Convenio colectivo - Catalunya Ràdio SRG SA, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2010
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2012
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 6304 de 30/01/2013

Vist el text del Conveni col·lectiu de l’empresa Catalunya Ràdio SRG, SA, per als anys 2010 i 2012, subscrit per la part empresarial pels representants de l’empresa i por la part social pels representants dels treballadors, el 27 de novembre de 2012, i d’acord amb el que disposen l’article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de l’Estatut dels treballadors; l’article 2 del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació, i l’article 6 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya,

Resolc:

—1 Disposar la inscripció del conveni esmentat en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball amb funcionament a través de mitjans electrònics de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, amb notificació a la Comissió Negociadora.

—2 Disposar la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Barcelona, 8 de gener de 2013

Ramon Bonastre i Bertran

Director general de Relacions Laborals

i Qualitat en el Treball

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu 2010/2012 de Catalunya Ràdio (SRG), SA

Preàmbul

Aquest Conveni col·lectiu se signa partint d’un plantejament de la Direcció d’ajust de la despesa amb l’objectiu del manteniment del model de servei públic que sempre ha ofert Catalunya Ràdio i aquest esperit queda reflectit en el Conveni, sens perjudici del compliment de les normes dictades per la Generalitat pel que fa a les societats mercantils de titularitat pública.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit

Aquest Conveni és d’àmbit d’empresa i regula les relacions laborals entre Catalunya Ràdio, Servei de Radiodifusió de la Generalitat, S.A., i els seus treballadors/treballadores laborals de les categories professionals esmentades en el Capítol 4, en l’Annex 2 i en l’Annex 3, sigui el que sigui el lloc on prestin els seus serveis. Quedaran exclosos de l’àmbit d’aquest Conveni el personal directiu, els col·laboradors/col·laboradores vinculats per contractes no laborals, de qualsevol mena i durada, i els artistes.

Article 2

Vigència

Aquest Conveni entrarà en vigor en la data que sigui signat, amb efectes retroactius a data 1 de gener de l’any 2010, llevat d’aquells aspectes en què s’hagi fixat una data específica.

Article 3

Durada

El Conveni tindrà una durada de 3 anys i els seus efectes s’acabaran el dia 31 de desembre del 2012.

Article 4

Pròrroga

El Conveni quedarà prorrogat automàticament per successius períodes d’una anualitat, en el supòsit que no hagi estat denunciat per qualsevol de les parts.

Article 5

Denúncia

Les parts podran denunciar el Conveni per rescindir-lo o revisar-lo. La denúncia es farà per escrit i es dirigirà a l’altra part i a l’autoritat laboral amb una antelació mínima de 30 dies abans del seu venciment inicial o del de qualsevol de les seves pròrrogues.

Capítol 2

Prelació normativa. Absorció i compensació. Vinculació a la totalitat

Article 6

Prelació normativa

Les normes del present Conveni seran d’aplicació a les relacions de treball que regulen, amb caràcter prioritari i preferent a qualsevol disposició o norma legal. En tot el que no hi hagi estat previst, serà d’aplicació l’Estatut dels Treballadors i la resta de disposicions legals de caràcter general que regulin les relacions de treball.

Article 7

Absorció i compensació

Les normes d’aquest Conveni substitueixen els pactes i altres disposicions que fins ara regulaven les relacions de treball entre les parts, els quals quedaran extingits i sense efectes, i absorbits i compensats pels d’aquest Conveni. Les disposicions, tant de caràcter retributiu com de condicions de treball, que puguin promulgar-se en el futur, solament seran d’aplicació quan, considerades i valorades conjuntament amb la resta de disposicions legals, siguin superiors a aquest Conveni, també considerat i valorat conjuntament. En cas contrari, s’entendran compensades automàticament per les normes d’aquest Conveni, que es continuarà aplicant tal com està pactat, sense cap modificació. L’aplicació dels mecanismes de compensació o d’absorció no podrà comportar mai per als empleats la disminució de les condicions personalment adquirides, que els seran respectades com a garantia personal.

Article 8

Vinculació a la totalitat

La negociació i el pacte d’aquest Conveni han estat fets amb voluntat que sigui la font prioritària de regulació de les relacions laborals entre les parts tal com s’estableix a l’articulat; per tant, el seu caràcter obligatori i normatiu s’ha d’entendre en el seu conjunt, com un tot orgànic i indivisible, fins i tot en aquelles parts de la convenció en les quals els contractants hagin establert condicions diferents o especialitzades respecte a les generals de les lleis. En el supòsit que alguna o algunes de les condicions pactades sigui declarada nul·la, ineficaç o no vàlida, per resolució de l’autoritat laboral o per sentència judicial, les parts, mitjançant la Comissió paritària, disposaran d’un termini de 30 dies per renegociar la condició per restablir l’equilibri entre les obligacions i els drets recíprocs que s’hagi pogut trencar en perjudici d’alguna de les parts. Si en el termini de quinze dies la Comissió paritària no ha arribat a acords, se sotmetrà la qüestió a l’arbitratge del Tribunal Laboral de Catalunya.

Capítol 3

Comissió paritària i Mediació externa

Article 9

Comissió paritària

  1. Composició i nomenament: la Comissió paritària estarà composta per vuit membres, quatre dels quals seran representants de l’empresa i quatre dels/de les treballadors/treballadores; totes dues parts podran tenir un nombre igual de suplents.

    Els membres podran ser substituïts quan cada part ho consideri necessari. El nomenament s’haurà de comunicar a l’altra part amb un mínim de quaranta-vuit hores d’antelació.

  2. Funcions de la Comissió: les funcions de la Comissió paritària són les següents:

    1. Interpretació del Conveni i resolució de les consultes que li adrecin les parts, el Comitè o qualsevol dels/de les treballadors/treballadores.

    2. Vigilància i seguiment de l’aplicació del Conveni.

    3. Mediació en els conflictes individuals o col·lectius entre les parts, quan ho demani qualsevol dels interessats en el conflicte.

    4. Arbitratge en els conflictes individuals o col·lectius quan les parts interessades s’hi sotmetin prèviament per escrit. El resultat de l’arbitratge serà vinculant per a les dues parts.

    5. Aquelles altres activitats que tendeixin a millorar l’eficàcia pràctica del conveni o siguin establertes al text.

  3. Procediment d’actuació: la Comissió es reunirà quan se li sotmeti qualsevol dels problemes inclosos a l’àmbit de les seves funcions.

    Des del moment que se li sotmeti el problema, la Comissió s’haurà de convocar en un termini màxim de set dies, i la decisió també es prendrà no més enllà dels set següents a la data per a la qual fou convocada, prorrogables, si cal, per set dies més.

    Els acords de la Comissió paritària es prendran per majoria simple, i perquè siguin vàlids hauran de ser-hi presents un mínim de quatre membres, sempre amb caràcter paritari. De totes les actuacions, la Comissió paritària n’aixecarà acta, que signaran els seus components. Els acords assolits es reflectiran per escrit i se signaran a la mateixa reunió.

Article 10

Mediació del Tribunal Laboral de Catalunya

La Comissió deliberadora d’aquest conveni, en la representació que té tant de la titularitat de l’empresa com dels/de les seus/seves empleats/empleades que es regeixen per aquesta norma col·lectiva, se sotmet expressament i col·lectivament al Tribunal Laboral de Catalunya (TLC), mitjançant la via prevista a l’article 9 del Reglament de Funcionament de l’esmentat Tribunal, per dirimir qualsevol mena de conflictes que sorgeixen a l’empresa amb caràcter individual o col·lectiu.

En conseqüència, empresa i treballadors/treballadores s’obliguen a recórrer davant l’esmentat TLC, per resoldre qualsevol mena de conflictes individuals o col·lectius que plantegin davant aquest Tribunal totes dues parts o qualsevol d’elles per separat, ja sigui per a la interpretació i/o decisió del dret a aplicar o per a la resolució dels conflictes de fet.

A tal efecte, totes dues representacions acorden que es podrà utilitzar qualsevol procediment regulat en el Reglament de Funcionament del Tribunal, amb l’excepció de la via de l’arbitratge, per recórrer a la qual serà necessari l’acord exprés de tots els afectats en cada cas.

Tanmateix, totes dues representacions convenen que la submissió que fan en aquest article al procediment de mediació davant el TLC, no perjudicarà ni dilatarà l’accés de les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR