels esmentats programes.

Article 2

Definició i classificació dels programes de millora de la qualificació professional. Finalitats

2.1 Els programes de qualificació professional, adreçats a treballadors en actiu i/o a treballadors en situació d'atur, tenen per finalitat millorar la qualificació professional i/o la capacitat d'inserció o reinserció laboral mitjançant l'assoliment o el perfeccionament de les competències professionals.

2.2 Els programes de qualificació professional es classifiquen, en funció del contingut de les accions que els integren, en:

  1. Programes de formació professional ocupacional, integrats únicament per accions formatives.

  2. Programes mixtos de formació i treball. Les accions formatives que els integren es combinen amb la realització d'un treball efectiu.

Article 3

Beneficiaris dels programes

Són beneficiaris dels programes de millora de la qualificació professional i podran inscriure's en les accions que els integren els treballadors en actiu i els treballadors en situació d'atur que estiguin inscrits en el Servei Públic d'Ocupació com a demandants d'ocupació i que, a més, reuneixin els requisits específics que es puguin establir amb relació a cada acció a les corresponents disposicions de desplegament de la present Ordre.

Article 4

Subvencions i ajuts per al desenvolupament de les accions

El Servei d'Ocupació de Catalunya podrà atorgar subvencions per tal de finançar totalment o parcial la realització de les accions corresponents als programes de qualificació professional establerts en aquesta Ordre.

Article 5

Entitats beneficiàries de les subvencions

5.1 Podran accedir a les subvencions previstes en aquesta Ordre les entitats que reuneixin els requisits establerts a l'efecte, presentin la documentació exigida i obtinguin l'aprovació del corresponent projecte o acció.

5.2 Aquests requisits i la forma i termini en què hauran de presentar-se les sol·licituds per ser entitat beneficiària d'una subvenció seran els previstos a l'Ordre TRI/211/2005, de 27 d'abril, per la qual es regula el procediment comú relatiu als atorgaments de les subvencions gestionades pel Servei d'Ocupació de Catalunya.

Article 6

Procediment de concessió

6.1 El procediment de concessió de les subvencions previstes en aquesta Ordre és el procediment de concurrència competitiva, llevat de les accions de formació en empreses amb compromís de contractació previstes a l'article 12.b) d'aquesta Ordre, que comptaran amb un règim propi.

6.2 Els òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió d'aquestes subvencions, el termini de notificació de la resolució corresponent i les mesures de garantia per als supòsits de bestretes són els que determina l'Ordre (*), per la qual es regula el procediment comú relatiu als atorgaments de les subvencions gestionades pel Servei d'Ocupació de Catalunya.

Article 7

Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les accions o projectes de formació regulades en aquesta Ordre que hagin obtingut alguna subvenció hauran de complir les obligacions establertes per a cada tipus d'acció i, en tot cas, les següents:

  1. Realitzar l'activitat per a la qual s'aprovi la corresponent subvenció, justificar els fons rebuts i acreditar-ho davant del Servei d'Ocupació de Catalunya en el termini i forma establerts en l'Ordre TRI/210/2005, de 27 d'abril, per la qual s'estableix el règim de justificació econòmica de les accions integrants dels diferents programes per al desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de Catalunya.

  2. Complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

  3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que corresponguin al Servei d'Ocupació de Catalunya, i a les de control de l'activitat econòmica financera que corresponguin a la Intervenció General de la Generalitat, a la Sindicatura de Comptes o altres òrgans competents i facilitar tota la informació que li demanin.

  4. Comunicar al Servei d'Ocupació de Catalunya l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals i les alteracions de les condicions.

  5. Proposar al Servei d'Ocupació de Catalunya qualsevol canvi que, dins de la mateixa finalitat, es pugui produir en la destinació de la subvenció i que, si s'escau, ha de ser expressament autoritzat.

  6. Informar de totes les incidències relatives a les accions i/o projectes aprovats.

  7. Participar en aquelles activitats de perfeccionament que estableixi el Servei d'Ocupació de Catalunya.

  8. Estar connectades i utilitzar la xarxa telemàtica del Servei d'Ocupació de Catalunya quan, ateses les especificitats del projecte i/o acció en concret, ho determini el Servei d'Ocupació de Catalunya, mitjançant l'emissió de les instruccions corresponents.

  9. Informar prèviament i per escrit el Servei d'Ocupació de Catalunya de qualsevol canvi referit a la representació legal de l'entitat, seu i raó social, com també de les modificacions que es puguin donar en els seus estatuts.

  10. Donar compliment, pel que fa al tractament automatitzat de les dades personals dels beneficiaris, al que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

  11. Acreditar que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

  12. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com els estats comptables i registres específics que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR