DECRET 29/2002, de 5 de febrer, pel qual es regula la Comissió de Govern Local de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorConsorci Català de Promoció Exterior de la Cultura
Rango de LeyDecret

DECRET

29/2002, de 5 de febrer, pel qual es regula la Comissió de Govern Local de Catalunya.

La Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, va crear la Comissió de Govern Local de Catalunya com a òrgan permanent de col·laboració entre l'Administració de la Generalitat i les administracions locals.

Mitjançant el Decret 118/1988, de 5 de maig, es va regular la composició, l'organització i les funcions de l'esmentada Comissió. En els darrers anys, aquest Decret ha estat objecte de successives modificacions per tal d'adaptar la Comissió a les noves situacions administratives que s'han anat produint.

Fruit de l'experiència acumulada durant tot aquest temps de funcionament de la Comissió i atenent les propostes formulades per la representació de les entitats locals, cal introduir noves modificacions en la seva regulació.

Per aquest motiu, és aconsellable redactar un nou text que reculli íntegrament la regulació actual de la Comissió, de manera que en siguin més entenedors i fàcils la consulta i l'estudi.

Vist l'informe favorable de la Comissió de Govern Local de Catalunya, a proposta de la consellera de Governació i Relacions Institucionals, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

1.1 La Comissió de Govern Local de Catalunya és l'òrgan permanent de col·laboració entre l'Administració de la Generalitat i els ens locals, d'acord amb el que estableix l'article 175 de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

1.2 La Comissió de Govern Local de Catalunya és adscrita orgànicament i funcionalment al Departament de Governació i Relacions Institucionals.

Capítol 2

Organització i funcionament

Article 2

Composició

2.1 La Comissió de Govern Local de Catalunya està integrada per:

Dotze representants de l'Administració de la Generalitat.

Dotze representants de les entitats locals de Catalunya.

2.2 La Comissió és presidida per la consellera de Governació i Relacions Institucionals.

2.3 Són vicepresidents de la Comissió el director general d'Administració Local, que substitueix, en cas d'absència, el president, i un vocal de la representació de les entitats locals. La vicepresidència de la representació de les entitats locals podrà ser renovada anualment per elecció entre els membres que la componen.

Article 3

Representació de l'Administració de la Generalitat

Són membres de la Comissió de Govern Local de Catalunya, en representació de l'Administració de la Generalitat, a més del president, les persones següents:

La secretària general del Departament de Governació i Relacions Institucionals.

El director general d'Administració Local.

El director de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Un representant amb rang de secretari general o de director general dels departaments següents: Presidència; Economia i Finances; Interior; Medi Ambient; Benestar Social; Universitats, Recerca i Societat de la Informació; Agricultura, Ramaderia i Pesca, i Política Territorial i Obres Públiques.

Article 4

Representació de les entitats locals

4.1 La representació de les entitats locals en la Comissió de Govern Local de Catalunya està integrada per:

Dotze representants a proposta de les organitzacions associatives de les entitats locals de Catalunya, dels quals sis ho són a proposta de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques i sis a proposta de la Federació de Municipis de Catalunya.

4.2 La representació a què fa referència l'apartat anterior recaurà en les persones titulars de les presidències de les entitats locals territorials corresponents.

Article 5

Designació dels membres

5.1 Els membres de la Comissió són nomenats per la consellera de Governació i Relacions Institucionals, a proposta dels que han de designar-los.

5.2 Els representants dels ens locals de Catalunya es renoven després de cada elecció municipal o quan així ho proposin les organitzacions associatives que han de designar-los.

5.3 També poden assistir a les reunions del Ple o de les subcomissions altres persones en representació de l'Administració de la Generalitat, de l'Estat, dels ens locals i d'organismes i entitats públics, quan l'especial naturalesa d'una matèria que s'hagi de debatre ho aconselli. En aquest supòsit, es trametrà a les entitats corresponents la convocatòria de la reunió per tal que designin els seus representants. En el cas de l'Administració de l'Estat, les convocatòries es trametran al delegat del Govern a Catalunya.

Article 6

Seu de la Comissió

6.1 La Comissió de Govern Local de Catalunya es reuneix a les dependències del Departament de Governació i Relacions Institucionals, on hi té la Secretaria i els mitjans de suport administratiu.

Article 7

Secretaria

7.1 La Secretaria de la Comissió és exercida pel subdirector general de Coordinació amb els Ens Locals. Per a l'exercici...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR