DECRET 151/2002, de 28 de maig, pel qual s'aprova la modificació de determinats articles dels Estatuts del Consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, i es disposa la publicació del text íntegre dels Estatuts.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET

151/2002, de 28 de maig, pel qual s'aprova la modificació de determinats articles dels Estatuts del Consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, i es disposa la publicació del text íntegre dels Estatuts.

En virtut del Decret 48/1997, de 18 de febrer, es va constituir el Consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, i se'n van aprovar els Estatuts. Aquest consorci ha estat constituït per la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Entitat Metropolitana del Transport i, d'acord amb els seus estatuts, s'hi poden adherir totes les administracions públiques titulars de serveis públics de transports col·lectius que pertanyin a l'àmbit format per les comarques de l'Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental.

La Resolució 392/VI del Parlament de Catalunya, sobre la composició dels òrgans de govern de l'Autoritat del Transport Metropolità, ha instat el Govern a promoure, de comú acord amb els altres membres del consorci, la representació en els òrgans de govern del Consorci dels municipis de les comarques anteriorment esmentades que no formen part de l'Entitat Metropolitana del Transport.

Aquesta circumstància juntament amb la necessitat d'introduir determinats canvis que s'han plantejat en el temps transcorregut des de la seva constitució, tant pel que fa a les seves funcions com a la seva organització, aconsellen modificar el text dels Estatuts.

De conformitat amb l'article 24 dels mateixos Estatuts, aquesta modificació ha estat aprovada pel Consell d'Administració del Consorci en data 13 de desembre de 2001, i ratificada per l'Entitat Metropolitana del Transport en data 14 de febrer de 2002 i per l'Ajuntament de Barcelona en data 15 de febrer de 2002.

Per tot això, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Es modifiquen els articles 1, 2, 4, 6, 10 i 18 dels Estatuts del Consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, aprovats pel Decret 48/1997, de 18 de febrer.

Article 2

Es disposa la publicació, com a annex, del text íntegre dels Estatuts del consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, el qual incorpora les modificacions aprovades per aquest Decret.

Disposició final

Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 28 de maig de 2002

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Felip Puig i Godes

Conseller de Política Territorial

i Obres Públiques

Annex

Estatuts del Consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità.

  1. Disposicions generals

Article 1

Naturalesa, finalitat i administracions participants

La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Entitat Metropolitana del Transport constitueixen un Consorci interadministratiu per al compliment de les finalitats que s'expressen en aquests Estatuts.

Aquest Consorci té caràcter voluntari i es crea per temps indefinit. S'hi poden adherir totes les administracions titulars de serveis públics de transports col·lectius, individualment o a través d'entitats que les agrupin i representin, que pertanyin a l'àmbit format per les comarques de l'Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. És una entitat de dret públic, amb personalitat jurídica i patrimoni propis creada a l'empara del que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Article 2

Denominació i domicili

L'entitat constituïda es denomina Autoritat del Transport Metropolità, Consorci per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona (en endavant, ATM). L'entitat té establert el seu domicili social a Barcelona (08021), al carrer Muntaner, número 315-321. La decisió del canvi de domicili correspon al Consell d'Administració.

Article 3

Objectiu

L'ATM té com a finalitat articular la cooperació entre les administracions públiques titulars dels serveis i de les infraestructures del transport públic col·lectiu de l'àrea de Barcelona que en formen part, així com la col·laboració amb aquelles altres que, com l'Administració de l'Estat (en endavant AGE), hi estan compromeses financerament o són titulars de serveis propis o no traspassats, mitjançant l'elaboració i el seguiment de tots els instruments jurídics, tècnics i financers que es considerin convenients, i, en general, la realització de les funcions que li siguin encomanades per les entitats que la componen.

Article 4

Funcions

Les funcions que corresponen a l'ATM són les que a continuació es detallen:

  1. Planificació d'infrastructures i serveis:

    1.1 Planificació d'infrastructures de transport públic col·lectiu i la programació d'aquelles que s'hagin d'executar en l'horitzó temporal de deu anys, definint-ne les característiques, la programació de les inversions proposant els convenis de finançament a subscriure i la supervisió dels corresponents projectes als efectes de verificar el compliment dels objectius de la planificació, i específicament l'elaboració dels instruments de planificació per a la coordinació del Sistema Metropolità de Transports Públics Col·lectius (SMTPC) incloent-hi el Pla Intermodal de Transports, si s'escau.

    1.2 Elaboració dels programes d'inversions per als períodes plurianuals i, en conseqüència, proposta dels Convenis de Finançament d'Infrastructures a subscriure entre l'AGE i la Generalitat de Catalunya, així com dels instruments que donin cobertura a l'execució d'altres inversions que es realitzin mitjançant altres fórmules.

    1.3 Seguiment de l'execució de les inversions en curs en el sistema previstes en els instruments de programació, ja siguin executades amb càrrec als convenis de finançament d'infrastructures que subscriguin l'AGE i la Generalitat de Catalunya, o bé a l'empara d'altres fórmules de finançament.

    1.4 Planificació dels serveis i l'establiment de programes d'explotació coordinada per a totes les empreses que els presten i l'observació de l'evolució del mercat global dels desplaçaments, amb especial atenció al seguiment del comportament del transport privat.

  2. Relacions amb operadors de transport col·lectiu.

    2.1 Concertació, per delegació o conjuntament amb els titulars del servei, de contractes-programa o uns altres tipus de convenis amb les empreses prestadores dels serveis de transport públic en el seu àmbit territorial.

    2.2 Elaboració dels contractes-programa a subscriure entre l'ATM i els operadors.

    2.3 Seguiment dels convenis i contractes de gestió de totes les empreses privades i públiques del Sistema Metropolità de Transport Públic Col·lectiu.

    2.4 Seguiment de l'evolució i el compliment dels contractes-programa vigents amb Transports Metropolitans de Barcelona i amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

    2.5 Elaboració de propostes de concertació amb RENFE relatives a la integració dels serveis de rodalies de Barcelona de l'esmentada companyia en el Sistema Metropolità de Transport Públic Col·lectiu.

  3. Finançament del sistema per les administracions.

    3.1 Elaboració de les propostes de convenis de finançament amb les diferents administracions públiques responsables del finançament del transport públic amb definició de les aportacions de recursos pressupostaris al sistema.

    3.2 Concertació dels acords de finançament amb les administracions públiques per tal de subvenir al dèficit dels serveis i les despeses de funcionament de l'estructura de gestió.

    3.3 Control dels ingressos...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR