Autors

Páginas273-276
Revista catalana de dret públic #63
www.rcdp.cat
Andreu Olesti Rayo: catedràtic de Dret Internacional Públic a la Universitat de Barcelona. Ha estat director de
l’Institut de Dret Públic de la UB (2010-2016). Director de la Revista Electrónica de Estudios Internacionales
(2009-2017). També és l’investigador principal del projecte de recerca sobre el futur i els reptes jurídics
de la Unió Econòmica i Monetària (PGC2018-094489-B-I00) i del Grup de Recerca Consolidat de Dret
Internacional i Dret de la Unió Europea (DIDUE) de la Generalitat de Catalunya (1371SGR2017). El seu
principal camp d’especialització és el dret de la Unió Europea, àmbit on té nombroses publicacions. En
La profundización de
la Unión Económica y Monetaria (2019) i Crisis y coordinación de las políticas económicas en la Unión
Europea (2013).
Stefano Civitarese Matteucci: catedràtic de Dret Públic, al Departament d’Estudis Jurídics i Socials de la
Universitat “Gabriele d’Annunzio” de Chieti-Pescara, i professor visitant a la York Law School. Doctor per
la Universitat de Florència (Itàlia). Actualment és el Country Relator (Itàlia) del projecte Lex Atlas: Covid-19

International Law, Oxford University Press. L’any 2020 va ser membre del Panell d’Experts Internacionals per

d’Universitats espanyol. Entre les seves publicacions més recents, destaquen: Social Rights in Europe in an
Age of Austerity (Routledge, 2017), amb Simon Halliday (ed.); “The expressive function of human dignity: A
pragmatic approach to social rights claims” (European Journal of Social Security, 23(2), 2021), amb Giorgio
Repetto, i “Public Administration Algorithm Decision-Making and the Rule of Law” (European Public Law,
27, 2021).
Elisenda Malaret Garcia: catedràtica de Dret Administratiu a la Universitat de Barcelona. És directora

de la xarxa europea Public Contracts in Legal Globalization (PCLG), de la junta directiva de la Asociación

Law Association (EFELA). És autora de més de noranta publicacions en editorials i revistes de reconegut
prestigi, en matèria de regulació econòmica, energia, autoritats independents, serveis públics, contractació
pública, audiovisual, modernització administrativa, distribució de competències entre l’estat i les comunitats
autònomes, i dret públic econòmic. Recentment, entre d’altres, ha publicat l’article “Le rôle des juges face à

(Revue Française d’Administration Publique, 173, 2020) i ha dirigit la publicació Autonomía administrativa,
 (Thomson Reuters Aranzadi, 2019).
Xavier Padrós Castillón: professor de dret constitucional a la Universitat de Barcelona, advocat de la
Generalitat de Catalunya i responsable de l’àmbit d’estudis jurídics del Gabinet Jurídic de la Generalitat.
àmbit
de la contractació pública, ha publicat “Le contrat de partenariat à la lumière de l’expérience espagnole”
dins Du contrat de partenariat au marché de partenariat 
i “La contractació pública entre 2007 i 2017: temps de crisi, temps de canvis” (Revista Catalana de Dret
Públic, 56, 2018). En el mateix àmbit, i com a coautor amb Elisenda Malaret, també ha publicat “Activité
contractuelle et gestion publique: entre tradition et nouvelle approche” dins La commande publique, un levier
pour l’action publique? (Étienne Muller, 2018, Paris), i “Del contrato administrativo a la procedimentalización
de la actividad contractual: la ampliación de la capacidad de decisión de la Administración en el derecho
administrativo espanyol” dins Del contrato estatal al sistema de compras públicas (Germán Lozano i Juan
Carlos Covilla, 2019, Bogotà).

Revista Catalana de Dret Públic, núm. 63, 2021 274
María Amparo Salvador Armendáriz: professora titular de dret administratiu a la Universitat de Navarra.
Llicenciada en ciències econòmiques (2000), ha investigat i publicat principalment en l’àmbit de la regulació
econòmica, en relació amb els sectors de la banca i assegurances, incloent-hi, entre molts altres treballs,

de transposició publicant nombrosos articles. Més recentment, s’ha ocupat dels canvis que hi ha hagut en
ocasió de la reforma constitucional i la incorporació del principi d’estabilitat pressupostària (“El principio

Revista de Derecho Público. Teoría y Método, 2, 2020). És coordinadora de la secció
Revista General de Derecho de los Sectores Regulados.
Carles Ramió Matas: catedràtic de Ciència Política i de l’Administració a la Universitat Pompeu Fabra.
Ha estat director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (2007-2011), president d’Ivàlua (2006),
vicepresident del Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada de la Generalitat de Catalunya (2004-
2007), vicerector a la UPF (2002-2007 y 2013-2021) i degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials a
la UPF (1999-2002). És membre de la Comisión para la Reforma de la Administración General del Estado
(2021). Va ser membre de la Comissió per a la Reforma de l’Administració de la Generalitat de Catalunya
(2013). És especialista en gestió pública, i sobre aquesta matèria ha publicat 28 llibres i 250 articles i capítols
de llibre.
Alfredo Galán Galán: doctor en dret per la Universitat de Bolonya i catedràtic de Dret Administratiu a
la Universitat de Barcelona, actualment és membre de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de
Catalunya i director de la Fundació Democràcia i Govern Local. Especialista en organització territorial i dret
local, ha estat representant d’Espanya al Grup d’Experts Independents sobre la Carta Europea de l’Autonomia
Local del Consell d’Europa, codirector de l’Anuari de Govern Local i investigador principal de diversos
projectes coordinats de recerca en matèria local. Així mateix, és autor de múltiples publicacions jurídiques
relatives tant als governs locals com a la Unió Europea.
Lorenzo Cotino: catedràtic de Dret Constitucional a la Universitat de València (www.cotino.es) i magistrat del

de la Comunitat Valenciana, director de l’àrea de Privadesa de l’associació OdiseIA i coordinador de la Xarxa
Derecho TiCs

i govern obert, temes sobre els quals ha dirigit cinc projectes nacionals de recerca. Ha obtingut premis de
l’INAP, el Ministeri de Defensa, l’Exèrcit, el Doctorat (premi extraordinari) i la Fundació Ciutat de les Arts
i les Ciències.
Raül Digón Martín
Té un màster en ciències polítiques i socials (UPF). És membre del grup de recerca Observatori del Sistema
Penal i els Drets Humans (UB). És responsable d’estudis jurídics a la Direcció General de Relacions
Institucionals i amb el Parlament de la Generalitat de Catalunya i professor associat del Departament de

de Catalunya, amb experiència com a jurista en relacions laborals, activitat parlamentària i polítiques de
memòria democràtica. És autor de publicacions com el llibre  (Madrid: Centro
de Estudios Políticos y Constitucionales, 2019).
Eva Torras i Sagristà: llicenciada en dret i en ciències polítiques i de l’administració per la Universitat de
Barcelona. Té un màster en dret públic i organització administrativa per la Universitat Pompeu Fabra. S’ha
dedicat a l’assessorament jurídic en l’àmbit local i a la Generalitat de Catalunya, on ha estat responsable
de seguiment de l’activitat normativa i l’acció de Govern. Ha estat membre del Comitè Assessor d’Ètica
Pública de la Generalitat de Catalunya. Actualment ocupa el lloc de cap de l
a les Comissions Paritàries Estat-Generalitat i és la secretària de la Comissió Mixta de Transferències Estat-
Generalitat.
Gisela Monterde Vives: criminòloga i jurista per la Universitat de Barcelona. S’ha format en l’àmbit del dret
públic, tant en institucions públiques com en empreses privades. Compta amb un màster en criminologia i
execució penal, un màster en advocacia i un diploma de postgrau en advocacia especialitzada en dret públic i

Revista Catalana de Dret Públic, núm. 63, 2021 275

de Seguiment i Suport a les Comissions Paritàries Estat-Generalitat, adscrita a la Direcció General de Relacions
Institucionals i amb el Parlament de la Generalitat de Catalunya.
Marta Reverter Pellicer: graduada en dret per la Universitat Pompeu Fabra. Té un doble màster en advocacia

Suport a les Comissions Paritàries Estat-Generalitat, adscrita a la Direcció General de Relacions Institucionals
i amb el Parlament de la Generalitat de Catalunya. Anteriorment va exercir d’advocada especialista en dret

de la Universitat Pompeu Fabra.
Rafael Escudero Alday
en dret, amb premi extraordinari de doctorat, per aquesta institució. Ha realitzat estades de recerca a diverses
universitats, destacant la Universitat de Gènova a Itàlia i el Washington College of Law als Estats Units. És
autor de nombroses publicacions relacionades amb els drets humans, la justícia transicional i la recuperació de
Modelos de democracia en España.
1931-1978 (Ed. Península) i Memoria histórica y democracia en España. La brecha de la Transición (Ed.

del 2019), i des del gener del 2020 és secretari general de Consum i Joc del Govern d’Espanya.
Alejandro David Leiva López: professor ajudant doctor (acred. professor contractat doctor) de l’àrea de
dret administratiu de la Universitat Rey Juan Carlos (URJC). Participa en diversos projectes de recerca com
“Nuevos retos en Europa en servicios de interés general” de la Universitat de Màlaga (UMA); “La reforma

Universitat d’Almeria; “La regulación de la energía limpia: desafíos pendientes” de la Universitat de València,
i “Sostenibilidad energética y entes locales: incidencia del nuevo paquete energético de la Unión Europea” de
la UMA. Ha fet tres estades internacionals en centres especialitzats en matèria de dret de l’energia a l’Sturm
College of Law de la Universitat de Denver (Colorado), el Groningen Centre of Energy Law de la Universitat
de Groningen i el Centre for Public Regulation and Administration de la Universitat de Copenhaguen.
Juan Alejandro Martínez Navarro: doctor en dret administratiu per la Universitat d’Almeria i màster en dret
constitucional europeu per la Universitat de Granada. Actualment, exerceix com a professor substitut interí a
la Universitat d’Almeria. Desenvolupa la seva investigació en el camp del dret administratiu, constitucional i
públic. Els interessos de la seva recerca es centren en particular en el dret sanitari, les polítiques mediambientals
i la gestió de residus.
José Antonio Moreno Molina: catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat de Castella-la Manxa,
universitat en què dirigeix el Màster en Contractació Pública, que ja ha celebrat quinze edicions. És director
des del 2001 de la Revista Contractació Administrativa Pràctica
codirector des de 2011 de l’Observatori de Contractació Pública. Compta amb una important especialització


d’impacte, ha impartit conferències a congressos i cursos internacionals i nacionals de rellevància organitzats
per universitats, administracions i entitats públiques europees i d’Amèrica Llatina, així com a l’Institut
Nacional d’Administració Pública i als instituts autonòmics d’Administració pública. Ha participat com a

l’Estat espanyol i la comunitat autònoma de Castella-la Manxa.
Daniel Serna Bardavío: doctor en dret. És professor del grau de dret i doble grau de dret i ADE de la
Universitat San Jorge (Saragossa) i professor del Màster d’Accés a l’Advocacia de la Universitat de Saragossa.
És director del Màster d’Accés a l’Advocacia i codirector del Títol Expert de Dret Públic, tots dos de la
Universitat San Jorge (Saragossa). També és advocat en exercici des de fa més de 20 anys, sent soci i director
de l’àrea de dret públic de Lacasa Advocats, Palacios & Partners. Acredita una àmplia experiència acadèmica i
pràctica en dret urbanístic i contractació pública, matèries sobre les quals ha publicat i impartit conferències en
nombroses ocasions. Pertany al grup de recerca universitària Economius-J i a la Càtedra Mobility Experience
de la Universitat San Jorge (Saragossa).

Revista Catalana de Dret Públic, núm. 63, 2021 276
Silvia Romboli: professora contractada doctora de dret constitucional a la Universitat Ramon Llull--ESADE,
de Barcelona. Ha rebut el premi extraordinari de doctorat de la Universitat de Sevilla, on va desenvolupar la
seva tesi doctoral, i ha estat investigadora visitant a la Universitat Paris 1 Panthéon-Sorbonne i a la Universitat
de Pisa. Ha treballat al Servei de Doctrina del Tribunal Constitucional. Les seves línies de recerca principals
estan relacionades amb la justícia constitucional en perspectiva comparada, el diàleg entre tribunals nacionals
i supranacionals, i la protecció dels drets. En els darrers anys, respecte d’aquest àmbit, ha dedicat els seus

Mario Kölling: professor contractat doctor al Departament de Ciència Política de la UNED i investigador de
la Fundació Manuel Giménez Abad. Anteriorment ha estat professor associat de la Universitat de Saragossa
(2015-2017) i investigador García Pelayo del Centre d’Estudis Polítics i Constitucionals (CEPC) a Madrid
(2011-2014). Ha estat investigador visitant al Centre d’Integració Europea de l’Institut Otto-Suhr de Ciències
Polítiques a Berlín, del University College de Dublín, l’Institut d’Estudis Europeus de la Universitat Lliure de

Colino) del projecte “Reformas Institucionales de los Sistemas Multinivel: Paradigmas, Condicionantes,
Procesos y Resultados” (PID2020-116659GB-I00). Les seves línies de recerca comprenen la descentralització

de la revista electrònica Cuadernos Giménez Abad. Compta amb 23 llibres editats, més de 50 capítols de


VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR