Mediació com acció política

AutorSílvia Masmitjà Rodríguez
CargoAdvocada i mediadora
Páginas47-49
47
P A       E         
capacitat de relacionar-          
no ens allunya gaire de les abelles o les formigues... pe      
logos, entès com a llenguatge subordinat a la intel·ligència per arribar al coneixement
epistèmic o vertader.
“   H           
contra tot              
                 E 
mateixa direcció, Rousseau defineix la societat política que sorgeix del contracte social com
aquella en què els individus cedeixen tots els seus drets a un Estat que es legitima a través de
                 
tal que les ciutadanes les puguin conèixer. No obstant, a la pràctica veiem que tenir una carta de
             
       
Posteriorment, Hannah Arendt, basant-se en   A     
forma de vida distintiva dels éssers humans. Però aquesta condició política no és donada per
            L  
igual               
   (in between) on no hi ha un únic punt de vista. Si imaginem un grup de
          e elles les apropa tant
com les separa (inter homines esse). L que hi ha entre els individus es contraposa amb la
massa que és compacta (no hi ha espai) i, per tant, és modelable. Els totalitarismes modelen de
manera que la pèrdua de comprensió i la supressió del pensament per una ideologia construïda
               
      D         
allò que d      L       il·limitada en les
seves conseqüències; impredictible en els seus últims resultats, i irreversible perquè no es pot
 I       
pensament i acció perquè no tenim el control de les nostres
accions.
Però, què a veure tota aquesta introducció amb la
mediació? La filosofia i les teories polítiques no estan
desconnectades de la nostra activitat vital. Les relacions
humanes són la base i el fonament de la nostra existència:
feina, família, oci... tots els àmbits de la nostra vida, en tant
    cietat, estan marcats per la
interacció amb les altres. I aquestes re lacions no sempre es
viuen en pau i harmonia. Les causes o motivacions dels
conflictes són molt diverses, però el cert és que no actuem ni
Mediació com acció política

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR