ORDRE TSF/63/2018, d'11 de juny, per la qual s'aprova la tramitació electrònica obligatòria en qualsevol procediment de concessió, justificació, revocació i presentació de recursos en les convocatòries de subvencions, premis, beques i ajuts del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies per a entitats.

Fecha de Entrada en Vigor15 de Junio de 2018
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

En els darrers anys, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha dut a terme progressivament un procés de simplificació i racionalització de les subvencions, premis, beques i ajuts per a entitats.

Aquest procés de simplificació va coincidir amb l'aprovació de l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprovà el model tipus de bases reguladores dels procediments de concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, el qual, a la base 6, estableix que la realització de la sol·licitud i altres tràmits associats a la concessió i justificació s'ha de realitzar preferentment per la via electrònica i remet a la tramitació presencial com a excepcional en funció dels col·lectius de beneficiaris.

En aquest sentit, l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, obliga a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, a les persones jurídiques, a les entitats sense personalitat jurídica, als qui exerceixin una activitat econòmica per a la qual es requereix la col·legiació obligatòria i als qui representen un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

D'altra banda, la Circular 1/2016 de la Secretaria d'Administració i Funció Pública sobre determinats aspectes derivats de l'entrada en vigor de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, considera que l'obligació de tramitació electrònica per als col·lectius a què fa referència l'article 14.2, esmentat al paràgraf anterior, no s'aplica fins al 2 d'octubre de 2018, data d'entrada en vigor del registre electrònic general, atès que prèviament a aquesta data es podrien donar casos en què les persones jurídiques obligades a tramitar electrònicament no podrien dur a terme actuacions davant de les administracions públiques per la inexistència del registre general abans indicat.

En ús de les atribucions que em confereix la legislació vigent,

Ordeno:

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte d'aquesta Ordre és regular el compliment d'obligatorietat de l'ús de mitjans electrònics en qualsevol dels procediments de sol·licitud, concessió, justificació, revocació i presentació de recursos en subvencions, premis, beques i ajuts del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, que consten a l'annex del present document.

Així mateix, queden subjectes a aquesta Ordre qualsevol dels procediments que es puguin aprovar a partir del moment de la seva entrada en vigor i que vagin dirigits als col·lectius que regula l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 2

Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions

2.1 Les sol·licituds de subvencions, premis, beques i ajuts i les altres trameses associades al procediment de concessió i justificació de les convocatòries ordinàries adreçades als col·lectius que regula l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'han d'efectuar i trametre per mitjans electrònics a través dels portals de tràmits indicats en cada cas a les bases reguladores de convocatòria de subvenció corresponent.

2.2 Les sol·licituds, escrits i comunicacions efectuats per mitjans electrònics es consideren presentats davant de l'Administració de la Generalitat quan es registren en el registre electrònic de la Generalitat de Catalunya i queda constància a l'assentament d'entrada de les dades següents: número de registre d'entrada, data i hora de presentació, tipus de document i assumpte, identificació de la persona sol·licitant o interessada, i identificació de l'òrgan al qual s'adreça.

2.3 Els col·lectius objecte d'aquesta Ordre poden acreditar la presentació de la sol·licitud, escrit o comunicació aportant la confirmació de la seva recepció, que ha d'incorporar, en tot cas, el número de registre d'entrada assignat i la data i l'hora de presentació.

2.4 En cas que la sol·licitud es presenti presencialment, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, l'esmeni a través de la seva presentació electrònica.

Article 3

Identificació i signatura de la persona interessada

3.1 La identificació i la signatura electrònica de les entitats sol·licitants s'han de fer mitjançant els sistemes d'identificació i signatura electrònica admesos per la Seu electrònica, d'acord amb els criteris que estableix l'Ordre GRI/233/2015, de 20 de juliol, per la qual s'aprova el Protocol d'identificació i signatura electrònica en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

3.2 Els col·lectius obligats s'han d'identificar i signar per presentar la sol·licitud de subvencions, premis, beques i ajuts i per realitzar la resta de transaccions associades al procediment de concessió, justificació, revocació i presentació de recursos de les subvencions, premis, beques i ajuts per mitjans electrònics a través del sistema de signatura electrònica que determini la normativa vigent sobre l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics i de signatura electrònica, i s'han d'especificar, en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR