ORDRE JUS/212/2002, de 20 de juny, per la qual s'adapten a les peculiaritats de la prestació de serveis utilitzant tècniques telemàtiques i telefòniques diversos procediments relacionats amb els tràmits que han de fer les entitats jurídiques.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyOrdre

ORDRE JUS/212/2002, de 20 de juny, per la qual s'adapten a les peculiaritats de la prestació de serveis utilitzant tècniques telemàtiques i telefòniques diversos procediments relacionats amb els tràmits que han de fer les entitats jurídiques.

Dins del pla d'actuació e-Europe 2002, de les Comunitats Europees, la Generalitat de Catalunya va endegar, mitjançant acord de 13 de juliol de 1999, el projecte d'Administració Oberta de Catalunya, amb la finalitat d'apropar els seus serveis al ciutadà mitjançant la utilització de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació.

El Departament de Justícia amplia els canals d'informació i de prestació dels serveis a les entitats jurídiques amb la incorporació d'aquests serveis a l'Administració Oberta de Catalunya. Per aquest motiu, i en aplicació de l'article 11 del Decret 324/2001, de 4 de desembre, relatiu a les relacions entre els ciutadans i l'Administració de la Generalitat mitjançant Internet, previ l'informe del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació sobre l'adequació tècnica dels programes i aplicacions, emès en compliment del que estableix l'article 4 del Decret 85/2002, de 19 de febrer, de creació de la Comissió de Coordinació Interdepartamental de Gestió de les Tecnologies de la Informació i Comunicacions, i previ l'informe de l'Assessoria Jurídica del Departament de Justícia,

Ordeno:

Article 1

Adaptació dels procediments

1.1 S'adapten a les peculiaritats de la prestació de serveis utilitzant tècniques telemàtiques i telefòniques els següents procediments:

  1. Sol·licitud d'inscripció de la constitució d'una fundació, d'una associació o d'una federació.

  2. Sol·licitud d'inscripció de la modificació dels Estatuts d'una fundació, d'una associació, d'una federació i d'un col·legi professional.

  3. Sol·licitud d'inscripció de l'extinció d'una fundació, d'una associació i d'una federació.

  4. Sol·licitud d'inscripció de la modificació dels òrgans de govern d'una fundació, d'una associació, d'una federació i d'un col·legi professional.

  5. Presentació dels comptes anuals d'una fundació.

  6. Sol·licitud de certificats de dades registrals d'una fundació, d'una associació, d'una federació i d'un col·legi professional.

1.2 Aquests procediments, que continuaran regint-se per la normativa que els és d'aplicació, s'adapten a les peculiaritats de la prestació de serveis utilitzant tècniques telemàtiques i telefòniques mitjançant les normes d'aquesta Ordre.

Article 2

Presentació de sol·licituds

  1. Els procediments esmentats en l'article 1 d'aquesta Ordre es poden tramitar pels mitjans telemàtics i telefònics del Portal de l'Administració Oberta de Catalunya.

  2. Les sol·licituds d'inici d'aquests procediments tenen els mateixos efectes jurídics que les efectuades per la resta de mitjans admesos en dret.

  3. Les sol·licituds indicades, efectuades per mitjans telemàtics o telefònics, es consideraran presentades enfront de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR