DECRET 291/1994, de 4 de novembre, pel qual es determina l'estructura territorial del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament D'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableix el Decret 58/1995.

Amb la finalitat de donar major efectivitat al principi de descentralització administrativa es considera convenient adequar l'estructura i les funcions dels òrgans territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca per tal de facilitar una correcta coordinació de totes les unitats encarregades de l'execució dels programes del Departament i d'agilitzar la prestació de serveis en els respectius àmbits territorials;

Atès el que disposen la Llei 3/1982, de 25 de març, del Parlament, del president i del Consell Executiu de la Generalitat, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; a proposta del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Òrgans territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca Els òrgans territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca són els serveis territorials i les oficines comarcals amb seu a cadascuna de les comarques de Catalunya.

Article 2

Serveis territorials 2.1 Els serveis territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca tenen la seva seu a les ciutats de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. 2.2 Correspon als serveis territorials dirigir i executar a nivell territorial els programes aprovats pel Departament i elaborar les propostes dels plans anuals i programes de treball de les seves unitats.

Article 3

Funcions del delegat territorial 3.1 Al capdavant de cadascun dels serveis territorials hi haurà un delegat territorial. Els delegats territorials seran càrrecs de lliure designació i cessament per part del conseller mitjançant convocatòria pública. No obstant això, excepcionalment, per raons tècniques, funcionals o territorials podran tenir caràcter d'autoritat i ser ocupats per personal eventual, d'acord amb el que preveu la disposició addicional 19 de la Llei 9/1994, de 29 de juny, de reforma de la legislació relativa a la funció pública de la Generalitat de Catalunya. 3.2 Els serveis territorials depenen orgànicament de la Secretaria General i, funcionalment, d'aquesta i de les direccions generals del Departament, en l'àmbit de les seves competències. 3.3 Són funcions dels delegats territorials: Representar el Departament en el seu àmbit territorial. Participar en els òrgans de direcció del Departament. Portar la direcció orgànica dels serveis territorials, sens perjudici de les directrius funcionals que emanen de les direccions generals. Coordinar les unitats administratives dels serveis territorials. Imposar sancions en els termes que estableix la normativa vigent. Vetllar pel compliment de les disposicions legals relatives a les competències del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. Impulsar el desplegament de les actuacions del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca a nivell territorial d'acord amb els plans i els programes aprovats. Qualsevol altra que li sigui encomanada pel secretari general.

Article 4

Estructura dels serveis territorials Els serveis territorials del Departament s'estructuren en les unitats següents: Servei de Coordinació Administrativa. Secció de Secretaria. Secció de Programes i Estadística. Secció d'Enginyeria i Millora Rural. Secció d'Agricultura. Secció de Protecció dels Vegetals. Secció de Ramaderia i Sanitat Animal. Secció d'Indústries i Comercialització Agrària. Secció de Modernització de l'Empresa Agrària. Secció d'Assessorament i Desenvolupament Rural. Secció de Conservació de la Natura. Secció de Recursos Forestals. Secció de Pesca Marítima, en els serveis territorials costaners.

Article 5

Servei de Coordinació Administrativa 5.1 Es crea dins dels serveis territorials el Servei de Coordinació Administrativa, depenent directament del delegat territorial. 5.2 El Servei de Coordinació Administrativa té les funcions següents: Coordinar i donar suport a les oficines del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca ubicades en el seu territori pel que fa a l'execució dels plans d'actuació, i posar al seu abast els mitjans necessaris per elaborar-los i executar-los. Supervisar l'elaboració dels plans d'actuació territorial i impulsar-ne l'execució. Coordinar amb els altres òrgans territorials i departamentals les actuacions necessàries per a l'elaboració i execució dels plans comarcals. 5.3 Del Servei de Coordinació Administrativa depenen les oficines comarcals. 5.4 El cap del Servei de Coordinació Administrativa és de lliure designació i cessament, d'acord amb el que preveu l'article 47 de la Llei 17/1985.

Article 6

Funcions de la Secció de Secretaria 6.1 La Secció de Secretaria té com a funcions: Coordinar i supervisar l'organització i el funcionament administratiu dels serveis territorials. Realitzar el control de la gestió i l'administració del seu personal, i gestionar-ne i controlar-ne l'habilitació. Donar suport jurídic a les diferents unitats que depenen del delegat territorial, actuar com a instructor en els expedients sancionadors que s'hi tramitin i informar els recursos i altres qüestions que se'ls plantegin. Qualsevol altra de naturalesa anàloga que li pugui ser encomanada pel delegat territorial. 6.2 La Secció de Secretaria depèn funcionalment de la Secretaria General.

Article 7

Funcions de la Secció de Programes i Estadística 7.1 La Secció de Programes i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR