DECRET 97/2014, de 8 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la loteria Binjocs i de modificació del Decret 240/2004, de 30 de març, d'aprovació del Catàleg de jocs i apostes autoritzats a Catalunya i dels criteris aplicables a la seva planificació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyDecret

L’article 141.1 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya disposa que correspon a la Generalitat la competència exclusiva en matèria de joc, si l’activitat es du a terme exclusivament a Catalunya.

La Llei 5/1986, de 17 d’abril, de creació de l’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, a l’article 2, estableix que l’Entitat té al seu càrrec l’organització, la gestió directa i la comercialització dels jocs que les disposicions legals reserven a la gestió de la Generalitat, i també la recaptació per compte de la Generalitat dels ingressos públics derivats d’aquesta activitat i el pagament dels premis que s’estableixen.

La Llei 15/1984, de 20 de març, del joc, en l'article 3, apartat segon, estableix que el Catàleg ha d'especificar, entre d'altres aspectes, les diferents denominacions i les modalitats possibles de cada joc i, d’acord amb aquesta previsió, el Decret 240/2004, de 30 de març, pel qual s’aprova el Catàleg de jocs i apostes autoritzats a Catalunya i els criteris aplicables a la seva planificació, en l'article 5 regula el joc denominat de loteria i les modalitats que aquest joc admet, i determina que l’organitza l’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat.

D'ençà de l'any 2006 el Govern ha aprovat dues reglamentacions de la loteria Binjocs, el precedent Decret 99/2010, de 27 de juliol, pel qual s’aprovà el Reglament de la loteria denominada Binjocs, que va derogar el Decret 365/2006, de 3 d'octubre.

Binjocs és una modalitat de joc de loteria de números en la qual els jugadors adquireixen bitllets en format electrònic per mitjà de terminals i dispositius vinculats als establiments autoritzats per a la comercialització d'aquesta loteria i connectats als sistemes informàtics de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat on s'enregistren les apostes i es realitzen els sortejos.

Els agents venedors d'aquesta loteria són les empreses que exploten casinos, sales de bingo i salons de joc.

Aquest Decret pretén, per una banda, incorporar aquesta modalitat de joc de loteria al Catàleg de jocs autoritzats mitjançant la introducció d’una nova lletra a l’apartat segon de l’article 5 del Decret 240/2004, de 30 de març, d’aprovació del Catàleg de jocs i apostes autoritzats a Catalunya i dels criteris aplicables a la seva planificació, així com corregir aspectes i qüestions procedimentals, recollir íntegrament tots els aspectes de millora i consolidació d’aquesta loteria d’ençà de la seva creació l’any 2006 i, a més, introdueix modificacions respecte de la regulació anterior en relació amb la possibilitat de poder participar a través dels tradicionals terminals i també mitjançant altres dispositius, i innova respecte dels sostres mínim i màxim del preu de les apostes per bitllet.

Amb fonament en els diversos motius exposats, el Consell d’Administració de l’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, reunit en sessió ordinària en data 20 de febrer de 2013, va acordar proposar aquest Projecte de decret per a la seva aprovació per part del Govern, de conformitat amb l’article 5. b del Decret 108/2012, de 2 d’octubre, d’organització, estructura i funcionament de l’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat.

Aquesta disposició s’ha sotmès al procediment d'informació en matèria de normes i reglamentacions tècniques i de reglaments relatius als serveis de la societat de la informació, previst en la Directiva 98/34/CE del Parlament i del Consell, de 22 de juny, sobre el procediment d’informació en matèria de normes i reglamentacions tècniques i les regles relatives als serveis de la societat de la informació, modificada per la Directiva 98/48 CE, de 20 de juliol, així com en el Reial decret 1337/1999, de 31 de juliol, que trasllada les referides directives a l’ordenació jurídica espanyola.

La necessitat de comunicació prèvia a la Comissió Europea ha vingut motivada pel fet que s’amplien les possibilitats de participació, ara també a través de dispositius com telèfons mòbils intel·ligents, tauletes i qualsevol suport que en un futur permetin participar-hi per qualsevol mitjà tecnològic, a més dels terminals tradicionals ubicats en els establiments autoritzats per a la comercialització de la loteria Binjocs. En definitiva, amb l’ampliació esmentada la participació en aquesta loteria es revesteix d’aspectes característics dels serveis de la societat de la informació.

Raons comercials i de planificació en el temps, en funció dels paràmetres i dels criteris comercials i econòmics aplicables, amb l’objectiu d’assegurar la continuïtat de la comercialització de la loteria Binjocs, fan aconsellable que l’entrada en vigor d’aquest Decret es produeixi l’endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

D’acord amb el que disposa l’article 3.3 del Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, correspon al Departament d’Economia i Coneixement l’exercici de les atribucions pròpies de l’Administració de la Generalitat en l’àmbit de competència referent al joc.

A proposta del conseller d’Economia i Coneixement, d’acord amb el Dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article únic
...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR