DECRET 245/2007, de 6 de novembre, de convocatòria per a la formulació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya 2008-2012.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

245/2007, de 6 de novembre, de convocatòria per a la formulació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya 2008-2012.

D'acord amb la Llei 23/1987, de 23 de desembre, correspon a la Generalitat, mitjançant el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, planificar la cooperació econòmica en les inversions locals per a la realització de les obres i la prestació dels serveis de competència municipal que estableixen els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, preferentment els que determina de caràcter mínim i obligatori.

Un cop ha finalitzat el Pla 2004-2007, s'ha fet l'avaluació i anàlisi de l'impacte del període, i per tal de mantenir la deguda continuïtat de la cooperació econòmica en les inversions locals, el Govern de la Generalitat de Catalunya convoca els ens locals a la formulació del PUOSC corresponent al període 2008-2012.

Així, per primera vegada i de manera excepcional, s'obre una convocatòria per a un total de cinc anys, de manera que s'amplia un any la durada del Pla. D'aquesta manera, els equips de govern resultants de les eleccions municipals corresponents poden fer una millor planificació de les actuacions que s'han d'incloure dins del Pla. La intenció és que la renovació dels governs municipals no condicioni temporalment l'elaboració del Pla.

Els trets essencials d'aquesta convocatòria segueixen els aspectes que es van establir en la convocatòria anterior. Així, l'estructura del Decret de convocatòria es divideix en títols i capítols que diferencien clarament el procediment d'elaboració de la planificació per a aquest període i de la formulació dels PUOSC anuals, dels requisits de cadascun dels programes i del sistema de finançament. De la mateixa manera que en la convocatòria del quadrienni anterior, les sol·licituds s'han d'efectuar i trametre pels mitjans telemàtics de l'extranet de les administracions catalanes mitjançant un formulari que estarà disponible a l'eaCat.

Pel que fa al finançament del Pla, les aportacions de les diputacions es lliuraran a la Generalitat, que les integrarà als seus pressupostos anuals de despeses, i restaran afectades al finançament de les actuacions incloses en el PUOSC de l'àmbit territorial corresponent a cadascuna de les diputacions.

Continuant en la línia de millora de la participació de les diputacions, i a la vista de l'experiència positiva que l'aportació d'aquestes es faci mitjançant la subscripció d'un conveni amb el Departament de Governació i Administracions Públiques, es preveu la subscripció de nous convenis, en els quals es determinarà, en relació amb cada diputació i per a cadascun dels PUOSC de les anualitats de 2008, 2009, 2010, 2011 i 2012, la forma de participació.

En relació amb la selecció de les actuacions per incloure en el Programa general, es manté el criteri general de respecte a l'autonomia local. A aquest efecte, s'atribuirà inicialment la dotació econòmica que correspongui a cada ens local beneficiari a les actuacions presentades en aquesta convocatòria i assenyalades amb la màxima prioritat i no seleccionades per incloure-les en algun programa específic.

D'acord amb la tècnica establerta en les darreres convocatòries, es garanteix a cada municipi una subvenció mínima, que en el període 2008-2012 es calcula d'acord amb el nombre de nuclis de població, la població total i la població resident en els nuclis i els habitatges, i es considera també per primer cop l'extensió municipal com a factor determinant. En aquest sentit, la mitjana de la subvenció mínima garantida del Programa general es doblarà respecte del període anterior.

En conseqüència, atesa la proposta de convocatòria del PUOSC corresponent al període 2008-2012 formulada per la Comissió de Cooperació Local, a proposta del conseller de Governació i Administracions Públiques i d'acord amb el Govern,

Decreto:

TÍTOL I

Disposicions generals

Capítol I

Formulació de la demanda

Article 1

Objecte de la convocatòria

1.1 Mitjançant aquest Decret s'obre la convocatòria del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya (en endavant PUOSC), destinada als municipis i entitats locals de Catalunya per a les actuacions per incloure en els plans corresponents a les anualitats 2008, 2009, 2010, 2011 i 2012.

1.2 Són objecte d'aquesta convocatòria les inversions en obres i serveis de competència municipal i, preferentment, les que l'article 67 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya considera de caràcter mínim.

A aquest efecte, es consideren inversions:

  1. Les obres de primer establiment i les actuacions destinades a la implantació de serveis públics municipals. A aquest efecte, es considera també primer establiment o implantació de serveis la renovació total d'immobles o de serveis ja existents.

  2. Les obres de rehabilitació.

  3. L'ampliació d'obres i serveis que representi una extensió del seu àmbit o del seu nombre d'usuaris o beneficiaris.

  4. Les adquisicions d'actius patrimonials inventariables, ja sigui mitjançant la compra-venda o per expropiació forçosa, sempre que s'afectin a una obra o servei o es destinin a la promoció o el foment d'activitats de les entitats locals.

  5. Les obres de suport a infraestructures de telecomunicacions.

En qualsevol cas, a l'efecte d'aquesta convocatòria únicament es consideren inversions les actuacions que s'hagin d'aplicar al concepte pressupostari .inversions reals. definit a l'annex II de l'Ordre de 20 de setembre de 1989 del Ministeri d'Economia i Finances, per la qual s'estableix l'estructura dels pressupostos de les entitats locals.

Article 2

Requisits de les actuacions

2.1 Les actuacions objecte de la convocatòria han de correspondre a la programació d'inversions dels ens beneficiaris per cobrir dèficits en obres i serveis de titularitat municipal, susceptibles de ser inclosos en el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya.

2.2 No poden concórrer a aquesta convocatòria les actuacions el procediment de contractació de les quals ja s'hagi iniciat en el moment de presentar la sol·licitud. Es poden excloure del compliment d'aquesta condició les actuacions que en compliment de la normativa d'altres programes de cooperació econòmica hagin estat adjudicades dins de l'exercici 2007.

2.3 Tampoc poden concórrer a aquesta convocatòria les actuacions que d'acord amb la normativa sectorial hagin de ser finançades íntegrament a càrrec d'altres fonts de finançament públic o dels seus beneficiaris directes.

Article 3

Ens beneficiaris

Poden ser beneficiaris:

  1. Els municipis de Catalunya i les entitats municipals descentralitzades.

  2. Les mancomunitats intermunicipals, per a les actuacions que no siguin incloses en el Programa d'actuació comarcal corresponent, d'acord amb el que disposa l'article 4.7 de la Llei 23/1987, de 23 de desembre, per la qual s'estableixen els criteris de finançament del PUOSC i les bases per a la selecció, la distribució i el finançament de les obres i els serveis que s'hi han d'incloure.

  3. Les comarques que, prèviament a la formulació anual del PUOSC, hagin assumit competències municipals per qualsevol dels mecanismes que preveu el Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'organització comarcal de Catalunya, en les obres i serveis de competència municipal i d'abast o interès supramunicipal o comarcal, previstes en els respectius programes d'actuació comarcal.

  4. Les entitats metropolitanes, els consorcis sempre i quan en els seus estatuts es determini el caràcter local del consorci i els municipis agrupats en comunitats, per a les actuacions inversores de caràcter municipal incloses en el seu àmbit competencial.

Article 4

Obligacions dels ens beneficiaris

4.1 El lliurament de les subvencions aprovades pel PUOSC resta condicionat al compliment per part dels ens beneficiaris de l'obligació legal de trametre al Departament de Governació i Administracions Públiques els seus pressupostos, les liquidacions pressupostàries anuals i els qüestionaris estadístics homogeneïtzats d'aquestes dades, i de l'obligació de trametre a la Sindicatura de Comptes els seus comptes anuals.

4.2 El lliurament de les subvencions aprovades pel PUOSC resta condicionat al compliment per part dels ens beneficiaris de les obligacions legals que estableixen les disposicions normatives en matèria de subvencions, com també el compliment del que estableix la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, i la resta de normativa lingüística, i de la Llei 16/1990, de 13 de juliol, sobre el règim especial d'Era Val d'Aran.

4.3 Els ens beneficiaris de la subvenció hauran de tenir en compte els models i criteris inclosos a la Recomanació 2/2005, de 5 de maig, de la Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa en l'elaboració dels plecs de clàusules administratives per a la construcció de les obres i els serveis objecte de la subvenció.

4.4 La Direcció General d'Administració Local podrà sol·licitar a l'entitat local l'acreditació del compliment de les obligacions establertes en els apartats anteriors.

4.5 Els municipis beneficiaris del PUOSC han de col·laborar en la confecció de l'Enquesta sobre infraestructura i equipament local i els altres instruments de suport a la planificació de la cooperació econòmica local que estableixi el Departament de Governació i Administracions Públiques i que aquest elabori directament o per mitjà dels consells comarcals respectius.

4.6 Les subvencions aprovades per a una actuació no es poden destinar a una actuació diferent de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR