Les clàusules socials i mediambientals en la contractació pública

AutorAnna Valls Domingo
CargoAdvocada de la Generalitat
Páginas58-62
58
drets humans
La Llei 9/2017, de 8 d e novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a
àà àà Dàà PàEà àà CàUEà à
2014/24/UE (en endavant LCSP) ha incorporat en el seu articulat la visió estratègica de la
contractació pública. Com veurem, mitjançant la integració de consideracions socials i
ààààààààààààààà
àààààààààààà
desenvolupament, de promoció de les PIMES, així com de defensa de la competència.
DàààààààààEàEàààà
la contractació com un dels instruments basats àààààààà à
creixement intel·ligent, sostenible i integrador, garantint a la vegada un ús més eficient dels fons
àDààààààààààààLC“Pàà
à bjecte i finalitats de la Llei, que declara expressament que à à à à
ààmanera transversal i preceptiva, criteris socials i mediambientals, sempre que
ààààà ààààà àseva inclusió proporciona una
millor relació qualitat-preu en la prestació contractual, així com una major i millor eficiència en la
ààà. I aquest mandat, que estableix com a preceptiu la inclusió de criteris
socials i mediambientals no és només inequívoc, sinó que ve acompanyat de determinats
mecanismes que el doten de la necessària efectivitat1, que tot seguit exposarem.
EàààààààààLC“Pàààààààà
la inteàààààààààààààà
ààààPààààààLC“Pàààààààà
la necessitat i idoneïtat del contracte, es valori la fixació de condicions socials, mediambientals i
à à à à à à à à à à áà à
à à à à à à à à à à à à
convenient valorar les circumstàncies concretes de cada contracte. Aquest fet impedeix
incorporar de forma genèrica i indiscriminada clàusules generals de tipus socials en qualsevol
expedient de contractació2.
Là à à à à à à à à à à letada
àààààààààààà
i la seva acreditació, és a dir, una etiqueta específica com a mitjà de prova que les obres, serveis
o subministraments corresponen a les caracterààLààà
ààààààààààLC“P
En la selecció del contractista, les causes de prohibició per a contractar i els criteris de solvència
à à àà d per a contractar de les empreses des de la vessant social i
mediambiental. El catàleg de prohibicions del derogat TRLCSP ja sancionava certs comportaments
Les clàusules socials i mediambientals en la contractació pública

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR