DECRET 86/2002, de 5 de març, pel qual s'estableix el règim jurídic de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Institut Per a la Promoció i Formació Cooperatives |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
86/2002, de 5 de març, pel qual s'estableix el règim jurídic de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional.
La necessitat de separar la publicitat política vinculada als processos electorals de la publicitat institucional i de la publicitat estrictament administrativa va motivar la publicació de la Llei 18/2000, de 29 de desembre, per la qual es regula la publicitat institucional.
La Llei regula la publicitat institucional dins la comunicació pública i estableix els principis generals que han de regir l'activitat publicitària de caràcter institucional que duen a terme les administracions de Catalunya mitjançant contractes de publicitat, difusió publicitària, creació publicitària i patrocini.
L'article 6 d'aquesta Llei preveu que la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional, creada pel Decret 289/1997, d'11 de novembre, sigui l'òrgan encarregat de vetllar pel compliment dels interessos generals i dels principis reguladors d'aquesta matèria, si bé l'ampliació dels supòsits en els quals aquesta comissió exerceix la seva tasca i l'ampliació de l'abast de les seves funcions, tant des del punt de vista objectiu com subjectiu, aconsellen regular de nou el règim jurídic i el funcionament d'aquest òrgan a l'empara del que estableix la disposició transitòria de la Llei esmentada.
Per tot això, a proposta del conseller en cap de la Generalitat, de conformitat amb l'informe de la Comissió Jurídica Assessora i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Creació
La Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional és l'òrgan encarregat de garantir que la publicitat institucional de les administracions públiques serveixi amb objectivitat els interessos generals i s'adeqüi als principis en què s'inspira la Llei 18/2000, de 29 de desembre.
La Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional resta adscrita al Departament de la Presidència a través de la Secretaria de Comunicació.
Funcions
Són funcions de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional:
-
Assessorar les administracions públiques de Catalunya en relació a les consultes que li formulin per raó de la publicitat institucional que realitzin en els àmbits d'actuació corresponents.
-
Informar preceptivament sobre les campanyes institucionals d'abast general. A aquests efectes, s'entenen per campanyes institucionals d'abast general les realitzades per les...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba