DECRET 66/2001, de 20 de febrer, pel qual s'estableix la modalitat de professorat associat habilitat, dins la categoria de professorat associat, de les universitats públiques de Catalunya, i es crea la Comissió d'Habilitació. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 3348, pàg. 3822, de 15.3.2001).

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

66/2001, de 20 de febrer, pel qual s’estableix la modalitat de professorat associat habilitat, dins la categoria de professorat associat, de les universitats públiques de Catalunya, i es crea la Comissió d’Habilitació. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 3348, pàg. 3822, de 15.3.2001).

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

La Llei 11/1983, de 25 d’agost, de reforma universitària, va introduir elements de racionalització en l’estructura funcionarial dels professors universitaris i també va procurar una ampliació del règim jurídic del professorat, mitjançant la creació de la figura del professorat contractat associat.

Després de disset anys d’aplicació de la Llei de reforma universitària, s’han posat de manifest les insuficiències de l’actual tipologia de professorat universitari per donar resposta efectiva a l’augment de la demanda de nous estudis, a l’important increment del nombre d’estudiants i a la gran varietat de serveis universitaris que requereix la societat del segle XXI. És per això que les administracions educatives i la comunitat universitària han d’obrir un debat per avançar conjuntament en la definició d’un nou model de professorat adaptat a les noves realitats i que, a la vegada, reconegui els efectes que, a la pràctica, ha comportat la necessària contractació de professorat associat.

En aquest context, el Govern de la Generalitat considera important oferir a les universitats de Catalunya la possibilitat de contractar una nova modalitat de professorat universitari, el professor associat habilitat, dins la categoria de professorat associat, la qual respectant els trets bàsics definidors d’aquesta categoria, s’adapti a les necessitats actuals de les universitats.

Els aspirants a aquesta modalitat contractual han d’estar en possessió del títol de doctor i obtenir una credencial atorgada per una Comissió d’Habilitació, superant una avaluació positiva de la seva activitat de recerca, externa i independent de les universitats. Aquesta Comissió, que està constituïda per membres de reconeguda competència en l’àmbit acadèmic, actua d’acord amb els principis de mèrit i capacitat, per garantir l’objectivitat en els resultats del procés d’habilitació.

Les universitats, en exercici de llur autonomia, per tal de garantir la màxima adequació per a l’exercici de les funcions acadèmiques concretes, efectuen el procés selectiu d’entre els aspirants doctors que hagin obtingut l’habilitació i determinen les condicions de treball; aproven els programes de formació i impulsen programes de mobilitat. D’aquesta manera, les universitats podran dur a terme una política de professorat pròpia, adaptada als seus ritmes i a les seves especials característiques, que contribueixi eficaçment a millorar la qualitat dels serveis que presten.

Finalment, s’estableix un itinerari professional per al professorat associat habilitat, configurat en dos estadis i en diferents nivells en funció del grau de responsabilitat i mèrit acadèmic, que permeti la promoció del professorat que hagi demostrat una més elevada qualificació professional, i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR