DECRET 170/2012, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris d'aplicació de la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012 mentre no entrin en vigor els del 2013.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyDecret

La Llei orgànica 8/1980, de 22 de setembre, de finançament de les comunitats autònomes (LOFCA), modificada per la Llei orgànica 3/2009, de 18 de desembre, disposa a l’article 21, apartat 2, que si els pressupostos no han estat aprovats abans del primer dia de l’exercici econòmic corresponent quedarà automàticament prorrogada la vigència dels anteriors.

En aquest mateix sentit, l’article 33 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, estableix que, si per qualsevol motiu l’1 de gener el pressupost no està aprovat, es considerarà prorrogat automàticament el de l’any anterior en els seus crèdits inicials fins a l’aprovació i la publicació dels nous en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

La convocatòria anticipada de les eleccions al Parlament de Catalunya del dia 25 de novembre de 2012 i la consegüent dissolució de la Cambra han fet impossible la presentació del Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2013 dins els terminis necessaris perquè pogués entrar en vigor l’1 de gener de 2013 i, en conseqüència, el primer dia de l’exercici es produeix la pròrroga automàtica dels pressupostos de l’exercici anterior.

Per aquest motiu, vista la Llei 6/2012, del 17 de maig, d’estabilitat pressupostària i l’Acord del Govern de 31 de juliol de 2012, pel qual s’estableix el límit de despesa no financera de la Generalitat de Catalunya per al 2013, i atès l’actual context pressupostari i financer de forta reducció del dèficit públic, resulta necessari establir unes condicions d’aplicació de la pròrroga de caràcter restrictiu per tal d’assegurar que durant el període de la pròrroga no es vulnerin els objectius d’estabilitat pressupostària.

Per aquest motiu, a proposta del conseller d’Economia i Coneixement i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Determinació dels crèdits prorrogats

A partir de l’1 de gener de 2013 es prorroguen els crèdits inicials per a despeses dels pressupostos de la Generalitat per a l’any 2012, aprovats per la Llei 1/2012, del 22 de febrer, d’acord amb els criteris i les excepcions següents:

  1. L’estructura orgànica del pressupost prorrogat s’ha d’adaptar, sense alterar-ne la quantia global, a l’organització administrativa vigent en l’exercici 2013 d’acord amb els criteris següents:

    a.1) Les modificacions pressupostàries autoritzades al llarg de l’exercici 2012 i les adaptacions de l’estructura orgànica derivades de reorganitzacions administratives i del procés de racionalització del sector públic amb vigència per a l’exercici 2013 queden consolidades.

    a.2) Pel que fa a les possibles reorganitzacions administratives que siguin conseqüència del nou Govern, el Departament d’Economia i Coneixement haurà de decidir el moment d’introduir-les en el sistema GECAT, segons el calendari de tramitació dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2013. Fins aleshores, la despesa de les unitats creades o modificades s’ha d’imputar als crèdits adequats dels departaments que anteriorment desenvolupaven les funcions corresponents.

  2. Les estructures per programes de les despeses i les econòmiques dels ingressos i de les despeses del pressupost prorrogat s’han d’adaptar a les modificacions fetes al llarg de l’exercici 2012 i a les que puguin resultar necessàries des de l’inici de l’exercici 2013.

  3. No es prorroguen els crèdits per a despeses destinats a programes o actuacions que finalitzen el 2012.

Article 2

Criteris per a la determinació dels crèdits prorrogats

Els crèdits inicials del pressupost 2012 prorrogats per al 2013 han de garantir, d’una banda, que en el seu conjunt no se superi, en cap cas, el límit de despesa no financera de la Generalitat aprovada per l’Acord de Govern de 31 de juliol de 2012 per a l’exercici 2013 i, de l’altra, han de donar compliment a l’objectiu de dèficit públic fixat per la Llei 6/2012, de 17 de maig, d’estabilitat pressupostària.

En aquest sentit, els crèdits inicials del 2012 es prorroguen per a l’exercici 2013, d’acord amb els criteris següents:

  1. Crèdits de les despeses de capítol 1: les despeses de personal de capítol 1 s’han d’ajustar a les dotacions pressupostades a 31 de desembre de 2012.

    Són d’aplicació, durant la pròrroga dels pressupostos, les previsions sobre limitació de l’augment de despeses de personal que estableix l’article 35 de la Llei 1/2012, del 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012 i, en concret, es manté la vigència de l’Acord del Govern de 28 de febrer de 2012 sobre contenció de plantilles i limitacions als nomenaments i contractacions de personal temporal en l’exercici pressupostari 2012.

  2. Crèdits de les despeses dels capítols 2, 4, 5, 6, 7 i 8. Es prorroguen en el seu conjunt, per un màxim d’un 72 % del pressupost inicial 2012.

  3. Crèdits de les despeses dels capítols 3 i 9. Es prorroguen per la totalitat del pressupost inicial 2012.

  4. Crèdits de les despeses finalistes. Les despeses finançades amb ingressos finalistes procedents d’altres administracions, incloses en el pressupost inicial 2012, es prorroguen per l’import ajustat a la consignació pressupostaria per a l’exercici 2013 de l’administració d’origen, sense que en cap cas això suposi un import superior al crèdit inicial 2012.

Article 3

Determinació de l’autorització i comptabilització de despeses durant la pròrroga pressupostària

  1. L’autorització de les despeses s’ha d’ajustar als criteris següents:

    1. Pel que fa a les despeses dels capítols 2, 3, 4, 5 i 9 es pot disposar del 100% de crèdit prorrogat.

    2. Les despeses dels capítols 6, 7 i 8 no es tramitaran durant el període de pròrroga pressupostària. Tanmateix, en els casos que resulti imprescindible efectuar disposicions de crèdit corresponents als capítols esmentats, el Departament d’Economia i Coneixement, a proposta del departament afectat, pot autoritzar excepcions que s’han de compensar amb transferències de crèdit o retencions de crèdit, pel mateix import, amb càrrec a la disponibilitat de partides del capítol 2 i del capítol 4, llevat de les aportacions a entitats del sector públic per finançar despeses vinculades a retribucions de personal i de les despeses que hagin estat aprovades, mitjançant acords de Govern d’abast pluriennal, per fer front a censos, a la càrrega financera d’operacions de préstec o per fer front a les obligacions econòmiques en el marc d’un pla economicofinancer, les quals no requereixen compensació.

    3. Les transferències i les aportacions de fons...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR