Decret Llei de mesures extraordinàries de caràcter social i en l'àmbit de la cultura amb motiu de la pandèmia de la COVID-19 i de modificació del Decret llei 25/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria social i de caràcter fiscal i administratiu. (Decret Llei 9/2021, de 16 de febrer)

Publicado enDOGCCA
Ámbito TerritorialNormativa de Cataluña
RangoDecreto-Ley

L'article 67.6.a) de l'Estatut preveu que els decrets llei siguin promulgats, en nom del rei, pel president o presidenta de la Generalitat.

De conformitat amb el que disposen l'article 6 i concordants de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, i vist el Decret 114/2020, de 30 de setembre, de substitució del president de la Generalitat de Catalunya;

D'acord amb l'anterior, promulgo el següent:

DECRET LLEI

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La crisi sanitària derivada de la COVID-19 i l'actual conjuntura econòmica han generat una situació d'excepcionalitat. Aquest Decret llei té l'objectiu d'establir noves mesures socials per fer front a la pandèmia en l'entorn residencial i dels centres de dia per a gent gran de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública de Catalunya, en què les conseqüències de la crisi sanitària han tingut un impacte especial.

En les darreres dues dècades, el perfil de les persones usuàries dels centres residencials assistits i dels centres de dia ha evolucionat (increment de la mitjana d'edat i de la morbiditat i augment de la complexitat i de la situació de dependència), per la qual cosa les persones usuàries d'aquests serveis han presentat més vulnerabilitat davant la COVID-19.

La pandèmia de la COVID-19 ha produït una situació d'excepcionalitat als centres residencials, que durant aquests mesos han hagut de donar una resposta ràpida, efectiva i modulable davant de possibles brots. L'impacte de la pandèmia en aquests centres ha sobrecarregat el conjunt de professionals i ha provocat una rotació elevada per les baixes dels professionals d'atenció directa, la qual cosa ha dificultat i dificulta la gestió de la resposta a la pandèmia. Arran d'aquest fet s'ha posat en evidència la necessitat de millorar les condicions i el reconeixement d'aquests professionals.

La situació actual requereix desplegar mesures pressupostàries per reconèixer la tasca que han fet les persones professionals de l'àmbit residencial i dels centres de dia per a gent gran els últims anys i, especialment, en el context d'excepcionalitat generat per la pandèmia de la COVID-19, que ha suposat un esforç ingent des del punt de vista humà i professional.

Aquest Decret llei dona compliment a diverses iniciatives parlamentàries de la XII legislatura, entre les quals destaca la Resolució 849/XII del Parlament de Catalunya, aprovada el 10 de juliol de 2020, sobre la gestió de les residències per a gent gran i per a persones amb discapacitat durant la pandèmia de COVID-19 (255-00011/12), en què formula unes reclamacions al Govern de la Generalitat, específicament de l'àmbit laboral.

La Resolució 849/XII del Parlament de Catalunya fa constar que, durant la pandèmia de la COVID-19, el sector i els professionals de l'àmbit residencial han patit una situació extrema en les condicions laborals, ja que han mostrat un grau altíssim de compromís i treball; per això, per prestigiar el sector i els professionals de l'àmbit residencial i el conjunt del sector d'atenció i cura de la gent gran, el Parlament de Catalunya va instar el Govern a concretar i aprovar, durant el juliol de 2020, l'increment de tarifes corresponents a les places concertades del sector de la dependència, amb la garantia que la major part d'aquests increments havien de millorar les condicions laborals del personal d'aquests serveis, i a acordar un pla pluriennal amb el sector per garantir el millorament i la sostenibilitat de nous increments salarials. També instava el Govern a treballar per una equiparació laboral i salarial de l'àmbit social amb el de la salut, i a posar fi a la precarietat de les condicions de treball en els serveis residencials.

Per això, atesa la conjuntura econòmica actual i les resolucions del Parlament de Catalunya que s'han aprovat en la matèria esmentada, aquest Decret llei incrementa el preu de referència de les places públiques d'alguns serveis de l'àmbit de la dependència, amb la finalitat de propiciar la millora de les condicions laborals i retributives dels professionals de les residències i dels centres de dia per a gent gran de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública i, al mateix temps, de garantir la sostenibilitat i millorar la qualitat del servei públic prestat a la ciutadania.

D'altra banda, la pandèmia de la COVID-19 també ha provocat una situació d'excepcionalitat en el sector de la cultura que encara perdura.

Els efectes d'aquesta pandèmia s'estan allargant en el temps i es manifesten amb una gran intensitat. Atès el Decret llei 27/2020, de 13 de juliol, de modificació de la Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública, i d'adopció de mesures urgents per fer front al risc de brots de la COVID-19, i, més recentment, a l'empara del Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2, el qual ha estat prorrogat mitjançant el Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, fins a les 00.00 hores del dia 9 de maig de 2021, i en desplegament d'aquest marc normatiu mitjançant la Resolució SLT/3354/2020, de 19 de desembre, i més recentment mitjançant la Resolució SLT/1/2021, de 4 de gener, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya;

Per pal·liar aquestes restriccions, imposades pel deure de preservar la salut de la ciutadania durant la pandèmia de la COVID-19, el capítol II d'aquest Decret llei adopta noves mesures davant la situació de vulnerabilitat econòmica en què es troben molts professionals artistes, tècnics i docents del sector de les arts escèniques, arts visuals i música arran de la crisi sanitària derivada de la COVID-19, per la impossibilitat de prestar els seus serveis amb la normalitat establerta abans de la crisi sanitària.

Des de l'inici de la pandèmia i durant l'any 2020 es van establir dos ajuts per al sector cultural. El primer ajut establia, mitjançant el Decret llei 21/2020, de 2 de juny, de mesures urgents de caràcter econòmic, cultural i social, modificat pel Decret llei 29/2020, de 28 de juliol, una prestació extraordinària per a subministraments bàsics a professionals del sector de les arts escèniques, arts visuals, música i audiovisual, i d'altres activitats culturals suspeses per raó de la crisi sanitària a Catalunya, concretament a treballadors per compte propi o per compte d'altri que van patir una disminució dràstica i involuntària d'ingressos durant els períodes en què havien tingut inactivitat i no havien generat ingressos. El segon ajut destinat al sector de la cultura i atorgat l'any 2020 es regula mitjançant el Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19, modificat pel Decret llei 42/2020, de 10 de novembre, i posteriorment modificat pel Decret llei 47/2020, de 24 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter econòmic en el sector de les instal·lacions juvenils, de mesures en el sector de les cooperatives i de modificació del Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19, i del Decret llei 42/2020, de 10 de novembre, de mesures urgents de suport a entitats del tercer sector social. Aquest ajut extraordinari s'atorga en forma de prestació econòmica de pagament únic per un import fix de 750 euros, destinat a les persones professionals i tècniques del sector de les arts escèniques, arts visuals, música, i d'altres activitats culturals suspeses per raó de la crisi sanitària a Catalunya. Aquests ajuts tenien la finalitat d'afavorir la sostenibilitat econòmica del sector cultural i pal·liar la situació de necessitat material i de vulnerabilitat d'aquestes persones i les seves unitats familiars a Catalunya.

L'any 2021 els efectes de la pandèmia persisteixen i les restriccions a l'activitat cultural a conseqüència de les mesures de confinament es mantenen. Per tant, està plenament justificat l'impuls de noves mesures destinades a pal·liar la necessitat material i la vulnerabilitat a què la situació sanitària a què es veuen abocades les persones d'aquest col·lectiu per la crisi sanitària. Aquest nou ajut, el tercer que s'estableix en l'àmbit de la cultura, consisteix novament en una prestació econòmica de pagament únic per un import de 750 euros, compatible amb la percepció anterior dels mateixos ajuts per al sector cultural durant l'any 2020, però incompatible amb els ajuts extraordinaris previstos per a l'any 2021 en l'àmbit de les persones treballadores afectades per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), de les persones treballadores autònomes individuals o que formin part d'una microempresa, d'acord amb el que preveuen l'Ordre TSF/33/2021, de 5 de febrer, per la qual s'obre el tràmit d'inscripció prèvia de l'ajut extraordinari dirigit a persones treballadores afectades per un expedient de regulació temporal d'ocupació com a conseqüència de la crisi derivada de la COVID-19 i a persones amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària, i l'Ordre TSF/32/2021, de 5 de febrer, per la qual s'obre el tràmit d'inscripció prèvia dels ajuts extraordinaris per al manteniment de l'activitat econòmica enfront de la COVID-19 per a persones treballadores autònomes individuals o persones treballadores autònomes que formin part d'una microempresa.

Finalment, aquest Decret llei té per objecte modificar l'article 12 del Decret llei 25/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria social i de caràcter fiscal i administratiu, que regula el període d'execució de les accions objecte de les subvencions per a programes de suport a la lluita contra l'exclusió social i la desigualtat agreujada per la crisi social derivada de la COVID-19.

El termini d'execució que preveu l'article esmentat va ser modificat pel Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19, per adaptar el termini a l'allargament de la pandèmia de la COVID-19 i a l'agreujament de les situacions econòmiques i socials que comporta. Tanmateix, tot i que la voluntat del Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, expressada a l'exposició de motius, era prolongar el termini d'execució de les accions subvencionables, es va modificar establint erròniament el termini d'un any natural a partir de la segona declaració de l'estat d'alarma establerta pel Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, deixant fora del termini les actuacions fetes abans, durant la vigència de l'anterior estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març i en els mesos posteriors de la pandèmia. Per això, i atès que el període d'execució s'havia d'iniciar segons la primera declaració de l'estat d'alarma mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, i perllongar-se fins que hagi transcorregut un any natural des de la segona declaració de l'estat d'alarma mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, resulta necessari modificar novament aquest període d'execució, per adequar-lo a la situació real d'emergència sanitària.

Tot el que s'ha exposat fa que sigui imprescindible aquesta intervenció normativa immediata del Govern, atès que la consecució dels objectius de satisfer unes necessitats socials de primer ordre amb la celeritat requerida no es pot assolir si es recorre al procediment legislatiu ordinari.

Per tant, en ús de l'autorització que em concedeix l'article 64 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, de conformitat amb l'article 38 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern;

A proposta del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

CAPÍTOL I Mesures extraordinàries de caràcter social Artículos 1 a 3
ARTICLE 1 Finalitat de les mesures

La finalitat de l'increment de preus que estableix aquest capítol és propiciar, necessàriament, la millora de les condicions laborals i retributives de les persones treballadores professionals de les residències de gent gran i centres de dia de gent gran de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública, amb l'objectiu de millorar la qualitat del servei públic prestat a la ciutadania.

ARTICLE 2 Actualització de preus

2.1 S'actualitzen el cost de referència, el mòdul social i el copagament relatius a les prestacions no gratuïtes de la Cartera de serveis socials del servei de centre de dia per a gent gran de caràcter temporal o permanent, dels serveis de residència assistida per a gent gran de caràcter temporal o permanent amb grau II i grau III, i del servei d'habitatge tutelat per a gent gran de caràcter temporal o permanent, d'acord amb el que es detalla a l'annex 1.

2.2 S'actualitzen els preus dels serveis específics que es detallen a l'annex 2 d'aquesta disposició.

2.3 L'import dels serveis socials de caràcter residencial per a gent gran de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública que es presten en la modalitat de gestió delegada i que estiguin vigents a la data d'entrada en vigor d'aquest Decret llei s'incrementen amb un import addicional mensual del 4% de l'import del contracte o instrument jurídic de relació. Aquest import s'ha d'abonar mensualment, amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2021, i fins a la finalització de la vigència del contracte o instrument jurídic de relació, d'acord amb les instruccions que dicti la Sub-direcció General de Gestió de Recursos del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

2.4 L'import dels serveis socials de centre de dia per a gent gran de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública que es presten en la modalitat de gestió delegada i que estiguin vigents a la data d'entrada en vigor d'aquest Decret llei s'incrementen amb un import addicional mensual del 5% de l'import del contracte o instrument jurídic de relació. Aquest import s'ha d'abonar mensualment, amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2021, i fins a la finalització de la vigència del contracte o instrument jurídic de relació, d'acord amb les instruccions que dicti la Sub-direcció General de Gestió de Recursos del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

ARTICLE 3 Complement a la prestació econòmica vinculada als serveis de residència assistida i centre de dia per a gent gran amb grau II

(Derogat)

CAPÍTOL II Mesures extraordinàries en l'àmbit de la cultura Artículos 4 a 8
ARTICLE 4 Objecte i finalitat de la prestació

S'estableix un ajut extraordinari, de pagament únic, per un import fix de 750 euros destinat a les persones professionals, tècniques i docents del sector de les arts escèniques, arts visuals i música, que té com a finalitat afavorir la sostenibilitat econòmica del sector cultural i pal·liar la situació de necessitat material i de vulnerabilitat d'aquestes persones i les seves unitats familiars a Catalunya, que han patit durant l'any 2020 una reducció dràstica i involuntària dels seus ingressos econòmics a conseqüència de la crisi sanitària de la COVID-19.

ARTICLE 5 Persones beneficiàries i requisits

Les persones beneficiàries de l'ajut extraordinari per a les persones professionals, tècniques i docents del sector de les arts escèniques, arts visuals i música que han vist les seves activitats suspeses o restringides per raó de la crisi sanitària a Catalunya, són les persones que acreditin el compliment dels requisits següents:

  1. Tenir divuit anys o més.

  2. Estar empadronat i residir legalment en un municipi de Catalunya.

  3. Haver exercit alguna activitat professional, per compte propi, en situació d'alta en el Règim especial d'autònoms de la Seguretat Social (RETA) o per compte d'altri, en el Sistema Especial d'Artistes del Règim general de la Seguretat Social o en el Règim general de la Seguretat Social per les mateixes activitats, com a mínim un dia de l'any 2020.

  4. Haver obtingut uns ingressos durant l'any 2020 que no hagin superat l'import de 20.000 euros.

  5. Acreditar les activitats o serveis culturals suspesos per raó de la crisi sanitària (festivals, espectacles, concerts, xerrades, recitals, tallers, classes, cursos o d'altres), o als quals s'havia compromès.

ARTICLE 6 Atorgament, pagament i compatibilitat

6.1 Aquest ajut s'atorga en un pagament únic, pel procediment de concurrència no competitiva, fins a l'exhauriment de la partida pressupostària destinada a aquests efectes.

6.2 L'ajut és compatible amb qualsevol altre ajut, prestació, subsidi o subvenció, públic o privat, destinat a la mateixa finalitat percebut durant l'any 2020, però incompatible amb els ajuts que preveu l'Ordre TSF/33/2021, de 5 de febrer, per la qual s'obre el tràmit d'inscripció prèvia de l'ajut extraordinari dirigit a persones treballadores afectades per un expedient de regulació temporal d'ocupació com a conseqüència de la crisi derivada de la COVID-19 i a persones amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària, i amb els ajuts que preveu l'Ordre TSF/32/2021, de 5 de febrer, per la qual s'obre el tràmit d'inscripció prèvia dels ajuts extraordinaris per al manteniment de l'activitat econòmica enfront de la COVID-19 per a persones treballadores autònomes individuals o persones treballadores autònomes que formin part d'una microempresa. L'atorgament de la prestació està sotmès a disponibilitat pressupostària.

6.3 Aquesta prestació extraordinària, atenent l'objecte i la seva finalitat, no pot ser objecte de cessió, embargament o retenció.

ARTICLE 7 Procediment de tramitació

7.1 L'òrgan competent del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha d'aprovar una resolució de convocatòria que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), la qual ha de concretar el procediment de tramitació i concessió de la prestació, d'acord amb el que preveu l'apartat 8 d'aquest article.

7.2 Les sol·licituds i altres tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació s'han de presentar segons els models normalitzats i seguint les indicacions que s'estableixin, que estaran disponibles a l'espai Tràmits de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya. El termini per presentar les sol·licituds estarà obert durant cinc dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en el DOGC de la resolució de la convocatòria d'aquest ajut.

7.3 La situació d'excepcionalitat obliga a prendre mesures de simplificació administrativa i, per aquest motiu, en la fase de tramitació s'ha de declarar responsablement el compliment dels requisits mitjançant la sol·licitud.

7.4 La inexactitud, la falsedat o l'omissió de caràcter essencial de qualsevol dada en la declaració responsable, poden deixar sense efecte aquest tràmit, des del moment en què se'n tingui constància i amb l'audiència prèvia de la persona interessada, i, en conseqüència, pot comportar la inadmissió de la sol·licitud de la prestació, sens perjudici que puguin ser causa de revocació si es coneixen amb posterioritat a la concessió, així com d'altres conseqüències que preveu l'ordenament jurídic.

7.5 L'òrgan instructor, a fi d'obtenir una evidència raonable sobre la correcta aplicació de l'ajut, elaborarà un pla de verificació posterior, que pot comportar que les persones sol·licitants presentin la documentació acreditativa que s'indica a la convocatòria quan així se sol·liciti.

7.6 El termini màxim per notificar i emetre resolució és de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud, sens perjudici que la convocatòria pugui reduir aquest termini. Un cop finalitzat el termini establert sense que s'hagi notificat la resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

7.7 L'òrgan competent per tramitar i resoldre les sol·licituds de l'ajut extraordinari per a les persones professionals, tècniques i docents del sector de les arts escèniques, arts visuals i música, és la Direcció General de Prestacions Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

7.8 El criteri d'atorgament dels ajuts és la presentació dins del termini de la sol·licitud, sempre que es compleixin els requisits per ser-ne beneficiari i d'acord amb la disponibilitat de crèdit. En cas que la dotació pressupostària no sigui suficient per a totes les sol·licituds presentades, i no sigui possible ampliar aquesta dotació, l'ajut s'ha d'atorgar de manera prioritària i preferent als beneficiaris amb menys ingressos, fins a l'exhauriment total de la dotació.

7.9 D'acord amb el que estableix l'article 13.2.e) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no podran obtenir la condició de beneficiaris d'aquest ajut les persones que no estiguin al corrent en les seves obligacions tributàries.

ARTICLE 8 Aplicació pressupostària i finançament

L'import màxim corresponent al pagament d'aquestes subvencions, per a l'exercici 2021, és de 4.500.000 euros i s'imputa a la partida pressupostària D/480000190/3171 del centre gestor BE19. L'import màxim destinat a aquest ajut es pot ampliar mitjançant resolució de la persona titular del departament competent en matèria de prestacions socials.

CAPÍTOL III Modificació del Decret llei 25/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria social i de caràcter fiscal i administratiu Artículo 9
ARTICLE 9

Es modifica l'article 12 del Decret llei 25/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria social i de caràcter fiscal i administratiu, que queda redactat de la manera següent:

“Article 12. Període d'execució

El període d'execució de les accions objecte de la subvenció s'inicia el 14 de març de 2020 i finalitza el 25 d'octubre de 2021.”

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA Aplicació retroactiva de preceptes determinats

L'aplicació dels nous imports que estableixen el capítol I i els annexos d'aquest Decret llei té efectes retroactius a partir de l'1 de gener de 2021, excepte els imports relatius al cost del copagament dels serveis que indica l'annex 1, que tenen efectes a partir del primer dia del mes següent a l'entrada en vigor d'aquest Decret llei.

DISPOSICIONS FINALS
PRIMERA Rang normatiu de determinats preceptes

—1 L'article 2 i els annexos d'aquest Decret llei mantenen rang reglamentari d'ordre a l'efecte del seu desplegament, modificació i derogació, i, per tant, s'hauran d'aplicar fins que s'aprovi una nova ordre de modificació dels preus que estableix la Cartera de serveis socials.

—2 En el cas dels serveis que no tenen els preus que estableix la Cartera de serveis socials, l'import es pot modificar mitjançant la resolució de convocatòria pública de provisió de serveis, i començarà a ser aplicable a partir de la formalització de noves provisions, d'acord amb el que preveu el Decret 69/2020, de 14 de juliol, d'acreditació, concert social i gestió delegada en la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública.

SEGONA Modificació automàtica d'instruments de relació

Els nous imports que fixen el capítol I i els annexos d'aquest Decret llei modifiquen de manera automàtica els que estableixen les resolucions, els contractes, els convenis, les ordres o qualsevol altre instrument de relació vigent, de manera que s'autoritza el pagament immediat d'aquests imports actualitzats mitjançant la facturació i els altres mecanismes de pagament mensuals.

TERCERA Habilitació per al desenvolupament reglamentari

Es faculta la Direcció General de Prestacions Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies per dictar les instruccions administratives oportunes per fer efectiu l'ajut extraordinari regulat en el capítol II d'aquest Decret llei.

QUARTA Entrada en vigor

Aquest Decret llei entra en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals s'apliqui aquest Decret llei cooperin a complir-lo i que els tribunals i les autoritats a qui pertoqui el facin complir.

Barcelona, 16 de febrer de 2021

Pere Aragonès i Garcia

Vicepresident del Govern en substitució de la presidència de la Generalitat i conseller d'Economia i Hisenda

Chakir El Homrani Lesfar

Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies

ANNEX 1 Actualització del cost de referència, el mòdul social i el copagament relatiu a les prestacions no gratuïtes de la Cartera de serveis socials de serveis de centre de dia per a gent gran, residència assistida per a gent gran grau II i grau III i habitatge tutelat per a gent gran

Codi de la prestació Prestació 2021
Cost de referència Mòdul social Copagament
Import Unitat Import Unitat Import màxim Unitat
31,71 € €/estada
964,51 € €/mes 371,61 € €/mes 592,90 € €/mes
697,62 € €/mes dies laborables 268,78 € €/mes dies laborables 428,84 € €/mes dies laborables
63,92 € €/estada
1.944,23 € €/mes 496,36 € €/mes 1.447,87 € €/mes
63,92 € €/estada
1.944,23 € €/mes 496,36 € €/mes 1.447,87 € €/mes
9,70 € €/estada
295,04 € €/mes 61,77 € €/mes 233,27 € €/mes
ANNEX 2 Actualització de tarifes de serveis específics

Nom del servei Tipus de servei Nova tarifa
Centre de dia per a gent gran 44,63 €/estada
Centre de dia per a gent gran 45,77 €/estada
Centre de dia per a gent gran 36,16 €/estada

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR