DECRET 28/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de la Presidència.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

El Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ha modificat l'àmbit competencial de diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, n'ha creat de nous i ha modificat la denominació d'altres.

El Decret 118/2013, de 26 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència, fixa l'estructura del Departament i determina les competències bàsiques de les unitats que el configuren.

Així doncs, aquest Decret adapta l'estructura del Departament a les necessitats derivades del nou àmbit competencial.

De conformitat amb l'article 23.4 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta de la consellera del Departament de la Presidència, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 La persona titular del Departament de la Presidència té atribuïdes les funcions previstes a l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat i les altres atribucions que li atribueixin les lleis, i assumeix les funcions pròpies de portaveu del Govern.

1.2 El Departament de la Presidència s'estructura en les unitats directives següents sota la direcció de la persona titular del Departament:

  1. La Secretaria General de la Presidència.

  2. La Secretaria del Govern.

  3. El Gabinet Jurídic de la Generalitat.

  4. La Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació.

  5. La Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana.

  6. La Secretaria General de l'Esport.

  7. La Secretaria per a la Governança de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

  8. La Delegació del Govern a Madrid.

  9. La Direcció General d'Anàlisi i Prospectiva

    1.3 Resten adscrits al Departament de la Presidència:

    1.3.1 Mitjançant la Secretaria General:

  10. El Patronat de la Muntanya de Montserrat.

  11. L'Institut Català de les Dones.

    1.3.2 Mitjançant la Secretaria del Govern:

  12. L'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya.

  13. El Centre d'Estudis d'Opinió.

    1.3.3 Mitjançant la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

    1.3.4 Mitjançant la Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana:

  14. La Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional.

  15. El Consell Editorial.

    1.3.5 Mitjançant la Secretaria General de l'Esport:

  16. El Consell Català de l'Esport.

  17. L'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya.

  18. El Centre d'Alt Rendiment Esportiu.

    1.3.6 Mitjançant la Secretaria per a la Governança de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació:

  19. El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació.

  20. El Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya.

    1.4 El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i Intracatalònia SA es relacionen amb el Departament de la Presidència mitjançant la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació.

    1.5 La Comissió Jurídica Assessora es relaciona amb el Govern a través del Departament de la Presidència.

    1.6 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix la persona titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la política d'aquest, i fa el seguiment de la seva execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; per les persones titulars de la Secretaria del Govern i de les unitats directives amb nivell orgànic de secretaria general; per la persona titular del Gabinet del Conseller/a i per altres persones que la persona titular del Departament designi. A més hi poden assistir, d'acord amb el que determini la presidència del Consell, les persones titulars de la resta d'unitats directives del Departament i ens que en depenen.

Article 2

Oficina del President

2.1 L'Oficina del President està adscrita orgànicament al Departament de la Presidència amb rang orgànic de direcció general i amb dependència funcional del president/a de la Generalitat.

2.2 Correspon a l'Oficina del President l'exercici de les funcions següents:

  1. Facilitar l'assistència al president/a de la Generalitat.

  2. Prestar assistència al president/a en la coordinació de l'acció del Govern.

  3. Coordinar i dirigir el seguiment i la preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya en relació amb el president/a.

  4. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.

    2.3 L'Oficina del President s'estructura de la manera següent:

  5. El Gabinet del President.

  6. El Gabinet de Relacions Institucionals.

    2.4 El Gabinet del President i el Gabinet de Relacions Institucionals mantenen la naturalesa orgànica, l'estructura i les funcions previstes al Decret 118/2013, de 26 de febrer, i la resta de la normativa vigent.

Article 3

Institut d'Estudis Autonòmics

L'Institut d'Estudis Autonòmics resta adscrit al Departament de la Presidencia i té la naturalesa orgànica, l'estructura i les funcions previstes al Decret 184/2013, de 25 de juny, de reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals i la resta de la normativa vigent. Així mateix, correspon a aquest Institut assessorar el president de la Generalitat en relació amb l'establiment i desplegament de les directrius generals de l'acció del Govern en matèria d'autogovern. En l'exercici d'aquestes funcions, l'Institut d'Estudis Autonòmics depèn funcionalment del president de la Generalitat.

Article 4

Gabinet del Conseller/a

El Gabinet del Conseller/a manté la naturalesa orgànica, les funcions i l'estructura previstes al Decret 118/2013, de 26 de febrer, i la resta de la normativa vigent.

Article 5

Oficina de Comunicació del Departament de la Presidència i del Portaveu del Govern

5.1 A l'Oficina de Comunicació del Departament de la Presidència i del Portaveu del Govern, amb dependència orgànica de la persona titular del Departament de la Presidència, li corresponen les funcions següents:

  1. Donar suport i assistir a la persona titular del Departament de la Presidència en les seves funcions de portaveu del Govern i mitjans de comunicació.

  2. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament de la Presidència amb els mitjans de comunicació.

  3. Emetre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa i elaborar els informes que li siguin encarregats.

  4. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en l'àmbit de les seves responsabilitats.

5.2 La persona titular de l'Oficina de Comunicació del Departament de la Presidència i del Portaveu del Govern és personal eventual, d'acord amb el que estableix el Decret 2/2005, d'11 de gener, sobre el règim jurídic del personal eventual de l'Administració de la Generalitat.

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR