DECRET 409/2000, de 27 de desembre, de l'estructura territorial del Departament de Benestar Social.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

409/2000, de 27 de desembre, de l’estructura territorial del Departament de Benestar Social.

L’aprovació del Decret legislatiu 17/1994, de 16 de novembre, de refosa de les lleis 12/1983, de 14 de juliol, 26/1985, de 27 de desembre, i 4/1994, de 20 d’abril, en matèria d’assistència i serveis socials, va exigir adaptar l’estructura de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials i de les delegacions territorials del Departament de Benestar Social al nou model d’organització dels serveis socials, adaptació que es va realitzar mitjançant el Decret 239/1995, d’11 de juliol, de reestructuració de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials i les delegacions territorials del Departament de Benestar Social.

El Decret 239/1995, d’11 de juliol, va ser modificat pel Decret 97/1998, de 15 d’abril, i establia, en el capítol 2, l’estructura i les funcions de les delegacions territorials del Departament de Benestar Social.

Ara, atès el nou marc organitzatiu que el Decret 402/2000, 27 de desembre, de reestructuració de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials, estableix per a aquesta entitat amb la finalitat d’adequar la seva actuació als canvis produïts en les necessitats socials dels ciutadans, que exigeixen un nou model d’actuació administrativa centrat en l’atenció a les persones, cal procedir també a modificar l’estructura i les funcions de les delegacions territorials, per tal de facilitar als ciutadans l’accés als diferents recursos del Departament de Benestar Social, especialment pel que fa a les prestacions socials.

Aquesta reestructuració dels òrgans territorials del Departament de Benestar Social comporta una reassignació de funcions i recursos, especialment entre l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials i les mateixes delegacions territorials del Departament, com també la creació de la Delegació Territorial de Barcelona amb una estructura diferenciada per donar resposta a les característiques específiques de l’àmbit territorial on ha d’exercir la seva actuació.

En conseqüència, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la consellera de Benestar Social i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Òrgans territorials del Departament de Benestar Social

Article 1

Delegacions territorials

1.1 El Departament de Benestar Social i les entitats vinculades exerceixen les seves funcions en l’àmbit territorial mitjançant les delegacions territorials del Departament de Benestar Social.

1.2 Les delegacions territorials del Departament de Benestar Social de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona exerceixen les seves funcions en el mateix àmbit territorial de la respectiva delegació territorial del Govern.

1.3 Al capdavant de cadascuna de les delegacions territorials hi ha un delegat territorial amb rang de subdirector general.

1.4 Les delegacions territorials depenen orgànicament de la Secretaria General del Departament i funcionalment d’aquesta i de les direccions generals del Departament en l’àmbit de les competències que tenen atribuïdes.

Article 2

Funcions de les delegacions territorials

2.1 Sota la direcció del delegat territorial, les delegacions territorials del Departament de Benestar Social exerceixen, en el seu àmbit territorial respectiu, les funcions següents:

a) Detectar i avaluar les necessitats i les demandes de prestacions socials de les persones i de les famílies, així com tenir coneixement dels recursos disponibles.

b) Informar i orientar les persones sobre les prestacions socials, econòmiques i de serveis de l’ICASS, així com dels drets que se’n puguin derivar.

c) Valorar l’estat de necessitat i gestionar l’atenció integral i continuada a les persones en el territori, d’acord amb les seves necessitats, i assignar les prestacions socials més adequades d’acord amb els recursos disponibles.

d) Participar en l’elaboració de l’avantprojecte de pressupostos del Departament i de les seves entitats vinculades i gestionar el pressupost assignat a la Delegació Territorial.

e) Informar i proposar convenis del Departament que afectin persones jurídiques del seu àmbit territorial.

f) Organitzar i fer la tramitació administrativa derivada de l’exercici de les seves funcions.

g) Tramitar els procediments de concessió o denegació de subvencions en els termes que estableixi la corresponent convocatòria pública.

h) Elaborar propostes de dotació del personal de la delegació, efectuar el control permanent d’aquestes dotacions a partir de les plantilles aprovades i realitzar les gestions i els tràmits adients en l’àmbit de la gestió de personal per a la seva execució dins els límits establerts i d’acord amb la normativa vigent.

i) Gestionar i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR