L'article 107 TFUE i les ajudes estatals a institucions esportives

AutorRicard Brotat i Jubert
CargoCap de serveis jurídics de l'Ajuntament de Badalona. Professor associat de Dret Constitucional de la Universitat Autònoma de Barcelona
Páginas25-34
25
comentaris
Introducció
Là à à à à áàPà à Pà P1, per utilitzar la
terminologia constitucional, o, si es prefereix, amb l'expressió que ha estat cobrant fortuna al
caliu de la normativa de àUàEààààààà“àP2),
és una de les activitats clàssiques d'aquestes, juntament amb les de serveis públics i la de policia
administrativa, d'acord amb la classificació tripartida que Jordana de Pozas va enunciar en el ja
llunyà 19493 i que, com un mantra, s'ha mantingut compartida fins als nostres dies per a
à à à Dà à à à à à à à à à à à à
l'Administració encaminada a protegir o promoure aquelles activitats, establiments o riqueses
à à àà à à à à à à à à à
ààààààààààààà
Aquesta classificació va passar a la Llei de Règim Local (Decreto de 24 de junio de 1955 por el que
se aprueba el texto articulado y refundido de las Leyes de Bases de Régimen Local, de 17 de julio
de 1945 y de 3 de diciembre de 1953) i al Reglament de Serveis de les Corporacions Locals (Decreto
de 17 de junio de 1955 por el que se aprueba el Reglamento de Servicios de les Corporaciones
Locales) àà à à à à à Càà Eà à à à à
Reglament d'Obres, Activitats i Serveis (Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el
Reglament de obres, activitats i serveis dels ens locals) en el cas de Catalunya. La normativa
reguladora en l'àmbit estatal ha culminat en la Ley 38/2003, de 17 d e noviembre, General de
Subvenciones.
Durant anys, les diferents administracions espanyoles han utilitzat amb profusió el recurs a
àààà àààà ààààààààà
àPà à à ààà à à ààà à à  la igualtat
àà à àà à àà à Càà à àà CEàà
àààààààààààààEàààà
fer al foment de les activitats esportives que tenen emparament al paràgraf 3 de l'article 43 CE
com a principi constitucional, ni més ni menys.
No obstant això, l'aplicació del Dret europeu en el sistema normatiu multilevel, que comportà la
à à à Uà Eà à à àUEà à ngut a trastocar el panorama
tradicional en la matèria introduint restriccions a les polítiques de foment estatals (també en el
àà àà àà àà àà àà àà à
mercaderies, persones, servààààààààààààà
la lliure competència.
L’article 107 TFUE i les ajudes estatals a institucions esportives

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR